1071539_746
امروز می خواهیم دستور تهیه قارچ شکم پر را در اختیارتان قرار دهیم این نوع غذا بسیار مقوی و کم چرب است چون روی باربیکیو طبخ می شود مواد لازم  برای تهیه این غذا قارچ،میگو ،گوجه ،سیر ،فلفل قرمز،ریحان می باشند این غذا ز جمله غذاهای سبک و رژیمی به شمار می رود بهتر است با روش تهیه آن آشنا شوید .

 پورتوبلو غذایی است سبک و خوشمزه. برای خوشمزه تر شدن این غذا می خواهیم کمی هم میگو استفاده کنیم. بعد از درست کردن این غذا دلتان می خواهد بارها و بارها آن را امتحان کنید.اگر قارچ را روی باربیکیو کباب کنید سپس روی آن را با مواد پر کنید خوشمزه تر می شود. پس بیایید با هم این دستور پورتوبلو یا همان قارچ شکم پر را امتحان کنیم.

مواد لازم:

  • قارچ پورتوبلو (اگر قارچ پورتوبلو نداشتید از قارچ های دکمه ای استفاده کنید.)
  • ۸ تا ۱۲ عدد میگو
  • ۲ عدد گوجه فرنگی
  • ۲ حبه سیر
  • ۲ قاشق غذاخوری ریحان خرد شده
  • آب نصف لیمو
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
  • نصف قاشق چای خوری فلفل قرمز
  • ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون طبیعی

طرز تهیه:

ابتدا با گوجه فرنگی ها شروع می کنیم. گوجه فرنگی ها را ریز ریز کرده سپس برگ های ریحان تازه را خرد کرده و به گوجه فرنگی ها اضافه می کنیم.

سیر را پوست می گیریم و ریز ریز می کنیم. نصف قاشق چای خوری از سیر خرد شده را به گوجه فرنگی و ریحان اضافه می کنیم. و بقیه سیر را برای قارچ و میگوها نگه می داریم.

مقداری نمک، فلفل سیاه، آب لیمو و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به مواد اضافه می کنیم. کاملا هم می زنیم تا به خرد مواد برود و کنار می گذاریم تا قارچ و میگوها را آماده کنیم.

فر را روی ۴۵۰ درجه گرم کنید. ساقه قارچ ها را می بریم و داخل قارچ ها را همانند تصویر با قاشق خالی می کنیم و کنار می گذاریم تا دوباره از آن داخل مواد استفاده کنیم.

کمی روغن زیتون و نمک و فلفل به پشت و روی قارچ می زنیم. سپس روی سطح قارچ نصف قاشق چای خوری قارچ می ریزیم. به مدت ۱۰ الی ۱۲ دقیقه داخل فر قرار می دهیم.

در فاصله زمانی که قارچ ها در حال سرخ شدن هستند ساقه های قارچ را خرد کرده و میگوها را به اندازه گوجه فرنگی ها خرد می کنیم.

۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون را در تاوه گرم می کنیم و باقیمانده سیر را به آن اضافه می کنیم تا چند ثانیه سرخ شود. سپس قارچ و میگوهای خرد شده را داخل تاوه می ریزیم تا همراه با سیر سرخ شود.

سپس ۱ قاشق چای خوری فلفل قرمز و مقداری نمک به آن اضافه می کنیم. سپس میگوها را به مدت ۲ الی ۴ دقیقه سرخ می کنیم تا صورتی رنگ شود.

برای پر کردن داخل قارچ ها ابتدا کمی میگو و قارچ داخل قارچ ها می ریزیم سپس مخلوط گوجه فرنگی و ریحان.

در انتها روی آن را با یک برگ ریحان تزئین کنید.

وب سایت بدونیم:

ارسال شده در 5 آذر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع آشپزی رژیمی و سالم

پیشنهاد سردبیر

  • تعریف عضلات آگونیست (موافق) Agonist
  • تصاویری از جوراب ضد ترومبوز
  • درباره دوره پیش یائسگی بانوان چه می دانید؟
  • زیاده روی در آهن برای مغز ضرر دارد
  • سردرد تنشی را چطوری با ماساژ درمان کنیم ( آموزش تصویری)
  • این مواد غذایی سلامت قلب شما را تضمین می کند
  • سلامت روح و روان با صحبت با افراد جدید
  • بهترین کارها در هنگام بروز تشنج در سنین پایین
  • ضعف در بویایی و این خطرات
  • شخصیت شناسی پرتوقع ها
  • سرطان را اینگونه به خانه تان راه می دهید!
  • نجات بیماران سکته مغزی در ساعات اولیه
  • تکنیکهایی برای کشیده کردن صورت
  • عوارض نگهداری بطری پلاستیکی
  • با پنیر پیتزای خانگی پیتزایتان را کاملا خانگی کنید
  • محبوبترین ها

  • برای مهمانی چگونه نان و پنیر و سبزیِ درست کنیم؟
  • کیک خانگی با مارمالاد هلو
  • خوراک کلم قمری و پرتقال با روغن زیتون
  • پلوی رنگارنگ با سبزیجات تفت داده شده
  • پیراشکی تاتار
  • استیک به همراه قارچ
  • تیرامسو در قالب تارت
  • آموزش تصویری کیک شکلاتی خیس
  • آموزش کیک 5 رنگ
  • چگونه خمیر تارت درست کنیم ( آموزش تصویری)
  • شیرینی شکلاتی به شکل کلاه
  • حموص را سنتی درست کنید
  • ساندویج هویج و پنیر
  • کیک فندقی با سس شکلاتی
  • رسپی خوشمزه کوکی بلغور جو دوسر با موز
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است