salamdr_5822e19faf1c0

می توانید با تنوع تغذیه ای و استفاده از میوه ها با رنگ های مختلف و سبزیجات رنگی باعث تشویق خود به مصرف این خوراکی ها شوید کالری این موادغذایی کمتر خواهد بود و چربی سوزی آن ها بیشتر،بهتر است آب و مایعات زیادی بنوشید و باعث تنوع و تغییر سبک تغذیه ای خود شوید پیشنهادات جالب متخصصین تغذیه را در این زمینه بخوانید .

  • خوراکی‌های رنگی بخورید
یکی از ترفندهای مهمی که به کاهش وزن کمک می‌کند، رعایت قاعده «قرمز، نارنجی و سبز»‌ است. براساس این قاعده، یکی از مواد غذایی شما در هر وعده غذایی باید براساس یکی از این سه رنگ انتخاب شود.
با تمرکز روی این نوع از مواد غذایی، هم بخش زیادی از بشقاب خودتان را پُر می‌کنید و هم فضای لازم برای مواد غذایی پُرکالری را از بین می‌برید. علاوه بر این، میوه‌ها و سبزی‌های رنگارنگ به زیبایی و سلامتی پوست هم کمک می‌کنند.
نکته مهم بعدی، استفاده از آب در طول روز است. دریافت آب برای حفظ تعادل آب در بدن ضرورت دارد و اگر ما به اندازه کافی آب ننوشیم، این تعادل را مختل می‌کنیم.

نیازهای هر فرد با توجه به شرایط خودش تعیین می‌شوند، ‌اما به‌طور کلی هر فرد باید روزانه حدود ۲ لیتر آب بنوشد. مصرف آب، مزیت دیگری هم دارد که نباید آن را نادیده گرفت. آب زیاد، فضای معده را پُر می‌کند و احساس سیری طولانی‌تری به وجود می‌آورد و درنتیجه باعث می‌شود که کالری کمتری دریافت کنید.

منبع:prevention

ارسال شده در 4 آذر 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • داروهای گیاهی موثر و مفید برای بدن
  • اهمیت دادن به لایه اوزون
  • قرص ضدبارداری “بدون قاعدگی” به تایید رسید
  • شگفت انگیز ترین خلاقیت های دنیا با سیبیل
  • اوردوز ناشی از برخی داروها
  • درمان خروپف با این ورزش های ساده
  • سلول های خونی چطوری شمرده می شوند
  • اشتباهاتی در استفاده از لوازم آرایشی که پیرترمان می کند
  • هر آنچه درمورد خاصیت های انار باید بدانید
  • در تابستان چگونه مطالعه کنیم
  • درمان مشکلات چشم با رژیم گیاهی
  • آیا ممکن است مصرف فلوراید عوارض خاصی هم دشته باشد؟
  • کرمپ عضله و راهکارهایی برای درمان آن
  • تاثیر سبزیجات بر سیستم ایمنی بدن
  • چگونه خمیر کرپ درست می شود؟
  • محبوبترین ها

  • پیراشکی تره فرنگی و عدس بدون آرد
  • سالاد لوبیا سفید با گوشت بوقلمون
  • خوراک اسفناج و تخم مرغ در فر
  • دسر بیسکویت زبان گربه با پودینگ
  • خوراک لوبیا،غذایی خوشمزه برای گیاهخواران
  • پیده مرغ در شکل پیراشکی
  • خوراکی از کدو حلوایی و برنج
  • دستور طبخ پای با طعم گوجه فرنگی
  • کیک هلو و شکلات تلخ
  • از شکلات کاسه درست کنید
  • کوفته شیر
  • شیرینی مدرن دو رنگ ترکیه
  • با میوه به چه غذاهایی می توان درست کرد؟
  • پلو با گوجه فرنگی
  • دسر انجیر با ارده و دوشاب
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است