روش تهیه پاپ کورن پاپ کورن آموزش تهیه پاپ کورن

پاپ کورن جزو سالم ترین میان وعده هایی است که می توانید برای خود و اعضای خانواده تهیه کنید البته کسانی که دندان خراب دارند بهتر است پاپ کورن میل نکنند چون می تواند برای آن ها مشکل ساز شود عصرانه خود را با پاپ کورن دلچسب تر کنید این خوردنی برای همه رده های سنی پیشنهاد می شود و منعی ندارد و از نظر متخصصین تغذیه تایید شده است .

پاپ کورن توپی یک میان وعده ی ساده، خوشمزه و سالم است. فقط برای کم کردن کثیف کاری و جلوگیری از چسبناک شدن دست هایتان سعی کنید از دستکش استفاده کنید. این میان وعده، ظاهر بسیار جذابی دارد و می توانید به جای خرید پاپ کورن های بسته بندی شده ( که سرشار از سدیم و مواد نگهدارنده هستند ) بهترش را در خانه تهیه کنید.

مواد لازم:

  • یک قاشق غذا خوری روغن کانولا
  • یک سوم فنجان دانه ذرت
  • اسپری پخت یا مقداری روغن
  • یک فنجان شکر
  • یک دوم فنجان نکتار آگاو
  • یک چهارم فنجان آب
  • یک قاشق غذا خوری کره
  • یک دوم قاشق غذا خوری نمک
  • یک قاشق چای خوری عصاره وانیل

دستور پخت:

یک ماهی تابه را روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید. به ماهی تابه روغن اضافه کنید، روغن را در ماهی تابه بچرخانید تا کاملا چرب شود. ذرت ها را اضافه کنید. درپوش ماهی تابه را بگذارید و به مدت 3 دقیقه یا تا زمانی که ذرت ها کاملا باز شوند به پختن ادامه دهید. ماهی تابه را مرتب تکان دهید. وقتی ترکیدن دانه های ذرت کند شد، ماهی تابه را از روی حرارت بردارید. اجازه دهید یک دقیقه یا تا زمانی که ترکیدن دانه های ذرت متوقف شود بماند. پاپ کورن ها را داخل یک کاسه که با اسپری پخت یا مقداری روغن چرب کرده اید بریزید.

شکر و 4 مورد بعدی در لیست مواد لازم را در یک ماهی تابه متوسط با هم ترکیب کنید ( تا نمک ). ماهی تابه را روی شعله متوسط رو به بالا قرار دهید تا دماسنج مخصوص پخت و پز به 300 درجه فارنهایت برسد. ماهی تابه را از روی حرارت برداریدو عصاره وانیل را داخلش بریزید. بلافاصله شربت داغ بدست آمده را روی پاپ کورن ها بریزید. خوب بهم بزنید تا همه به آن آغشته شوند. مواد را به هم بچسبانید تا 8 توپ پاپ کورنی بدست بیاید.

اطلاعات تغذیه ای:

مواد گفته شده در این دستور پخت برای 8 وعده می باشد. هر وعده شامل یک توپ پاپ کورنی است.

اطلاعاتی که در ادامه خواهد آمد مربوط به یک وعده از این خوراکی است.

  • کالری: 216
  • چربی در یک وعده: 3.5 گرم
  • چربی اشباع در یک وعده: 1 گرم
  • چربی غیر اشباع در یک وعده: 1.5 گرم
  • چربی دارای حلقه های غیر اشباع در یک وعده: 0.6 گرم
  • پروتئین در یک وعده: 1 گرم
  • کربوهیدرات در یک وعده: 47 گرم
  • فیبر در یک وعده: یک گرم
  • کلسترول در یک وعده: 4 میلی گرم
  • آهن در یک وعده: 0.0 میلی گرم
  • سدیم در یک وعده: 160 میلی گرم
  • کلسیم در یک وعده: 1 میلی گرم

وب‌سایت دکتر کرمانی:

5 1000
ارسال شده در 5 آذر 1395 توسط با موضوع آشپزی رژیمی و سالم

پیشنهاد سردبیر

  • اختلال در سلامت روان مردان با تولد اولین فرزند
  • بهترین روش های طبیعی برای درمان چین و چروک پنجه کلاغی
  • برای داشتن شکم شش تکه چیکار کنیم؟
  • از کیسه های پلاستیکی رنگدار دوری کنید
  • یائسگی سبب کاهش صمیمیت می شود
  • درهفته قبل از عروسی این 5 کار را انجام ندهید
  • دریافت آهن در دوران حاملگی
  • ریسک بالای ناشنوایی با موسیقی با صدای زیاد
  • محبوبترین ها

  • چرا گاهی دهانمان تلخ می شود؟
  • با خطرات استفاده از گوشواره آشنا شوید
  • درمان قطعی برای پلیپ بینی وجود دارد؟
  • وحشتناک ترین شنیدنی های آزاردهنده
  • علائمی که نشان می دهد لوزه کودک شما به جراحی نیاز دارد
  • بی خطر ترین راه نظافت گوش
  • تاثیرات منفی بوی بد دهان روی روابط افراد
  • هدف از جراحی ماستوئید
  • رپورتاژ

  • پلی کلینیک شبانه روزی ساج
  • مرجع فروش انواع ویلچر, ویلچر برقی, واکر, عصا
  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • غربالگری نوزادان جهت بیماری متابولیک
  • درمان افتادگی پلک به روش پلاسما
  • الو دکتر

    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس
    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما