بدن انسان

بدن انسان از اجزایی همانند دست،گردن،بازو،سر،شکم,سینه و … تشکیل شده است و کار محافظت از این اجزا هم توسط پوست انجام میگیرد.در بدن هر اجزایی از سلول درست شده و بدن در مقابل چیزهای مختلفی از خودش واکنش های متفاوتی نشان میدهد.از کجا باید بفهمیم که بدن مان درخواست کمک میکند و نیاز به کمک دارد؟

بدن ما از مکانیزمی پیچیده و هماهنگ برخوردار است که میلیون ها فرآیند به طور همزمان در آن رخ می دهند. اما زمانی چیزی در عملکرد عادی و طبیعی اختلال ایجاد می کند، بدن سیگنالی مشخص به ما ارسال کرده و درخواست کمک می کند.

به گزارش “هلثی هوس آیدیاز”، بیشتر اوقات ما این سیگنال ها را نادیده می گیریم و زمانی که شرایط جدی و وخیم می شود، تازه به خود می آمده اما شاید دیگر خیلی دیر شده باشد. بر همین اساس، آگاهی از چگونگی تشخیص نشانه ها برای رسیدگی به موقع و پیشگیری از پیچیدگی های بیشتر ضروری است. در ادامه با برخی نشانه ها که نباید نادیده گرفته شوند، بیشتر آشنا می شویم.

خشکی پوست

خشکی پوست می تواند نشانه ای از کمبود ویتامین E و یا کم آبی بدن باشد و بر همین اساس، می توانید مصرف غذاهای سرشار از این ویتامین مانند مغزهای خوراکی، ماهی های چرب و روغن های گیاهی را افزایش داده و به میزان کافی آب بنوشید.

خونریزی لثه

کمبود ویتامین C می تواند موجب خونریزی لثه ها شود و از این رو، باید میزان مصرف میوه ها از جمله اعضای خانواده مرکبات، سبزیجات، سیر و نوشیدن چای گیاهی را افزایش دهید.

شکنندگی ناخن و مو

این شرایط می تواند زمانی رخ دهد که بدن با کمبود ویتامین B و کلسیم مواجه است و از این رو، می توانید مصرف حبوبات، سیب زمینی، جوانه گندم، شیر و غلات کامل (سبوس دار) را افزایش دهید.

خشکی پوست آرنج

کمبود ویتامین های A و C می تواند به خشکی پوست در ناحیه آرنج منجر شود. برای مقابله با این شرایط می توانید مصرف میوه ها و سبزیجات به ویژه زردآلو، کدو تنبل و هویج را افزایش دهید.

میل به مواد غذایی خام

میل به خوردن غذای خام می تواند نشانه ای از برخی مشکلات کبد یا معده باشد. غذاهای خام گرفتگی عضلات را کاهش می دهند و ناراحتی معده را تسکین می دهند.

هوس برای غذای دریایی

هوس خوردن غذای دریایی می تواند نشانه ای از کمبود ید در بدن باشد.

میل به غذای شور

میل به غذای شور می تواند نشانه ای از برخی عفونت ها به ویژه در سیستم ادراری باشد.

گرفتگی عضلات پا، خواب کم، اضطراب

این موارد می توانند نشانه های احتمالی کمبود پتاسیم و منیزیم باشند. بر همین اساس، می توانید مصرف مغزهای خوراکی (بادام، دانه آفتابگردان، و بزرک) را برای منیزیم و سبزیجات سبز (مانند اسفناج، برگ چغندر، یا کلم کیل) را برای پتاسیم و همچنین آلو، زردآلو و گوشت قرمز را برای هر دو عنصر افزایش دهید.

میل افزایش یافته به شیرینی

میل بیش از اندازه به شیرینی می تواند نشانه خستگی عصبی و نیاز بدن به گلوکز برای تامین انرژی باشد. با مصرف شکلات تلخ یا عسل می توانید از مشکلات دستگاه گوارش پیشگیری کنید.

هوس برای غذاهای ترش

بدن ممکن است برای تحریک عملکرد کبد و کیسه صفرا به غذاهای ترش نیاز داشته باشد. برای رفع این شرایط می توانید لیمو و کرنبری مصرف کنید.

منبع : اقتصاد آنلاین

ارسال شده در 5 آذر 1395 توسط آقای واحدی با موضوع بیماری ها

پیشنهاد سردبیر

  • جذبه داشتن با این ویژگیهای اخلاقی
  • چگونه غذارا سرخ کنیم که ضرر نداشته باشد
  • همه خطرات عدم آگاهی جنسی در جامعه
  • ویاگرا و عوارض جانبی آن برای بینایی
  • میوه های مناسب قبل از عید
  • لیست کاملی از همه وسایل موردنیاز کودک برای سفر
  • تصاویری از سیستمهای نمایش درمانی
  • ژنتیک عامل اصلی استرس فرزندان
  • مهار اشتهای کاذب با این راههای ساده
  • بيماران پيوند اعضا از مصرف داروهاي مهار سيستم ايمني بدن بي‌نياز مي‌شوند
  • چگونه ترس کودک را در خواب از بین ببریم
  • آزمایش داروهای سرطانی بر روی عروسک زنده
  • رها شدن از شر چین و چروک پوست با این سرم ها
  • جدا کردن خواهران دوقلو
  • چگونه می توانید ناخن های سالم و طبیعی داشته باشید
  • محبوبترین ها

  • توقف چین و چروک پوست با برخی روش ها
  • در باره ریمل خوب خریدن این نکات را بدانید
  • چرا در دوران پیری پوست لکه دار میشود؟
  • نکاتی که در انتخاب رنگ مو بر اساس چهره باید رعایت کنیم
  • حس جوانی با این خوراکی ها
  • چگونه با ریزش مو یا ابرو مقابله کنیم؟
  • ماسک آسپرین و عسل همراه با طرز تهیه
  • جنس موها و نحوه نگهداری از هرکدام
  • کارهایی که به موها آسیب می رساند
  • برای پرپشت و ضخیم نشان دادن موها این 8 شیوه را بدانید
  • در عرض 45 دقیقه در منزل لوسیون آلوئه ورا درست کنید
  • علت رایج نازک شدن موها
  • اجازه ندهید پوستتان پیر شود
  • تهیه طبیعی ترین جلا دهنده های پوست
  • مهمترین دانستنی ها برای پوست
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است