salamdr_57dfbe5dee277

اگر می خواهید سلامت جسمی و ذهنی فرزندتان را تضمین کنید همیشه تغذیه وی برای مدرسه را خودتان تهیه کنید و از موادغذایی سالم به این منظور استفاده کنید عادت های غذایی سالم را در ان ها نهادینه کنید و از تهیه چیپس و پفک و تنقلات مضر و خوردنی های ناسالم توسط آن ها پیشگیری کنید رشد بهتر فرزندتان در گرو تغذیه سالم توسط آن ها ست .

میان‌وعده‌های سالم باید بخشی از برنامه روزانه کودکان مدرسه‌ای باشند، چون انرژی مورد نیاز بدن آنان را تامین می‌سازند و از پُرخوری کودکان در وعده‌های اصلی غذایی جلوگیری می‌کنند.
کودکان دارای معده کوچک‌تری نسبت به بزرگ‌سالان هستند. بنابراین، آنان قادر نیستند که در یک وعده غذایی از مواد غذایی زیادی استفاده کنند و معمولا بین وعده‌های غذایی اصلی باز هم گرسنه می‌شوند. اگر فرزند شما فقط سه وعده غذایی اصلی دارد، ممکن است کربوهیدرات‌ها، پروتئین و چربی کافی دریافت نکند.
میان‌وعده‌های سالم، ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز بدن برای رشد مطلوب را فراهم می‌کنند. براساس نظر متخصصان KidsHealth.org، بیشتر کودکان باید روزانه از سه وعده غذایی اصلی و دو میان‌وعده استفاده کنند.
مواد غذایی در بدن به گلوکز تبدیل می‌شوند. گلوکز هم انرژی مورد نیاز برای فعالیت کردن را به بدن و مغز می‌رساند، دقیقا مثل بنزین که ماشین را روشن می‌کند. نکته مهم این است که سطح گلوکز در فاصله بین وعده‌های غذایی اصلی کاهش می‌یابد. این اتفاق می‌تواند روی خلق‌وخو، رفتار و عملکرد مغزی کودک، تاثیر منفی بگذارد. استفاده از میان‌وعده‌های سالم در فاصله بین وعده‌های غذایی اصلی، از گرسنگی شدید در کودکان جلوگیری می‌کند و انرژی لازم برای ادامه کلاس درس و فعالیت‌های مختلف مدرسه را فراهم می‌سازد.

مدرسه‌هایی که میان‌وعده‌های سالم بین دانش‌‌آموزان توزیع می‌کنند، نقش موثری در شکل‌گیری عادت‌های غذایی سالم ایفا می‌کنند. این کار حتی از مبتلا شدن کودکان به بیماری‌های مزمن مثل بیماری‌های قلبی، سرطان، بیماری دیابت، چاقی و فشار خون بالا جلوگیری می‌کند.

منبع:livestrong

ارسال شده در 4 آذر 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • اختلالات روحی و روانی با احساس درد
  • آیا نوزاد به ورزش نیازی دارد ؟
  • لیوان‌های پلاستیک ضررهای آن
  • تغییر رفتار تغذیه ای کودکان
  • 10 مواد غذایی که انرژی می دهد
  • آسیت یا جمع شدن مایع اضافی در شکم چه علائمی دارد
  • خندیدن امری ضروری برای سلامت شما
  • دست و پا چرا می خارد؟
  • بررسی علل مطبوع بودن رایحه گل رز
  • توصیه های مناسب زنان باردار
  • 71 درصد از بیماران ایدزی مازندران بخاطر رابطه جنسی مبتلا شده اند
  • درد دندان میتواند چه دلایلی داشته باشد؟
  • کشفیات جدید درباره کمبود ویتامین A
  • 8 موردی که آستانه درد شما را پایین می آورد
  • برای کاهش وزن چند نوع پیاده روی داریم؟
  • محبوبترین ها

  • برای بهبود کارکرد و ریکاوری پاورلیفتر ها این ۵ مکمل مفید است
  • کدام ورزش ها عمر شما را طولانی میکند؟
  • چرا ورزش بهترین دارو است
  • تمرین در هوای آزاد
  • نکاتی ارزشمند درباره ورزش
  • بدنسازان به چه مواد غذایی نیاز دارند؟
  • فواید ورزش کردن در فصل زمستان را بشناسید
  • ورزش صحیح و این پیامدها
  • در طول سفر چگونه رژیم غذایی خود را حفظ کنیم
  • آیا ورزش برای کسانی که که لاغر هستند خطرناک است؟
  • معرفی سه ورزش شادی آور
  • نیاز بدن به آب پس از ورزش
  • در ۵ روز قدرت و عضله را افزایش دهید
  • چگونه با روشی سالم 10 روزه لاغر شویم؟
  • با پیاده روی گروهی بیماری کاهش می یابد
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است