Close-up of woman suffering from neckache

افرادی که مدت زیادی با کامپیوتر کار میکنند،خانم های خانه دار و کارمندان یبشتر از سایر افراد در معرض درد گردن قرار دارند.در صورتی که این مسئله جدی باشد باید هرچه سریع تر به پزشک مراجعه کرد تا درمان مناسب صورت گیرد.در این مطلب قصد داریم حرکات نرمشی ای را معرفی کنیم که با انجام آن ها می توان تشخیص داد تا چه حد شما درگیر این موضوع هستید.در صورتی که با انجام این ورزش دردی قابل توجه در شانه شما پیچید و به سمت دست و سینه انتشار پیدا کرد حتما به پزشک مراجعه نمایید.

* این حرکات به گونه ای هستند که براحتی  در محل کار شما نیز قابل انجامند ، برای بدست آوردن نتیجه ی بهتر سعی کنید

روزی چند بار آن ها را انجام دهید.

الف – حرکات کششی :
* در حالیکه رو به جلو نگاه می کنید ابتدا به آرامی سر خود را به سمت جلو خم کنید .
بطوریکه چانه شما به سینه تان نزدیک شود و چشمهایتان به زمین نگاه کند .
سپس به آرامی سر را به سمت عقب برده و سقف را نگاه کنید .

* در حالیکه سر در وضغیت معمولی قرار دارد ابتدا سر وگردن را به سمت راست حرکت دهید
به گونه ای که بدون حرکت شانه گوش راست به شانه همین طرف نزدیک شود ، سپس به آرامی سر را به وضعیت اول برگردانده همین حرکت را به سمت مقابل تکرار کنید.

* در حالیکه سر در وضعیت معمولی قرار دارد به آرامی سر خود را حول محور عمود بر سطح افق بچرخانید .

بطوریکه ابتدا سمت راست و سپس سمت چپ خود را ببینید .

برای انجام حرکات شانه : ابتدا دست ها را به سمت جلو بکشید و سپس به آرامی دست ها را بسمت بالای سرببرید و پس از ده ثانیه به حالت اول بر گردانید .
همین حرکت را ده مرتبه تکرار کنید. سپس دست ها را به دو طرف بدن کشیده و باز هم سعی کنید بارامی آنها را بسمت بالای سر ببرید ( ده مرتبه ) ،در حرکت بعدی دستهایتان راکاملا بسمت جلو بکشید ( مثل حرکت اول شانه ) سپس بارامی آنها را حول محور شانه به چرخانید( عقب و  جلو ، هر کدام ده بار ) .

در آخر حرکات زیر را حتما انجام دهید .
ب – نرمش های قدرتی :

-در این چند تمرین سعی می شود با ایجاد مقاومت در مقابل نیروی وارده با دست ، قدرت عضلات گردن را افزایش دهیم .مدت این تمرین حدود ۲۰ ثانیه برای هر حرکت خواهد بود.

توجه داشته باشید که میزان نیروی وارده با دست به گردن و بلعکس باید در حد متوسط باشد.

در حقیقت باید با فشار دست از حرکت گردن جلوگیری کنیم در تمرین آخر ، انگشتان دو دست را دریکدیگر قفل کرده ، پشت سر خود قرار دهید حالا سعی کنید آرنجهای خود را به عقب برده و به دیوار پشت سر نزدیک کنید.

پیشنهاد می کنم این تصویر را زیر شیشه ی میز کارتان بگذارید
تا هیچوقت توصیه ی مهم آن را از یاد نبرید !
درست بنشینیم و درست کار کنیم

منبع: خبرپو

ارسال شده در 5 آذر 1395 توسط خانم انیسی با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • مصرف دارو همیشه شفابخش نیست!
  • برخی تجربیات افراد باهوش
  • سوپ کاملیا
  • آب چغندر و هویچ آبمیوه ای برای دید بهتر چشم
  • ضررسانی به خود با این کارها
  • انجام تکالیف مدرسه توسط فرزند
  • چه رنگ مویی هر چقدر که شسته شود خوشرنگ تر می شود
  • آدامس با اسانس قهوه
  • بهترین روش ها و ترفندهای مفید برای زندگی
  • در دنیای پزشکی پلی یورتان چه کاربردی دارد؟
  • شیرینی مخصوص صبحانه
  • جلوگیری از التهاب و چاقی ناشی از نشستن با این 10 ماده غذایی
  • خاگینه در ترکیه چگونه آماده می شود
  • مداخلات پرستاری در ارتباط با کاهش شنوایی
  • کدام برند بستنی قیفی کشنده است؟
  • محبوبترین ها

  • تاثیرات طلاق بر زندگی انسان
  • بهبود عارضه کلیه پلی کیستیک با سلول ها بنیادی
  • راه‌های درمانی داخلی و خارجی تعریق بدن!
  • تاثیر مستقیم سیگار بر روی دیسک کمر!
  • چرا در فصل گرما نزاع و پرخاشگری ها بیشتر می شوند
  • خمیر دندان هایی که نباید خرید : “سنسوداین” و “آکوافرش”
  • درباره آبسه در انتهای روده
  • چرا نمک باعث پوکی استخوان می شود؟
  • راه های پیشگیری از عفونت های بیمارستانی
  • مضرات چک کردن ایمیل باکس در منزل
  • هله هوله و تنقلات ؛مفید برای سالمندان
  • اقداماتی ساده برای پیشگیری از مرگ خاموش
  • تهدیداتی که متوجه سلامت کارمندان پشت میزنشین است
  • راهکار جدید برای کاهش تمایل فرد به سیگار
  • درمان خانگی برای تغییر فرم بینی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است