مشاوره زیبایی
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
در صدر فهرست کربوهیدرات‌های افزایش‌دهنده میزان انرژی، آنتی‌اکسیدان‌ های ارتقاء‌دهنده سطح سلامت و ویتامین C تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن، معجزه سیب‌ها را باید از منبع دیگری دانست و آن فیبر موجود در آنهاست. در واقع فیبر مغذی علاوه بر متعادل نگه داشتن وضعیت بدن، یکی از ترکیبات سرکوب‌کننده گرسنگی هم هست.‌ در واقع فیبر با اشباع نگه داشتن شما، باعث کند شدن روندی خواهد شد که به هضم سایر غذاها کمک خواهد کرد و میزان قند خون را ثابت نگه می‌دارد. اگرچه سیب‌ها میوه‌هایی فوق‌العاده هستند، اما نمی‌توان آنها را تنها راه افزایش وضعیت متعادل بودن و اشباع بودن و از بین بردن چربی تلقی کرد. در اینجا به غذاهای فوق‌العاده‌ ناشناخته‌ای اشاره می‌کنیم که میزان مواد مغذی آب‌کننده حجم شکم در آنها به مراتب از سیب بیشتر است.
۱.سیب‌زمینی خرمایی
میزان فیبر: ۴.۵ گرم به ازای هر سیب‌زمینی پخته کوچک و تازه
برای افرادی که تازه شروع کرده‌اند به خوردن این سیب‌زمینی باید گفت که حاوی مقدار قابل توجهی فیبر است. در واقع این میزان آنقدر کافی است که تحقیقات ثابت کرده سیب‌زمینی‌ها، اشباع‌کننده‌ترین غذاها روی زمین محسوب می‌شود. از طرفی سیب‌زمینی‌ها منبع غنی ویتامین‌های B و الکترولیت پتاسیم و مس هم هستند.
۲.سیب‌زمینی شیرین
میزان فیبر: ۴.۵ گرم
ته‌رنگ‌های نارنجی این سیب‌زمینی دال بر آن است که منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان بوده که به تثبیت و متعادل شدن میزان قند خون کمک کرده، میزان مقاومت انسولین را کاهش داده و به پوستتان درخشندگی و جلای طبیعی خواهد داد.
۳.کنگر فرنگی
میزان فیبر: ۴.۸ گرم بازای نصف فنجان مغزِ کنگرفرنگی پخته
اگر دوست دارید حس شوق و بلندپروازی به شما دست دهد، این سبزی سرشار از آنتی‌اکسیدان را برای خود درست کنید، اما اگر می‌خواهید که یک دوز فوری از فیبر خیلی سریع به شما منتقل شود، پیشنهاد ما استفاده از قسمت میانی یا مغز کنگر فرنگی است. زمانی که بخش میانی آن را به سالاد، پاستا یا پرس‌های مرغ اضافه کنید با این هدف که کمتر گرسنه شوید، در واقع به ازای هر نصف فنجان از آن، چیزی حدود ۵ گرم فیبر وارد بدن می‌شود.
۴.نخودفرنگی
میزان فیبر: ۴.۸ گرم در هر نصف فنجان نخود پخته
شاید این غذا، آن اَبَر فیبری که مد نظر ماست نداشته باشد، اما هم‌‌چنان از سالم‌ترین گزینه‌ها بوده که خواص متعددی دارد. شما می‌توانید نخودها را در ظرف کوینولای خود ریخته، یا یک قوطی از آن را به ادویه کاری خود افزوده یا آنکه می‌توانید مقداری از آن را با نان حموص یا فلافل خود مخلوط کنید. تنها از این مسئله مطمئن شوید که میزان آن نصف فنجان بوده تا کالری زیادی به واسطه آن مصرف نکرده باشید.
۵.غلات کامل
میزان فیبر: ۴.۹ گرم در هر فنجان از پاستای پخته و ۶.۸ گرم در هر فنجان اسپاگتی پخته
همانطور که می‌دانید، محتوای فیبر می‌تواند بسته به شکل پاستا تغییر یابد. برای آنکه بیشتر از مزایای آن بهره‌مند شوید، سس اسپاگتی با غلات کامل را به‌جای ریختن مایونز روی پاستای روتینی درست کنید. در هر دو حالت، پاستایی که غلات کامل دارند، حداقل ۳ گرم مواد مغذی بیشتری برای کاهش دور کمر در خود دارد.
۶.نان‌ غلات کامل
میزان فیبر: ۴ تا ۵ گرم در هر بُرش
نگران نباشید. رژیم داشتن به معنای آن نیست که دیگر نمی‌توانید یک تکه نان هم بخورید. علتش آن است که همه نان‌ها سرشار از بمب‌های کربوهیدرات سفید و تصفیه‌شده هستند که در اکثر مواقع باعث از بین رفتن اهداف شما برای کاهش وزن و تناسب اندام نخواهد شد. یک تکه نان درست‌شده با غلات کامل میزان سالم و مفیدی از ویتامین B (که محافظ خوبی برای مغز است) و فولیت در اختیار شما می‌گذارد.
۷.دانه‌های چیا
میزان فیبر: ۵.۱ گرم بازای هر قاشق غذاخوری
تنها نگاهی به آنچه دانه‌های چیا می‌تواند انجام دهند زمانی که آن را بر روی پودینگ یا اسموتی می‌ریزید گویای آن است که چه تأثیری روی شکم‌تان به همراه خواهد داشت. این غذاهای سرشار از فیبر زیاد در معده ما خود را باز کرده و به ما کمک خواهد کرد که علاوه بر مصرف کالری کمتر، احساس اشباع بودن بیشتری داشته باشیم.
۸.بروکلی
میزان فیبر: ۵.۱ گرم در هر فنجان از بروکلی تکه‌شده و پخته
محتوای فیبری موجود در بروکلی نه تنها به اشباع بودن شما و تصفیه معده کمک می‌کند، بلکه این سبزی چلیپایی حاوی ترکیب قدرتمند دیگری به نام سولفورافان هم هست. این ترکیب شیمیایی اثرات ژنتیکی به همراه داشته و به شکل مؤثری می‌تواند کارکرد ژن‌های سرطانی را تغییر داده و منجر به مرگ سلول‌های سرطانی شده و از میزان پیشروی این بیماری جلوگیری کند. برای بهره‌مند شدن از مزایای آن، می‌توانید بروکلی را همراه با غذایی بخورید که حاوی آنزیم‌های فعال‌کننده سولفورافون یعنی میروزیناز است: غذاهایی مانند خردل، ترب کوهی یا شاهی تند.
منبع: eatthis
5 1000
ارسال شده در 4 آذر 1395 توسط با موضوع خواص میوه و سبزیجات
ویزیت یاب

پیشنهاد سردبیر

  • خطر مرگ برای تازه مادران افسرده
  • منشا و منبع گیجی و علاقه به چرت زدن در روز
  • تصاویر میکروتوم بدون یخچال سورتمه ای
  • داروهای روانپزشکی اعتیاد آور نیست
  • با مصرف داروهای ضد اسید معده باکتری های مفید روده تغییر می یابند
  • نکات تغذیه ‌ای در ترک سیگار
  • تنبیه سازنده کودک و نقش آن در تربیت
  • سوپر مالاریا در جهان شیوع می یابد
  • محبوبترین ها

  • کشف روش های جدید برای ژن درمانی و درمان تمام بیماری ها
  • نیاز محققان به داوطلب تزریق ویروس زیکا
  • لذت دوچرخه سواری برای معلولان
  • توصیه وزیر بهداشت در خصوص هفته مدیریت خون بیمار
  • چگونه قلبمان بهتر کارکند؟
  • نوشیدنی مضر برای قد بلندشدن فرزندتان
  • هیئت دولت شنبه را عزای عمومی اعلام کرد
  • هشدار:لطفا آمپول ها را اشتباه تزریق نکنید!
  • رپورتاژ

  • خدمات زیبایی کلینیک یکتا
  • زیباتر شدن چهره با روش های نوین
  • عمل جراحى زيبايى بينى به روش جديد clacc
  • درمان های زیبایی دندان توسط دکتر مجید فر
  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x