دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
گلدن رویال
گلدن رویال
پوست، لیزر و زیبایی
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
کلینیک مدیسا/ ساختمان پزشکان
کلینیک مدیسا
پیکرتراشی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
کلینیک ساج
کلینیک ساج
متخصص زنان و زایمان
دکتر محمد سعیدی
دکتر محمد سعیدی
متخصص بیماریهای پوست ،مو ،زیبایی و لیزر درمانی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر محسن حسن‌زاده
دکتر محسن حسن‌زاده
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک
کلینیک آلما/ ساختمان پزشکان
کلینیک دندان پزشکی آلما
کلینیک تخصصی دندان پزشکی
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر محسن حسن‌زاده
دکتر محسن حسن‌زاده
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و بینی
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص کاشت مو و ابرو
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
کلینیک آلما/ ساختمان پزشکان
کلینیک دندان پزشکی آلما
کلینیک تخصصی دندان پزشکی
کلینیک ساج
کلینیک ساج
متخصص زنان و زایمان
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
متخصص گوش،حلق و بینی
دکتر محمد سعیدی
دکتر محمد سعیدی
متخصص بیماریهای پوست ،مو ،زیبایی و لیزر درمانی
کلینیک مدیسا/ ساختمان پزشکان
کلینیک مدیسا
پیکرتراشی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر منوچهر شهسواری
دکتر منوچهر شهسواری
فوق‌تخصص فلوشیپ لیزر
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
گلدن رویال
گلدن رویال
پوست، لیزر و زیبایی
در صدر فهرست کربوهیدرات‌های افزایش‌دهنده میزان انرژی، آنتی‌اکسیدان‌ های ارتقاء‌دهنده سطح سلامت و ویتامین C تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن، معجزه سیب‌ها را باید از منبع دیگری دانست و آن فیبر موجود در آنهاست. در واقع فیبر مغذی علاوه بر متعادل نگه داشتن وضعیت بدن، یکی از ترکیبات سرکوب‌کننده گرسنگی هم هست.‌ در واقع فیبر با اشباع نگه داشتن شما، باعث کند شدن روندی خواهد شد که به هضم سایر غذاها کمک خواهد کرد و میزان قند خون را ثابت نگه می‌دارد. اگرچه سیب‌ها میوه‌هایی فوق‌العاده هستند، اما نمی‌توان آنها را تنها راه افزایش وضعیت متعادل بودن و اشباع بودن و از بین بردن چربی تلقی کرد. در اینجا به غذاهای فوق‌العاده‌ ناشناخته‌ای اشاره می‌کنیم که میزان مواد مغذی آب‌کننده حجم شکم در آنها به مراتب از سیب بیشتر است.
۱.سیب‌زمینی خرمایی
میزان فیبر: ۴.۵ گرم به ازای هر سیب‌زمینی پخته کوچک و تازه
برای افرادی که تازه شروع کرده‌اند به خوردن این سیب‌زمینی باید گفت که حاوی مقدار قابل توجهی فیبر است. در واقع این میزان آنقدر کافی است که تحقیقات ثابت کرده سیب‌زمینی‌ها، اشباع‌کننده‌ترین غذاها روی زمین محسوب می‌شود. از طرفی سیب‌زمینی‌ها منبع غنی ویتامین‌های B و الکترولیت پتاسیم و مس هم هستند.
۲.سیب‌زمینی شیرین
میزان فیبر: ۴.۵ گرم
ته‌رنگ‌های نارنجی این سیب‌زمینی دال بر آن است که منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان بوده که به تثبیت و متعادل شدن میزان قند خون کمک کرده، میزان مقاومت انسولین را کاهش داده و به پوستتان درخشندگی و جلای طبیعی خواهد داد.
۳.کنگر فرنگی
میزان فیبر: ۴.۸ گرم بازای نصف فنجان مغزِ کنگرفرنگی پخته
اگر دوست دارید حس شوق و بلندپروازی به شما دست دهد، این سبزی سرشار از آنتی‌اکسیدان را برای خود درست کنید، اما اگر می‌خواهید که یک دوز فوری از فیبر خیلی سریع به شما منتقل شود، پیشنهاد ما استفاده از قسمت میانی یا مغز کنگر فرنگی است. زمانی که بخش میانی آن را به سالاد، پاستا یا پرس‌های مرغ اضافه کنید با این هدف که کمتر گرسنه شوید، در واقع به ازای هر نصف فنجان از آن، چیزی حدود ۵ گرم فیبر وارد بدن می‌شود.
۴.نخودفرنگی
میزان فیبر: ۴.۸ گرم در هر نصف فنجان نخود پخته
شاید این غذا، آن اَبَر فیبری که مد نظر ماست نداشته باشد، اما هم‌‌چنان از سالم‌ترین گزینه‌ها بوده که خواص متعددی دارد. شما می‌توانید نخودها را در ظرف کوینولای خود ریخته، یا یک قوطی از آن را به ادویه کاری خود افزوده یا آنکه می‌توانید مقداری از آن را با نان حموص یا فلافل خود مخلوط کنید. تنها از این مسئله مطمئن شوید که میزان آن نصف فنجان بوده تا کالری زیادی به واسطه آن مصرف نکرده باشید.
۵.غلات کامل
میزان فیبر: ۴.۹ گرم در هر فنجان از پاستای پخته و ۶.۸ گرم در هر فنجان اسپاگتی پخته
همانطور که می‌دانید، محتوای فیبر می‌تواند بسته به شکل پاستا تغییر یابد. برای آنکه بیشتر از مزایای آن بهره‌مند شوید، سس اسپاگتی با غلات کامل را به‌جای ریختن مایونز روی پاستای روتینی درست کنید. در هر دو حالت، پاستایی که غلات کامل دارند، حداقل ۳ گرم مواد مغذی بیشتری برای کاهش دور کمر در خود دارد.
۶.نان‌ غلات کامل
میزان فیبر: ۴ تا ۵ گرم در هر بُرش
نگران نباشید. رژیم داشتن به معنای آن نیست که دیگر نمی‌توانید یک تکه نان هم بخورید. علتش آن است که همه نان‌ها سرشار از بمب‌های کربوهیدرات سفید و تصفیه‌شده هستند که در اکثر مواقع باعث از بین رفتن اهداف شما برای کاهش وزن و تناسب اندام نخواهد شد. یک تکه نان درست‌شده با غلات کامل میزان سالم و مفیدی از ویتامین B (که محافظ خوبی برای مغز است) و فولیت در اختیار شما می‌گذارد.
۷.دانه‌های چیا
میزان فیبر: ۵.۱ گرم بازای هر قاشق غذاخوری
تنها نگاهی به آنچه دانه‌های چیا می‌تواند انجام دهند زمانی که آن را بر روی پودینگ یا اسموتی می‌ریزید گویای آن است که چه تأثیری روی شکم‌تان به همراه خواهد داشت. این غذاهای سرشار از فیبر زیاد در معده ما خود را باز کرده و به ما کمک خواهد کرد که علاوه بر مصرف کالری کمتر، احساس اشباع بودن بیشتری داشته باشیم.
۸.بروکلی
میزان فیبر: ۵.۱ گرم در هر فنجان از بروکلی تکه‌شده و پخته
محتوای فیبری موجود در بروکلی نه تنها به اشباع بودن شما و تصفیه معده کمک می‌کند، بلکه این سبزی چلیپایی حاوی ترکیب قدرتمند دیگری به نام سولفورافان هم هست. این ترکیب شیمیایی اثرات ژنتیکی به همراه داشته و به شکل مؤثری می‌تواند کارکرد ژن‌های سرطانی را تغییر داده و منجر به مرگ سلول‌های سرطانی شده و از میزان پیشروی این بیماری جلوگیری کند. برای بهره‌مند شدن از مزایای آن، می‌توانید بروکلی را همراه با غذایی بخورید که حاوی آنزیم‌های فعال‌کننده سولفورافون یعنی میروزیناز است: غذاهایی مانند خردل، ترب کوهی یا شاهی تند.
منبع: eatthis
ارسال شده در 4 آذر 1395 توسط با موضوع خواص میوه و سبزیجات

پیشنهاد سردبیر

  • آیا آلفالیپوئیک اسید خوراکی در افزایش سلامت پوست موثر است
  • طریقه اندازه گیری درجه حرارت بدن
  • راهکارهای موثر برای چاق تر شدن صورت
  • نکات مثبت در ورزش تای‌چی و چگونگی انجام آن
  • 20 روش برای اینکه بتوانید صبح ها از خواب با انگیزه بلند شوید
  • رابطه درد کمر با مشکل در کانال نخاعی
  • داروي جديد براي سرطان پروستات
  • روانشناسی رضایت شما از زندگی
  • محبوبترین ها

  • تسکین ذهن و جسم و روح با موسیقی
  • چگونه میتوان بر روی درس و زندگی تمرکز کرد؟
  • علاقه به گفتن دروغ در روابط عاشقانه
  • آموزش اصولی رسیدن به هدف
  • با ترک این عادت ناپسند زندگی شادی را به خود هدیه کنید
  • کنار آمدن با استرس در محل کار
  • نحوه مهار هیجانات در علم ر وانشناسی
  • رضایت نداشتن از شغل و بروز آسیب های روانی
  • رپورتاژ

  • تغذیه و تناسب اندام در کلینیک ایران نوین
  • خرید اینترنتی بلیط هواپیما و رزرو هتل بهتر است یا خرید تور ؟
  • کلینیک زیبایی شارلوت
  • خداوند متعال مو را برای زیبایی بندگانش قرار داده است
  • دکتر حسن عامری جراح زیبایی گوش و بینی
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی