قارچ های دکمه ای قارچ شکم پر قارچ پورتوبلو دستور پورتوبلو پورتوبلو
امروز می خواهیم دستور تهیه قارچ شکم پر را در اختیارتان قرار دهیم این نوع غذا بسیار مقوی و کم چرب است چون روی باربیکیو طبخ می شود مواد لازم  برای تهیه این غذا قارچ،میگو ،گوجه ،سیر ،فلفل قرمز،ریحان می باشند این غذا ز جمله غذاهای سبک و رژیمی به شمار می رود بهتر است با روش تهیه آن آشنا شوید .

 پورتوبلو غذایی است سبک و خوشمزه. برای خوشمزه تر شدن این غذا می خواهیم کمی هم میگو استفاده کنیم. بعد از درست کردن این غذا دلتان می خواهد بارها و بارها آن را امتحان کنید.اگر قارچ را روی باربیکیو کباب کنید سپس روی آن را با مواد پر کنید خوشمزه تر می شود. پس بیایید با هم این دستور پورتوبلو یا همان قارچ شکم پر را امتحان کنیم.

مواد لازم:

  • قارچ پورتوبلو (اگر قارچ پورتوبلو نداشتید از قارچ های دکمه ای استفاده کنید.)
  • ۸ تا ۱۲ عدد میگو
  • ۲ عدد گوجه فرنگی
  • ۲ حبه سیر
  • ۲ قاشق غذاخوری ریحان خرد شده
  • آب نصف لیمو
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
  • نصف قاشق چای خوری فلفل قرمز
  • ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون طبیعی

طرز تهیه:

ابتدا با گوجه فرنگی ها شروع می کنیم. گوجه فرنگی ها را ریز ریز کرده سپس برگ های ریحان تازه را خرد کرده و به گوجه فرنگی ها اضافه می کنیم.

سیر را پوست می گیریم و ریز ریز می کنیم. نصف قاشق چای خوری از سیر خرد شده را به گوجه فرنگی و ریحان اضافه می کنیم. و بقیه سیر را برای قارچ و میگوها نگه می داریم.

مقداری نمک، فلفل سیاه، آب لیمو و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به مواد اضافه می کنیم. کاملا هم می زنیم تا به خرد مواد برود و کنار می گذاریم تا قارچ و میگوها را آماده کنیم.

فر را روی ۴۵۰ درجه گرم کنید. ساقه قارچ ها را می بریم و داخل قارچ ها را همانند تصویر با قاشق خالی می کنیم و کنار می گذاریم تا دوباره از آن داخل مواد استفاده کنیم.

کمی روغن زیتون و نمک و فلفل به پشت و روی قارچ می زنیم. سپس روی سطح قارچ نصف قاشق چای خوری قارچ می ریزیم. به مدت ۱۰ الی ۱۲ دقیقه داخل فر قرار می دهیم.

در فاصله زمانی که قارچ ها در حال سرخ شدن هستند ساقه های قارچ را خرد کرده و میگوها را به اندازه گوجه فرنگی ها خرد می کنیم.

۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون را در تاوه گرم می کنیم و باقیمانده سیر را به آن اضافه می کنیم تا چند ثانیه سرخ شود. سپس قارچ و میگوهای خرد شده را داخل تاوه می ریزیم تا همراه با سیر سرخ شود.

سپس ۱ قاشق چای خوری فلفل قرمز و مقداری نمک به آن اضافه می کنیم. سپس میگوها را به مدت ۲ الی ۴ دقیقه سرخ می کنیم تا صورتی رنگ شود.

برای پر کردن داخل قارچ ها ابتدا کمی میگو و قارچ داخل قارچ ها می ریزیم سپس مخلوط گوجه فرنگی و ریحان.

در انتها روی آن را با یک برگ ریحان تزئین کنید.

وب سایت بدونیم:

5 1000
ارسال شده در 5 آذر 1395 توسط با موضوع آشپزی رژیمی و سالم | 120 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • شیوه های طبیعی برای رنگ کردن موها با محصولات طبیعی
  • استمرار آلودگی هوا در پایتخت
  • جدا از تاتو پرهیز کنید
  • تاثیر امگا 3 بر سلامت بدن
  • چگونگی شروع آموزش مفاهیم به اطفال
  • استفاده از اینترنت یکی از علل خودکشی
  • توضیحات مهم در مورد بختک
  • نکات تربیتی مهم برای خردسالان
  • محبوبترین ها

  • استرسی ها و خورد و خوراک آنها
  • توصیه هایی برای داشتن حس بهتر به زندگی
  • 20 نگرش تازه که شما را به سمت موفقیت های بزرگی در زندگی هدایت خواهد کرد
  • ویژگی های شاخص بولیمیا
  • در دوران نامزدی چگونه ناز کنیم؟
  • 3 کلید طلایی برای جلوگیری و درمان استرس شغلی
  • کلید هایی طلایی برای مقابله و درمان حسادت
  • در اصطلاح روانشناسی عدم تعادل شیمیایی مغز یعنی چه
  • رپورتاژ

  • درمان های زیبایی دندان توسط دکتر مجید فر
  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • لیفتینگ با نخ
  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما