salamdr_580c7aef94bdf

به بیماران دیابتی پیشنهاد می کنیم پس از غذاخوردن پیاده روی ،هرچند کوتاه را فراموش نکنند این امر به کنترل سطح قندخون آن ها کمک زیادی میکند پیاده روی به صورت روزانه حداقل باثید نیم ساعت به طل بیانجامد تا باعث چربی سوزی و افزایش متابولیسم بدن شود مبتلایان به امراض قندی در این زمینه باید مراقب باشند و به وسیله تحرک و فعالیت ورزشی قندخون خود را مدیریت کنند.

یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که پیاده‌روی کوتاه بعد از غذا خوردن، بیشتر از فعالیت‌های ورزشی در دیگر اوقات روز می‌تواند به کاهش سطح قند خون در بیماران دیابتی کمک کند. گزارشی از این مطالعه در Diabetologia منتشر شده است.
محققان دانشگاه اوتاگو (نیوزیلند) در این مطالعه، ۴۱ نفر از افراد مبتلا به بیماری دیابت نوع ۲ را مورد بررسی قرار دادند که مجموعا ۱۵۰ دقیقه در هفته پیاده‌روی می‌کردند. در فاز اول مطالعه، بیماران باید روزانه به‌مدت ۳۰ دقیقه و در زمان مورد نظر خودشان پیاده‌روی می‌کردند. در فاز دوم مطالعه، از این بیماران خواسته شد تا بعد از هر وعده غذایی اصلی (به فاصله ۵ دقیقه بعد از آن)، به‌مدت ۱۰ دقیقه پیاده‌روی کنند. درنهایت مشخص شد که سطح قند خون با پیاده‌روی بعد از وعده غذایی اصلی، به‌طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

یکی از شاخص‌های اندازه‌گیری سطح قند خون، شاخص قند خون بعد از غذا (postprandial glycemia) است که با خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی ارتباط دارد. نتایج نهایی نشان دادند که این شاخص در بیماران دیابتی با پیاده‌روی بعد از وعده غذایی اصلی، ۱۲ درصد کمتر می‌شود. بیشترین میزان کاهش در این شاخص به ۲۲ درصد رسید که با پیاده‌روی بعد از وعده غذایی شام به دست آمد.

منبع:webmd

ارسال شده در 4 آذر 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • سالاد ریحان و فلفل
  • ایجاد اثر هنری با زباله های بلا استفاده
  • باورهای اشتباه فراوان درباره روش‌های نگهداری از مو
  • برای حفظ سلامتی ترب سیاه بخورید
  • مراقبت های تغذیه ای پیش از خواب
  • در منزل عفونت های قارچی را چطوری درمان کنیم
  • آموزش کرم برای از بین بردن درد مفاصل
  • انکار در اصطلاح روانشناسی
  • سلامتی بانوان در گرو این مواد غذایی
  • مقابله با کم خونی تازه مادران
  • اهمیت به سلامت و زیبایی مو با این روش ها
  • اطلاعاتی در مورد انواع تومور در غدد بزاقی
  • سوپرمن از نوع آسپيرين
  • مصرف کدئین را برای کودکان متوقف کنیم
  • رسپی مافین متفاوت :شام آسان و کم کالری
  • محبوبترین ها

  • با عصاره نعناع کیک شکلاتی درست کنید
  • اک مک گوشت و اسفناج
  • سالاد سریع-رسپی سالاد جوانه
  • کوفته بریده همراه با سبزی
  • رول بسیار لذیذ امروز
  • نان مخصوص گجرات هند
  • کوفته با سیب زمینی و پنیر پیتزا
  • شیرینی کریستالی
  • ماکارونی متفاوت با فلفل و اسفناج
  • سالادی رژیمی با مرغ
  • چیپس یوفکای زیتونی
  • شیرینی آدمک مخصوص بچه ها
  • خاصیت های مختلف درمانی برگ مو
  • دسر چوبی- پای آلبالوی خوشمزه
  • جدیدترین آزمایش برای بررسی دقیقتر ارتباط سرطان و دیابت
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است