دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
کلینیک کاشت مو و ابرو
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق‌تخصصی آندوسکوپی و کولونوسکوپی
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق‌تخصصی آندوسکوپی و کولونوسکوپی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
کلینیک کاشت مو و ابرو
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
580

خواص میوه ها و سبزیجات امروزه بر هیچ یک از افراد پوشیده نیست.مصرف منظم این مواد غذایی می تواند از بروز بسیاری از بیماری ها در بدن شما جلوگیری کند.هم چنین آب میوه های طبیعی طرفداران زیادی دارند و افراد زیادی از آن ها استفاده می کنند.برخی از افراد در رژیم های غذایی خود از آب میوه ها استفاده می کنند و معتقدند با این روش مواد مغذی راحت تر جذب بدن می شوند این در حالی است که دیگران می گویند این کار باعث محرومیت از مواد مغذی مهمی چون فیبر می شود.اما آیا این موضوع حقیقت دارد؟برای رسیدن به پاسخ این پرسش با ما همراه باشید.

آب میوه را نباید جایگزین وعده غذایی کرد زیرا از نظر تغذیه ای متعادل نبوده

آب میوه را نباید جایگزین وعده غذایی کرد زیرا از نظر تغذیه ای متعادل نبوده و حاوی چربی یا پروتئین کافی نیست.
گرفتن آب میوه ها فرآیندی است که عصاره میوه ها و سبزی ها را بیرون می کشد و این کار معمولاً باعث می شود بیشتر مواد جامد آن که شامل هسته ها و پالپ می باشد از این عصاره جدا شود. مایع حاصل حاوی بیشتر ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هاست که به طور طبیعی در خود میوه یا سبزی موجود هستند.

شیوه های آب گیری
شیوه های مختلفی برای آب گیری وجود دارد، از فشردن میوه در دست گرفته تا استفاده از دستگاه های آب میوه گیری.
به طور معمول دو نوع دستگاه آب میوه گیری وجود دارد:
. آب میوه گیری های مرکز گریز: این آب میوه گیری ها میوه و سبزی را خرد کرده و با عملکرد چرخشی سریع، آن ها را به پالپ تبدیل می کنند.
. آب میوه گیری های فشاری سرد: به این انواع، خرد کن میوه هم می گویند، این دستگاه ها میوه ها و سبزی ها را بسیار آهسته تر له می کنند تا بیشترین عصاره ممکن را از آن بگیرند.
آب میوه گیری های فشاری سرد، گرمایی تولید نمی کنند بنابراین موجب از بین رفتن آنزیم های مفید و مواد مغذی نمی شوند اما این اتفاق در آب میوه گیری ها گریزنده از مرکز می افتد.

هدف از گرفتن آب میوه ها و سبزی ها
معمولاً دو هدف وجود دارد:
• برای پاکسازی یا سم زدایی: در این هدف، غذای جامد حذف شده و تنها آب میوه و سبزی مورد استفاده است تا بدن از سموم پاکسازی شود. این شیوه های سم زدایی ممکن است سه روز یا چند هفته طول بکشند.

• برای تکمیل رژیم غذایی عادی: آب میوه تازه را می توان به عنوان مکملی در دسترس در رژیم غذایی روزانه گنجاند، با این کار می توانید دریافت مواد مغذی میوه ها و سبزی ها را که احتمالاً جور دیگری به بدنتان نمی رسد، افزایش دهید.

یکی از اهداف نوشیدن آبمیوه سم زدایی بدن است

مصرف آب میوه راهی است ساده برای دریافت مغذی فراوان
بسیاری از افراد مواد مغذی مورد نیازشان را به تنهایی از تغذیه ای که دارند دریافت نمی کنند. میزان مواد مغذی در غذاهایی که می خوریم بسیار کمتر از آنی است که باید باشد. دلیلش هم متدهای فرآوری و فاصله زمانی طولانی بین تولید تا فروش می باشد. محیط آلوده و میزان بالای استرس هم می تواند نیاز ما به مواد مغذی خاص را افزایش دهد. میوه ها و سبزی ها سرشار از ویتامین، مواد معدنی، آنتی اکسیدان و ترکیبات گیاهی هستند که می توانند از بروز بیماری ها جلوگیری کنند.
ریسک آلزایمر نیز با مصرف آب میوه ها و سبزی ها پایین می آید. دلیلش هم میزان بالای پلی فنول ها در آب میوه است. پلی فنول ها آنتی اکسیدان هایی هستند که در غذاهای گیاهی یافته شده و از سلول های مغزی محافظت می کنند

اگر مصرف مقدار میوه و سبزی توصیه شده برای شما سخت است و نمی توانید در رژیم غذایی روزانه تان این میزان را بگنجانید، آب میوه می تواند راهی مناسب و راحت برای افزایش دریافت ویتامین های تان باشد. تحقیقی نشان داد ترکیب آب میوه ها و سبزیجات و مصرف آن ها به عنوان مکمل طی ۱۴ هفته، میزان بتاکاروتن، ویتامین ث، ویتامین ای ، سلنیوم و اسید فولیک را در افراد مورد آزمایش افزایش داده بود. همچنین نوشیدن آب میوه تهیه شده از میوه ها و سبزی های تازه یا پودر کنستانتره مخلوط، باعث افزایش اسیدفولیک، آنتی اکسیدان، بتاکاروتن، ویتامین ث و ویتامین ای می شود.

میوه کامل، محافظی در برابر بیماری هاست اما مطالعات در مورد آب میوه چیز دیگری می گوید!
شواهد زیادی وجود دارد که مصرف میوه های کامل را به کاهش ریسک بیماری ها مربوط می داند اما شواهدی که همین رابطه را بین آب میوه و کاهش خطر بیماری ها نشان دهد، وجود ندارد. فواید میوه و سبزی برای سلامتی می تواند بیشتر به خاطر آنتی اکسیدان ها باشد تا فیبر، و اگر چنین چیزی درست باشد، پس آب میوه نیز می تواند فوایدی مشابه میوه کامل داشته باشد. اما شواهد ضعیفی وجود دارند که نشان می دهند آب میوه ها و سبزی ها می توانند به مقابله با سرطان کمک نمایند. اطلاعات انسانی در این مورد کم بوده و سایر یافته ها نیز ثبات چندانی ندارند.

یافته های دیگر هم می گویند که مثلاً آب میوه ها می توانند ریسک بیماری های قلبی را کاهش دهند. آب سیب و آب انار نیز در کاهش فشارخون و میزان کلسترول مؤثرند.
ضمناً مصرف آب میوه و سبزی به صورت مایع یا کنستانتره مخلوط می تواند میزان هموسیستئین و نشانگرهای استرس اکسیداتیو را کاهش دهند، هر دو عامل در تقویت سلامت قلب مؤثرند.
ریسک آلزایمر نیز با مصرف آب میوه ها و سبزی ها پایین می آید. دلیلش هم میزان بالای پلی فنول ها در آب میوه است. پلی فنول ها آنتی اکسیدان هایی هستند که در غذاهای گیاهی یافته شده و از سلول های مغزی محافظت می کنند.

طرفداران آب میوه اغلب ادعا می کنند نوشیدن آب میوه بهتر از خوردن خود آن است. آن ها ادعایشان را با این نکته ثابت می کنند که با حذف فیبر، مواد مغذی راحت تر جذب بدن می شوند. با این حال این ادعا پشتوانه علمی ندارد. در واقع ما به فیبر میوه ها و سبزی ها نیاز داریم تا از تمام فواید آن ها بهره مند شویم. مثلاً آنتی اکسیدان های مهمی که به طور طبیعی در فیبرهای گیاهی موجودند، در فرآیند آب گیری از دست می روند. بیشتر از ۹۰ درصد فیبر حین فرآیند آب گیری از بین می رود. برخی از فیبرهای محلول باقی می مانند اما اکثر فیبرهای نامحلول از بین می روند.
ضمناً مطالعات نشان داده افزایش مصرف فیبر محلول می تواند میزان قند خون و کلسترول را بالا ببرد. همچنین معلوم شده فرایند مخلوط کردن بهتر است زیرا در این تکنیک فیبرهای بیشتری باقی می مانند.

آیا باید به آب میوه های مان فیبر اضافه کنیم؟
میزان فیبر موجود در آب میوه، بستگی دارد به نوع میوه ای که استفاده می کنیم، اما افزودن پالپ به سایر غذاها یا نوشیدنی ها برای افزایش مصرف فیبر توصیه می شود. هر چند این توصیه نشان دهنده این است که مصرف فیبر بهتر از دور ریختن آن است اما شواهد هم نشان می دهد افزودن فیبر به آب میوه باعث نمی شود از فواید مشابه مصرف خودِ میوه و سبزی به طور کامل بهره مند شویم.
مصرف آب میوه با هدف کاهش وزن، ایده خوبی نیست
آنتی اکسیدان های مهمی که به طور طبیعی در فیبرهای گیاهی موجودند، در فرآیند آب گیری از دست می روند. بیشتر از ۹۰ درصد فیبر حین فرآیند آب گیری از بین می رود.

بیشتر رژیم های لاغری شامل محدودیت های سفت و سخت در مورد مصرف کالری هستند، که به طور کلی در درازمدت قابلیت تداوم ندارند و می توانند موجب کاهش میزان کالری سوزی شوند.
آب میوه را نباید جایگزین وعده غذایی کرد زیرا از نظر تغذیه ای متعادل نبوده و حاوی چربی یا پروتئین کافی نیست. افزودن پروتئین و چربی به آب میوه می تواند ایده خوبی باشد.

پاکسازی گوارش با آب میوه ممکن است مضر باشد
شواهد علمی وجود ندارد که نشان دهد پاکسازی گوارش با آب میوه، برای سم زدایی بدن لازم است. این شیوه ممکن است برای افرادی که مشکلات کلیوی دارند یا داروهای خاصی مصرف می کنند مضر باشد.
آب میوه، حاوی قند فراوانی است و در مقایسه با آب سبزیجات، قند و کالری بسیار بیشتری دارد.

منبع: بامداد

 

5 1000
ارسال شده در 4 آذر 1395 توسط با موضوع خواص میوه و سبزیجات
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی