1073514_691

پاپ کورن جزو سالم ترین میان وعده هایی است که می توانید برای خود و اعضای خانواده تهیه کنید البته کسانی که دندان خراب دارند بهتر است پاپ کورن میل نکنند چون می تواند برای آن ها مشکل ساز شود عصرانه خود را با پاپ کورن دلچسب تر کنید این خوردنی برای همه رده های سنی پیشنهاد می شود و منعی ندارد و از نظر متخصصین تغذیه تایید شده است .

پاپ کورن توپی یک میان وعده ی ساده، خوشمزه و سالم است. فقط برای کم کردن کثیف کاری و جلوگیری از چسبناک شدن دست هایتان سعی کنید از دستکش استفاده کنید. این میان وعده، ظاهر بسیار جذابی دارد و می توانید به جای خرید پاپ کورن های بسته بندی شده ( که سرشار از سدیم و مواد نگهدارنده هستند ) بهترش را در خانه تهیه کنید.

مواد لازم:

  • یک قاشق غذا خوری روغن کانولا
  • یک سوم فنجان دانه ذرت
  • اسپری پخت یا مقداری روغن
  • یک فنجان شکر
  • یک دوم فنجان نکتار آگاو
  • یک چهارم فنجان آب
  • یک قاشق غذا خوری کره
  • یک دوم قاشق غذا خوری نمک
  • یک قاشق چای خوری عصاره وانیل

دستور پخت:

یک ماهی تابه را روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید. به ماهی تابه روغن اضافه کنید، روغن را در ماهی تابه بچرخانید تا کاملا چرب شود. ذرت ها را اضافه کنید. درپوش ماهی تابه را بگذارید و به مدت 3 دقیقه یا تا زمانی که ذرت ها کاملا باز شوند به پختن ادامه دهید. ماهی تابه را مرتب تکان دهید. وقتی ترکیدن دانه های ذرت کند شد، ماهی تابه را از روی حرارت بردارید. اجازه دهید یک دقیقه یا تا زمانی که ترکیدن دانه های ذرت متوقف شود بماند. پاپ کورن ها را داخل یک کاسه که با اسپری پخت یا مقداری روغن چرب کرده اید بریزید.

شکر و 4 مورد بعدی در لیست مواد لازم را در یک ماهی تابه متوسط با هم ترکیب کنید ( تا نمک ). ماهی تابه را روی شعله متوسط رو به بالا قرار دهید تا دماسنج مخصوص پخت و پز به 300 درجه فارنهایت برسد. ماهی تابه را از روی حرارت برداریدو عصاره وانیل را داخلش بریزید. بلافاصله شربت داغ بدست آمده را روی پاپ کورن ها بریزید. خوب بهم بزنید تا همه به آن آغشته شوند. مواد را به هم بچسبانید تا 8 توپ پاپ کورنی بدست بیاید.

اطلاعات تغذیه ای:

مواد گفته شده در این دستور پخت برای 8 وعده می باشد. هر وعده شامل یک توپ پاپ کورنی است.

اطلاعاتی که در ادامه خواهد آمد مربوط به یک وعده از این خوراکی است.

  • کالری: 216
  • چربی در یک وعده: 3.5 گرم
  • چربی اشباع در یک وعده: 1 گرم
  • چربی غیر اشباع در یک وعده: 1.5 گرم
  • چربی دارای حلقه های غیر اشباع در یک وعده: 0.6 گرم
  • پروتئین در یک وعده: 1 گرم
  • کربوهیدرات در یک وعده: 47 گرم
  • فیبر در یک وعده: یک گرم
  • کلسترول در یک وعده: 4 میلی گرم
  • آهن در یک وعده: 0.0 میلی گرم
  • سدیم در یک وعده: 160 میلی گرم
  • کلسیم در یک وعده: 1 میلی گرم

وب‌سایت دکتر کرمانی:

ارسال شده در 5 آذر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع آشپزی رژیمی و سالم

پیشنهاد سردبیر

  • بدن شما هنگام عصبانیت چه واکنش هایی را نشان می دهد
  • مصرف ترشی و ابتلا به درد مفاصل
  • شربت خاکشیر و نبات برای روزه داران
  • اطلاعاتی مفید در مورد تخته آشپزخانه
  • 5 عمل مهمی که باید بعد از ترک سیگار انجام دهید
  • مصرف شیرینی جات و افزایش چربی شکمی
  • برنامه ریزی برای میوه خوردن اطفال
  • آشنایی با مسکن های طبیعی برای عضلات
  • برای این دختر بچه پیری هنوز زود بود!
  • نوشیدنی دارویی برای کاهش وزن خانمها
  • پیشنهادات خوراکی طب سنتی برای دیابتی ها
  • فشار خون بالا و پرخوری
  • آنفولانزا و توصیه ها و هشدارهای مهم
  • 4 مورد از مسائل بهداشت روانی که در زنان شایع تر هستند
  • دیابت،گرفتگی رگ های قلبی را تا 4 درصد افزایش می دهد
  • محبوبترین ها

  • کنترل سلامت قند خون با تمرکز حواس روزانه
  • آیا بیماری قند از مغز شروع می شود؟
  • کدام دیابتی ها می توانند روزه بگیرند
  • آیا برای اشخاص دیابتی خوردن عسل مجاز است؟
  • در افراد مبتلا به دیابت نوع 1 افسردگی و مرگ پیش بینی می شود
  • در امان ماندن از ابتلا به دیابت
  • چرا باید دیابتی ها به متخصص غدد هم مراجعه کنند
  • ابتلا به امراض قندی به وسیله بی خوابی
  • افراد دیابتی در رانندگی باید به چه نکاتی دقت کنند
  • منابع مختلف برای دریافت فیبر
  • ناتوانی جنسی به خاطر امراض قندی
  • درمان مفید پیش دیابت با تغییر در سبک زندگی
  • انسولین طبیعی ثابت
  • عوامل افزایش دهنده تری گلیسیرید
  • تاثیرمصرف شیرینی جات بر ریزش مو
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است