مشاوره زیبایی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر کمالی
دکتر کمالی
پوست مو و زیبایی
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی


۱.موز و هویج نخورید، چون سرشار از کربوهیدرات و قند هستند
میزان کربوهیدرات و قند برخی غذاهای خاص (و حتی غذاهای سالم) مانند موز و هویج در مقایسه با میوه‌ها و سبزیجات کمی بیشتر است. اما نکته دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که با مصرف بیش از حد هر کدام از آنها به فرد چاقی تبدیل نمی‌شوید.
یک موز کوچک حدود ۲۳ گرم و یک سیب کوچک، ۲۱ گرم کربوهیدرات دارد. اگر در تلاشید وزن‌تان را کم کنید، باید حواستان به میزان کلی مصرف قند و کربوهیدرات‌تان باشد (حتی اگر این میزان با مصرف غذاهایی مانند میوه تأمین شود)، اما این به این معنا نیست که نمی‌توانید یک روز بعد از صرف شام، یک فنجان توت‌ها بخورید یا صبح روز بعد در بلغور جودوسرتان، موز بریزید و بخورید.
راز قضیه در این است که هیچ چیزی را زیاد مصرف نکنید. به این توصیه وفادار بمانید و زیاد به چغندر داخل سالاد گیر ندهید. هم‌چنین کربوهیدرات‌هایی که به طور طبیعی در میوه‌ها و سبزیجات وجود دارند در دسته مشابه قند آب‌نبات، کیک و کلوچه‌ها قرار ندهید.
۲.از گلوتن دوری کنید
اگر مبتلا به سلیاک نیستید یا به گلوتن حساسیت ندارید، رعایت رژیم غذایی بدون گلوتن چندان لازم و ضروری نیست و حتی می‌تواند باعث اضافه‌وزنتان شده و شما را ترغیب کند ترکیبات صنعتی ناسالم مصرف کنید. یک رژیم غذایی سالم برای هر کسی باید به طور طبیعی تا حد زیادی فاقد گلوتن باشد.
اگر رژیم غذایی کامل و سالمی متشکل از سبزیجات، میوه، پروتئین کم‌چرب، چربی‌های سالم همراه با مقدار مناسبی غلات کامل فرآوری‌نشده دارید،‌ دیگر نیاز نیست گلوتن بیشتری مصرف کنید. مشکل اینجاست که اکثر ما گلوتن را در قالب غذاهای ناسالمی مانند پاستا،‌ کیک و نان‌های غلات بدون سبوس مصرف می‌کنیم. در حالی که بسیاری از افراد رژیم‌ غذایی فاقد گلوتن را دنبال می‌کنند، این مسئله را در قالب گذرگاهی امن و مطمئن برای مصرف محصولات بدون گلوتن می‌دانند؛ مثلا برای صبحانه چهار تکه نان بدون گلوتن و بعد از ناهار دو کلوچه بدون گلوتن می‌خورند. اما دوستان عزیز، کلوچه همان کلوچه است و فرقی نمی‌کند که بدون گلوتن باشد یا نه. محصولات بدون گلوتن، معمولا چربی، ‌قند و کالری کمتری نسبت به محصولات سنتی نظیرشان ندارند.
۳.زرده تخم‌مرغ را نخورید، فقط به سفیده بچسبید
هنوز ترجیح می‌دهید املت‌تان با سفیده تخم‌مرغ درست شود؟ بهتر است دیگر این کار را نکنید. تحقیقات نشان داده که هیچ ارتباط مستقیمی بین مصرف منظم تخم‌مرغ کامل و افزایش خطر بیماری قلبی وجود ندارد. دستورالعمل‌های رژیمی برای آمریکایی‌ها با حذف هر نوع کاهش توصیه‌شده کلسترول رژیمی (که تخم‌مرغ‌ها سرشار از آن هستند) با این برنامه منطبق شد؛ چرا که متخصصان دریافتند تخم‌مرغ هیچ تأثیری بر کلسترول خون ندارد؛ چیزی که بسیاری از ما که خود را متخصص غذایی می‌دانیم تا سال‌ها به شایعاتی درباره‌اش اکتفا کردیم.
هم‌چنین تحقیقات نشان می‌دهد افزودن بیش از یک تخم‌مرغ به رژیم غذایی در طول روز خطر سکته مغزی را کاهش خواهد داد. تخم‌مرغ کامل حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که با التهاب مبارزه کرده و از طرفی معدن ویتامین D ، B12 و سلنیوم معدنی، روی و آهن محسوب می‌شود. زرده تخم‌مرغ جزو غنی‌ترین منابع کلین بوده که ماده مغذی ضروری و مهمی برای سلامت مغز است.
۴.همه کالری‌ها با هم برابرند؛ مراقبشان باشید
در شرایطی که کنترل میزان مصرف کلی کالری اهمیت فراوانی دارد، ۱۰۰ کالری کاپ‌کیک و یا چوب شور به اندازه ۱۰۰ کالری آووکادو یا بادام نیست. این غذاها به موازات مواد مغذی‌ای که در اختیار بدن‌تان می‌گذارند، تفاوت‌های عمده‌ای با هم دارند؛ مثلا کاپ‌کیک قند و چربی‌های ناسالم به بدن می‌دهد؛ در شرایطی که پوره آووکادو حاوی فیبر، چربی سالم و آنتی‌اکسیدان است. هم‌چنین با توجه به این‌که مواد مغذی آنها چطور بر میزان گرسنگی شما اثر گذاشته و چه نقشی در اشباع نگه داشتن شما دارند، با هم تفاوت دارند؛ هر دوی این موارد بر وضعیت غذا خوردن ما و نیز افزایش یا کاهش حجم دور شکم‌مان تأثیر عمده‌ای می‌‌گذارند.
۵.همیشه غذاهای کم‌چرب را انتخاب کنید؛ چربی چاقتان می‌کند
چربی دوست شماست. چربی باعث چاقی شما نمی‌شود. اما محققان دریافته‌ا‌ند که رژیم غذایی‌ای که میزان چربی آن کم و کربوهیدرات آن زیاد است باعث افزایش وزن‌تان خواهد شد. همه ما می‌دانیم که ۳۰ درصد از کالری شما از چربی تأمین می‌شود. این بدان معناست که در هر غذا، جایگاهی برای چربی آن وجود دارد.  غذاهایی با چربی کم زمانی که چربی از آنها حذف می‌شود دارای قند اضافی خواهند بود (تا طعم و مزه‌ی بهتری پیدا کنند) این مسئله باعث می‌شود که کمتر احساس اشباع بودن داشته باشید و اشتهایتان برای خوردن بیشتر شود.

منبع: خبرپو
5 1000
ارسال شده در 4 آذر 1395 توسط با موضوع تغذیه
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

پیشنهاد سردبیر

  • برای داشتن پوستی زیبا و جذاب این دستور ها را به کار ببندید
  • بعد از مشاجره با همسر
  • در منزل اینگونه ترخینه درست کنیم؟
  • ابتلا به مشکلات احساسی و عاطفی با شبکه های اجتماعی
  • توصیه و درمان های مفید برای بیماری آلزایمر
  • تصاویر دستگاه لیزر دی اکسید کربن
  • خطرات و مضرات خواباندن کودک در رختخواب والدین
  • مشکل پوستی رایج تناسلی
  • محبوبترین ها

  • هر آنچه در مورد برفک واژن باید بدانید
  • تاثیر داروها بر قوای جنسی بانوان
  • هرآنچه باید درباره ارگاسم همزمان بدانیم
  • تمام آنچه که باید در خصوص رضایت جنسی بدانید
  • زگیل تناسلی و راههای انتقال آن به بدن
  • تدابیر رفع خشکی واژن به وسیله طب سنتی
  • درمانگر مشکلات ارتباط جنسی
  • یائسگی زودرس و این علایم و نشانه ها
  • رپورتاژ

  • لیزر کم توان برای پیشگیری از ریزش مو چیست؟
  • کلینیک فوق تخصصی مو و زیبایی چهره نو
  • کرم های موثر و طبیعی شرکت ایده آرای پیشگام
  • پیشگیری از چین و چروک صورت با لیفت نخی
  • دکتر وحید عارفی دندانپزشک و متخصص بیماری های لثه
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x