مقابله با سرماخوردگی غذا های مفید برای سرما خوردگی سرماخوردگی پیشگیری از سرما خوردگی

شاید ما درسال بیش از یک میلیارد سرما خوردگی داشته باشیم. بر آوردها براین است که بیش از 200 ویروس می تواند این سرما خوردگی ها را ایجاد کند. در بدترین حالت سرما خوردگی می تواند شما را با ذات الریه، عفونت گوش و یا یک حمله آسم به بیمارستان بفرستد.

شاید ما درسال بیش از یک میلیارد سرما خوردگی داشته باشیم. بر آوردها براین است که بیش از 200 ویروس می تواند این سرما خوردگی ها را ایجاد کند. در بدترین حالت سرما خوردگی می تواند شما را با ذات الریه، عفونت گوش و یا یک حمله آسم به بیمارستان بفرستد.
میلیون ها نفر هم با آنفولانزا دست و پنجه نرم می کنند. با پاییز و زمستان کنار بیایید پس لیست زیر را که از کتاب شفای غذایی دکتر جیمز دوک است با دقت بخوانید.

سوپ مرغ:
شاید با اولین علامت سرما خوردگی مادرتان برای شما سوپ درست می کند. این کار به جای او نه تنها مایعات مورد نیاز بدن شما برای مبارزه با ویروس ها را تأمین می کند، بلکه باعث کاهش التهاب می شود که در نهایت این علامت می تواند منجر به سرما خوردگی شود.
مرکبات ویتامین cمعمولاً در مرکبات یافت می شود. این ویتامین یک آنتی اکسیدان است که می تواند علائم سرما خوردگی را تا 23 درصد کاهش دهد. شما می توانید این ویتامین را از میوه های خانواده ی مرکبات هم دریافت کنید؛ مثل فلفل دلمه ای قرمز، کلم بروکلی، کدو، سیب زمینی وگرجه فرنگی.

سیر، پیاز، تره فرنگی:
اگر می خواهید سوپ شما پر از ترکیبات ضد عفونی کننده شود و سیستم ایمنی شما تقویت شود این مواد را به سوپ خود اضافه کنید. سیر هممچنین می تواند سینوس های شما را باز کند.

زنجبیل:
زنجبیل نه تنها خارش گلو را تسکین می دهد، بلکه حاوی موادی است که سرفه را سرکوب می کند. همچنین یک آرام بخش ملایم است که باعث کاهش تب می شود.

عسل:
عسل معمولاً برای درمان همه چیز از سوختگی گرفته تا کاهش خراش، استفاده می شود. اما عسل به دلیل خواص ضد عفونی کننده ی طبیعی، باعث تسکین گلو درد شده و خواص ضد میکروبی آن به مبارزه با عفونت ویروس ها، باکتری ها و قارچ ها می رود.

ماست:
ماست حاوی یک باکتری به نام کالتوباسیلوس روتری است که برای جلوگیری از تکثیر ویروس است هنگامی که بیمار می شوید.

غذاهای غنی از سلنیوم:
آجیل شامل بالاترین مقدار سلنیوم است که ایمنی بدن را تقویت می کند و به حذف ویروس آنفولانزا کمک می کند. غذاهای دریایی شامل صدف، خرچنگ و ماهی تن هم حاوی سلنیوم هستند.

قارچ:
محصولات کشاورزی مثل قارچ باعث افزایش تولید سیتوکین می شوند. سلول هایی که به مبارزه با عفونت می پردازند و همچنین حاوی پلی ساکارید هستند که از سیستم ایمنی بدن شما حمایت می کنند.

در این باره بیشتر بخوانید: مواد غذایی مفید برای پیشگیری از ابتلا به سرما خوردگی و آنفولانزا

ارسال شده در 6 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • غربالگری میزان سرسختی با این تست
  • چرا پزشکان حجامت را توصیه می کنند؟
  • آسیب رسان ها به رابطه جنسی
  • عامل اصلی کند شدن ذهن اینجاست
  • رایحه دلپذیر اما خطرآفرین
  • بررسی آسیب های ناشی از انواع مشکلات خواب
  • ورزش کنید تا کیفیت زندگی تان بالا برود
  • افزایش آستانه تحمل در ماه رمضان
  • محبوبترین ها

  • غافلگیر شدن با اقدام این همسر عاشق
  • پرت شدن حواس محصلین با تکنولوژی
  • طریقه گرفتن فشار خون
  • آموزش هنر سفره آرایی
  • پاهایتان را در این محلول بشویید
  • خطاهای نشستن در بین کارمندان بیماری زاست
  • متولدین ماههای مختلف پس از ازدواج چگونه اند
  • کمکهای اولیه در موقع آسیب دیدگی ها
  • رپورتاژ

  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • همه چیز درباره کم‌خونی
  • لیزر بهترین روش در مشکلات دندان های مصنوعی و خانم‌های باردار
  • طعم چهره ای نو را بچشید
  • ایمپلنت؛ تنها جایگزین دندان از دست رفته
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    پرپین آلا

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است