مشاوره زیبایی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر کمالی
دکتر کمالی
پوست مو و زیبایی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن

cheat-sheet-human-growth-hormone

امروزه افراد زیادی از هورمون های رشد برای داشتن اندامی عضلانی استفاده می کنند.اما آیا استفاده از این هورمون ها عوارض جانبی بر روی بدن ندارد؟بدون شک استفاده از هورمون ها روی هورمون های دیگر بدن هم تاثیر می گذارد.حال باید چه کاری کرد؟ورزشکاران باید از این هورمون ها استفاده نمایند یا خیر؟

 

این متخصص پزشکی ورزشی رشد طولی افراد را مدیون ژنتیک، نوع تغذیه و هورمون رشد دانست و افزود: درصورتی که هورمون رشد بعد از 18 سالگی به شکل مصرفی وارد بدن شود ،نه تنها منجر به رشد طولی ورزشکاران نمی شود، بلکه باعث پهن شدن استخوان گردیده و به مرور زمان به علت افزایش فشار مغز، سردردهای دائمی در فرد بروز کرده و باعث پرخاشگری،بی خوابی ،و ضخیم شده صدا در فرد می شود.

دکتر کاویانی همچنین در خصوص عوارض مصرف هورمون رشد پس از 18 سالگی توسط افراد و ورزشکاران گفت: مصرف اضافه هورمون رشد، بی شک روی فعالیت سایر هورمون های بدن تاثیر سوء می گذارد ، زیرا تحت چنین شرایطی به غده هیپوفیز پیام می رسد که ترشح هورمون رشد را متوقف کند و با توقف ترشح هورمون رشد توسط غده هیپوفیز ، عملکرد غدد تیروئید و جنسی نیز دچار اختلال می شود.

وی به ورزشکاران توصیه کرد به هیچ عنوان هورمون رشد نباید بعد از 18 سالگی، مصرف شود در غیر اینصورت مصرف هورمون رشد ،دوپینگ قلمداد می شود.

دکتر کاویانی همچنین درباره ورزش های مناسب دوران سالمندی گفت: برای تجویز نسخه ورزشی برای سالمندان ابتدا باید این قشر را در سه رده سنی 60 تا 70سال، بین 70 تا 80 سال و بالاتر از 80 سال در نطر گرفت اما نکته مهم پایه ریزی ورزش سالمندان بر دو اصل اساسی است ،اینکه میزان افتادن و سقوط سالمندان کاهش یابد و نکته بعدی اینکه ورزش در سالمندان از عوارض بیماری های این دوران چون پوکی استخوان جلوگیری کند.

وی در ادامه از سالمندان خواست از حرکات ورزشی که منجر به چرخش ناگهانی در ناحیه ستون فقرات شده و یا حرکاتی که پیچ های ناگهانی دارند ، پرهیز کنند.

این متخصص پزشکی ورزشی با بیان اینکه برای سالمندان ورزش های انعطاف پذیر و تعادلی حداقل 5 روز در هفته و همینطور پیاده روی توصیه می شود افزود: ورزش های یوگا و تای چی نیز ورزش های درمانی اند که در کنار سایر ورزش های آبی به سالمندان توصیه می شود ،ضمن اینکه ورزش های مقاومتی با کش هایی به نام تراباند باید حداقل 2 بار در هفته در برنامه ورزشی سالمندان در نظر گرفته شود.

وی در باره افراد سالمند مبتلا به بیماری آرتریت روماتوئید (روماتیسم مفصلی )گفت: در صورت التهاب و تورم مفصل ،بهتر است فرد با چنین مفصلی ورزش نکند و ضمن مصرف منظم داروها سعی کند قبل از انجام هرگونه حرکت ورزشی بدن رابا شدت کم گرم کندتا امکان خون رسانی به عضلات فراهم شود .

دکتر کاویانی با بیان اینکه سالمندان مبتلا به آرتریت روماتوئید به علت اینکه نیم تا یکساعت دچار خشکی صبحگاهی اند توصیه کرد: انجام هرگونه حرکت ورزشی در صبح همراه با درد است ، بنابراین بهترین زمان ورزش در این افراد در ساعات میانه روز است.

وی همچنین به سالمندان بالای 80 سالی که مبتلا به آرتروز بوده و توان انجام حرکات ورزشی را ندارند پیشنهاد کرد: حرکاتی که همراه با سقوط نبوده و مفصل را درگیر نمی کند و نیز شنا برای این دست سالمندان مفید است علاوه بر آن حرکاتی به مانند پدال زدن حس خوبی برای مفاصل مچ و کف پا ،ایجاد می کند که این وضعیت ،کمک می کند تا فرمان ها و سیگنال های تحریکی به منظقه نخاع و ناحیه تعادلی مغز رسیده و به بهبودی آنها منجر شود.

این متخصص پزشکی ورزشی استفاده از جوراب واریس درزمان پیاده روی را ضروری دانست و تاکید کرد: هرگونه پیاده روی بالای 20 دقیقه ، مستلزم پوشیدن جوراب واریس است و اگر ضخامت این جورابها فرد را آزار می دهد ، جوراب های ظریف و با برندهای شناخته شده ،توصیه می شود.

دکتر کاویانی درمورد افزایش وزن در دختران نیز اظهار داشت : برای افزایش وزن در دختران ابتدا باید فرد به لحاظ کم خونی ،شرایط فعالیت غده تیروئید و سایر بیماری ها بررسی شود ،همینطور وضعیت روحی ، استرس و کم اشتهایی و شرایط بلوغ و قاعدگی او بررسی شود .

وی افزود: در ادامه اگر BMI، شاخص توده بدنی فرد زیر 18 و نیم باشد یعنی او لاغر است ،بنابراین با در نظر گرفتن این موارد می توان به دختران لاغر 3 جلسه ورزش مقاومتی با وزنه متوسط و با استراحت های 2 تا 3 ثانیه توصیه کرد.

به گفته این متخصص پزشکی ورزشی کاهش وزن نباید در طول هفته بیش از نیم تا یک کیلوگرم باشد و بهتراست کاهش وزن علاوه بر رژیم غذایی همراه با ورزش باشد.

وی درپایان به شناگرانی که شدت ورزش را به یکباره در طول هفته افزایش می دهند توصیه کرد: این عمل منجر به آسیب رساندن به شانه ها می شود لذا ورزشکاران باید میزان و شدت ورزش را 10 تا 15 در صد نسبت به جلسات قبل افزایش دهند.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ

منبع:سیمرغ

 

5 1000
ارسال شده در 4 آذر 1395 توسط با موضوع سلامت کودک
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

پیشنهاد سردبیر

  • تغذیه برای کنترل و درمان ام اس
  • نکات مهم روانشناسی برای فردی که قصد ازدواج دارد
  • استرس برای کبد مضر است
  • انسان‌های کوتاه قد بیشتر از دیگران عمر می‌کنند!
  • لطفا آخ بگویید!
  • کسانی که گوشت نمی خورند، این خوراکی ها را مصرف کنند
  • آیا خمیردندان زغالی برای دندان ها ضرر دارد؟
  • استمرار هوای ناسالم در تهران
  • محبوبترین ها

  • تدریس رشته جدید در زمینه جراحی شکم مادر
  • مصرف دو برابری نمک در ایران نسبت به میانگین جهانی
  • هشدار! خطر ابتلا به نیوکاسل از طریق مصرف گوشت آلوده
  • دلیل 45 درصد مرگ و میرها در ساوه بیماری های قلبی هستند
  • آیا استفاده از محصولات تراریخته سلامت ما را به خطر می اندازد
  • روکش دندان جان این مرد را به خطر انداخت
  • این کفش ها قاتل پاهایتان هستند
  • ساخت روبات نامرئی برای ماهیگیری
  • رپورتاژ

  • دکتر شاهین شمس متخصص جراحی فک وصورت
  • جراحی، زیبایی و لیزر دکتر مردانی
  • غربالگری نوزادان جهت بیماری متابولیک
  • خدمات دندانپزشکی پیشرفته توسط دکتر فرهت مجید فر
  • موسسه تخصصی و زیبایی پوست تانی
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x