و پایین آوردن خطر ابتلا به سرطان کاهش کلسترول کاهش سطح قند خون فعال شدن چربی قهوه ای درمان چاقی افزایش سوخت و ساز افزایش سطح قند خون

به بیماران دیابتی پیشنهاد می کنیم پس از غذاخوردن پیاده روی ،هرچند کوتاه را فراموش نکنند این امر به کنترل سطح قندخون آن ها کمک زیادی میکند پیاده روی به صورت روزانه حداقل باثید نیم ساعت به طل بیانجامد تا باعث چربی سوزی و افزایش متابولیسم بدن شود مبتلایان به امراض قندی در این زمینه باید مراقب باشند و به وسیله تحرک و فعالیت ورزشی قندخون خود را مدیریت کنند.

یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که پیاده‌روی کوتاه بعد از غذا خوردن، بیشتر از فعالیت‌های ورزشی در دیگر اوقات روز می‌تواند به کاهش سطح قند خون در بیماران دیابتی کمک کند. گزارشی از این مطالعه در Diabetologia منتشر شده است.
محققان دانشگاه اوتاگو (نیوزیلند) در این مطالعه، ۴۱ نفر از افراد مبتلا به بیماری دیابت نوع ۲ را مورد بررسی قرار دادند که مجموعا ۱۵۰ دقیقه در هفته پیاده‌روی می‌کردند. در فاز اول مطالعه، بیماران باید روزانه به‌مدت ۳۰ دقیقه و در زمان مورد نظر خودشان پیاده‌روی می‌کردند. در فاز دوم مطالعه، از این بیماران خواسته شد تا بعد از هر وعده غذایی اصلی (به فاصله ۵ دقیقه بعد از آن)، به‌مدت ۱۰ دقیقه پیاده‌روی کنند. درنهایت مشخص شد که سطح قند خون با پیاده‌روی بعد از وعده غذایی اصلی، به‌طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

یکی از شاخص‌های اندازه‌گیری سطح قند خون، شاخص قند خون بعد از غذا (postprandial glycemia) است که با خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی ارتباط دارد. نتایج نهایی نشان دادند که این شاخص در بیماران دیابتی با پیاده‌روی بعد از وعده غذایی اصلی، ۱۲ درصد کمتر می‌شود. بیشترین میزان کاهش در این شاخص به ۲۲ درصد رسید که با پیاده‌روی بعد از وعده غذایی شام به دست آمد.

منبع:webmd

ارسال شده در 4 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • این موارد را از سرطان دهانه رحم میدانید؟
  • اشکالاتی که در عادات ماهانه دختران نوجوان وجود دارد
  • دریافت ویتامین دی کافی از طریق این مواد غذایی
  • آموزش استفاده و حالت دادن با فرمژه
  • وسایل ورزشی لازم در کیف باشگاه
  • تازه مادرها و اشتباهاتشان
  • کنار آمدن با مرض قند
  • آقایانی که مشتاق زیباترشدن هستند بخوانند
  • حمایت از کودکان دارای اختلال سلوک
  • آموزش استفاده از مطالب فارسی و دیگر زبان ها در ویکی پدیا
  • ابتلا به بیماری های مقاربتی در زنان
  • مقایسه رژیم غذایی با کربوهیدرات کم و کربوهیدرات زیاد
  • از آسیب‌ها هنگام دویدن چگونه جلوگیری کنیم؟
  • ساس را با این رنگ ها فراری دهید
  • با روغن هسته انگور زیبا شوید
  • محبوبترین ها

  • ویتامین C ستاره آنتی اکسیدان ها
  • در منزل با این تکنیک ها صورت خود را اصلاح کنید
  • در آرایش خلیجی این موارد مهمند
  • تکنیک های پرپشت نشان دادن مژه
  • بررسی عوارض مختلف مومک
  • آموزش اصولی 12 مرحله ای وکس صورت برای نو آموزان
  • برای لاغر و بلند نشان دادن پاها این نکات بسیار کارساز است
  • رسیدگی به ناخن با این روش ها
  • خوردنی های از بین برنده چین و چروک
  • اگر قصد پیوند مو را دارید بخوانید
  • ضخامت و بهبود موها با این مواد طبیعی
  • پیشگیری از وارد شدن آسیب به موها زمان رنگ کردن
  • صحیح و غلطهای لاک و ناخن
  • برای اینکه پوست صاف و بدون جوش داشته باشید چکار باید انجام دهید
  • مراقبت در برابر چین و چروک پوست
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است