ورزش مناسب برای قلب ورزش مناسب برای استرس فواید ورزش های رزمی

افرادی که ورزش های رزمی انجام میدهند اغلب از بدنی متناسب برخوردار هستند.انجام این حرکات می تواند آرامش را به شما برگرداند و استرس را از شما دور می کند.اما برای دور کردن آرامش لازم نیست حتما رزمی بلد باشید بلکه حرکات ترکیبی مشت و لگد ساده نیز می تواندتمرینی مناسب برای افزایش ضربان قلب و رهایی از اضطراب باشد.ین حرکات روی سیستم قلبی ـ عروقی موثر است و برای دفاع شخصی طراحی نشده است.

حرکت اول:
پاها را کمی بیشتر از عرض شانه باز کنید و دست‌ها را در حالت مشت شده مقابلتان قرار دهید. روی پنجه پاها قرار بگیرید، پای غالب را کمی عقب‌تر قرار دهید و زانوهایتان را اندکی خم کنید. ابتدا با دست جلو‌تر یک مشت کوتاه به جلو بزنید و پس از آن در حالی که بدن خود را می‌چرخانید با دست دیگر مشتی به جلو بزنید. در نهایت به نقطه شروع بازگردید و حرکت اول را مجدد تکرار کنید. این حرکت را تا ۱۰ مشت دنبال کنید.

حرکت دوم:
برای انجام این حرکت در حالت شروع حرکت قبلی قرار بگیرید. این بار به جای مشت در هر نوبت یک لگد بزنید. ابتدا وزن خود را روی پای عقبی بیندازید و زانوی پای جلویی را بالا بیاورید. سپس لگدی به جلو بزنید. بعد پای خود را پایین آورده، همین کار را با پای مخالف تکرار کنید. برای انجام این حرکت، هم می‌توانید در یک نقطه ثابت بایستید و هم می‌توانید حین انجام حرکت رو به جلو حرکت کنید. این حرکت را همانند حرکت قبل تا ۱۰ لگد دنبال کنید. همچنین می‌توانید دو حرکت فوق را با هم ترکیب کنید. به این صورت که ابتدا دو مشت و سپس دو لگد بزنید و این کار را به طور متناوب تکرار کنید.

منبع: بامداد

 

ارسال شده در 5 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع قلب و عروق

پیشنهاد سردبیر

  • کاپ کیک هویج و دارچین
  • برای لاغری و کاهش وزن این برنامه طناب زنی را یاد بگیرید
  • با غذاهایی که شما را خشمگین می کند آشنا شوید
  • اهمیت حفظ سلامتی
  • مصرف زياد كرتون باعث تخريب مفاصل مي شود
  • روغن بادام هزار فایده که از آن بی خبرید (بخش اول)
  • نظر بهزاد زیبائی، در مورد پرسش و پاسخ های پزشکی
  • غبغب را به کمک این تمرینات از بین ببرید
  • محبوبترین ها

  • خلاصه ای براستراحت میان تمرینات برای حداکثر عضله سازی
  • پیامدهای مصرف داروهای استروئیدی
  • تعریف توان واکنشی و توان فرود
  • چگونه میتوان سندروم روده تحریک پذیر را با یوگا درمان کرد؟
  • به دست آوردن سلامت و تناسب اندام زنانه با این کارها
  • تقویت سیستم ایمنی بدن با یوگای موسمی
  • ورزش در کدام اوقات روز تاثیرات مطلوب دارد؟
  • اهمیت تحرک پس از جراحی برای لاغری
  • رپورتاژ

  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • بهترین و کم هزینه ترین گزینه لیپوماتیک
  • چشمانی زیبا و گیرا با پپتیدها!
  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • اصلاح طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی
  • الو دکتر

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است