روش تهیه پاپ کورن پاپ کورن آموزش تهیه پاپ کورن

پاپ کورن جزو سالم ترین میان وعده هایی است که می توانید برای خود و اعضای خانواده تهیه کنید البته کسانی که دندان خراب دارند بهتر است پاپ کورن میل نکنند چون می تواند برای آن ها مشکل ساز شود عصرانه خود را با پاپ کورن دلچسب تر کنید این خوردنی برای همه رده های سنی پیشنهاد می شود و منعی ندارد و از نظر متخصصین تغذیه تایید شده است .

پاپ کورن توپی یک میان وعده ی ساده، خوشمزه و سالم است. فقط برای کم کردن کثیف کاری و جلوگیری از چسبناک شدن دست هایتان سعی کنید از دستکش استفاده کنید. این میان وعده، ظاهر بسیار جذابی دارد و می توانید به جای خرید پاپ کورن های بسته بندی شده ( که سرشار از سدیم و مواد نگهدارنده هستند ) بهترش را در خانه تهیه کنید.

مواد لازم:

  • یک قاشق غذا خوری روغن کانولا
  • یک سوم فنجان دانه ذرت
  • اسپری پخت یا مقداری روغن
  • یک فنجان شکر
  • یک دوم فنجان نکتار آگاو
  • یک چهارم فنجان آب
  • یک قاشق غذا خوری کره
  • یک دوم قاشق غذا خوری نمک
  • یک قاشق چای خوری عصاره وانیل

دستور پخت:

یک ماهی تابه را روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید. به ماهی تابه روغن اضافه کنید، روغن را در ماهی تابه بچرخانید تا کاملا چرب شود. ذرت ها را اضافه کنید. درپوش ماهی تابه را بگذارید و به مدت 3 دقیقه یا تا زمانی که ذرت ها کاملا باز شوند به پختن ادامه دهید. ماهی تابه را مرتب تکان دهید. وقتی ترکیدن دانه های ذرت کند شد، ماهی تابه را از روی حرارت بردارید. اجازه دهید یک دقیقه یا تا زمانی که ترکیدن دانه های ذرت متوقف شود بماند. پاپ کورن ها را داخل یک کاسه که با اسپری پخت یا مقداری روغن چرب کرده اید بریزید.

شکر و 4 مورد بعدی در لیست مواد لازم را در یک ماهی تابه متوسط با هم ترکیب کنید ( تا نمک ). ماهی تابه را روی شعله متوسط رو به بالا قرار دهید تا دماسنج مخصوص پخت و پز به 300 درجه فارنهایت برسد. ماهی تابه را از روی حرارت برداریدو عصاره وانیل را داخلش بریزید. بلافاصله شربت داغ بدست آمده را روی پاپ کورن ها بریزید. خوب بهم بزنید تا همه به آن آغشته شوند. مواد را به هم بچسبانید تا 8 توپ پاپ کورنی بدست بیاید.

اطلاعات تغذیه ای:

مواد گفته شده در این دستور پخت برای 8 وعده می باشد. هر وعده شامل یک توپ پاپ کورنی است.

اطلاعاتی که در ادامه خواهد آمد مربوط به یک وعده از این خوراکی است.

  • کالری: 216
  • چربی در یک وعده: 3.5 گرم
  • چربی اشباع در یک وعده: 1 گرم
  • چربی غیر اشباع در یک وعده: 1.5 گرم
  • چربی دارای حلقه های غیر اشباع در یک وعده: 0.6 گرم
  • پروتئین در یک وعده: 1 گرم
  • کربوهیدرات در یک وعده: 47 گرم
  • فیبر در یک وعده: یک گرم
  • کلسترول در یک وعده: 4 میلی گرم
  • آهن در یک وعده: 0.0 میلی گرم
  • سدیم در یک وعده: 160 میلی گرم
  • کلسیم در یک وعده: 1 میلی گرم

وب‌سایت دکتر کرمانی:

ارسال شده در 5 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع آشپزی رژیمی و سالم

پیشنهاد سردبیر

  • این مواد غذایی بیشتر نقش دارو را دارند
  • سرطان و طرز فکر عامیانه در مرد آن
  • آیا اضطراب همان ترس است؟
  • مضرات تغذیه زمان راه رفتن
  • برای تقویت ماهیچه هایتان این سبزی را فراموش نکنید
  • دندان پزشکان چگونه می توانند به سلامت قلب شما کمک کنند؟
  • والدین و احساسات منفی فرزندان
  • انواع فیبر و تاثیر آن‌ بر سلامتی انسان
  • مصرف برنج سفید
  • آموزش بستنی زیر 100 کالری مخصوص رژیمها
  • مشاوره و تست اضطراب در اطفال
  • منشا بوی ماهی از کجاست
  • درمان خانگی برای شکنندگی ناخنها
  • معجون سرکه و عسل برای دندان
  • سردرد حاملگی و راه حل های مناسب برای آن
  • محبوبترین ها

  • شانس باردارشدنتان را با طب سوزنی بیشتر کنید
  • سقط با امواج ماهواره ای
  • عروسها از چه قرص ضد بارداری استقاده کنند
  • پیدایش و رفع مشکلات نازایی با این کار
  • موارد مهم برای تغذیه مادران در دوران حاملگی
  • ارتباط چشمی در هنگام شیردهی
  • تصمیم به فرزندآوری و این نکات مهم
  • خطر مرگ برای تازه مادران افسرده
  • اهمیت زمینه سازی برای فرزندآوری
  • کلاس آموزشی برای مادران تازه وارد
  • پیش از بچه دار شدن بخوانید
  • راز و رمز لاغری سریع پس از زایمان
  • اورژانسی ترین آزمایش ها برای یک خانم باردار
  • تجربه مراحل اول بارداری با این نشانه ها
  • تاثیرات منفی پارازیت ها بر بدن
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است