cold-flu-main-1000

شاید ما درسال بیش از یک میلیارد سرما خوردگی داشته باشیم. بر آوردها براین است که بیش از 200 ویروس می تواند این سرما خوردگی ها را ایجاد کند. در بدترین حالت سرما خوردگی می تواند شما را با ذات الریه، عفونت گوش و یا یک حمله آسم به بیمارستان بفرستد.

شاید ما درسال بیش از یک میلیارد سرما خوردگی داشته باشیم. بر آوردها براین است که بیش از 200 ویروس می تواند این سرما خوردگی ها را ایجاد کند. در بدترین حالت سرما خوردگی می تواند شما را با ذات الریه، عفونت گوش و یا یک حمله آسم به بیمارستان بفرستد.
میلیون ها نفر هم با آنفولانزا دست و پنجه نرم می کنند. با پاییز و زمستان کنار بیایید پس لیست زیر را که از کتاب شفای غذایی دکتر جیمز دوک است با دقت بخوانید.

سوپ مرغ:
شاید با اولین علامت سرما خوردگی مادرتان برای شما سوپ درست می کند. این کار به جای او نه تنها مایعات مورد نیاز بدن شما برای مبارزه با ویروس ها را تأمین می کند، بلکه باعث کاهش التهاب می شود که در نهایت این علامت می تواند منجر به سرما خوردگی شود.
مرکبات ویتامین cمعمولاً در مرکبات یافت می شود. این ویتامین یک آنتی اکسیدان است که می تواند علائم سرما خوردگی را تا 23 درصد کاهش دهد. شما می توانید این ویتامین را از میوه های خانواده ی مرکبات هم دریافت کنید؛ مثل فلفل دلمه ای قرمز، کلم بروکلی، کدو، سیب زمینی وگرجه فرنگی.

سیر، پیاز، تره فرنگی:
اگر می خواهید سوپ شما پر از ترکیبات ضد عفونی کننده شود و سیستم ایمنی شما تقویت شود این مواد را به سوپ خود اضافه کنید. سیر هممچنین می تواند سینوس های شما را باز کند.

زنجبیل:
زنجبیل نه تنها خارش گلو را تسکین می دهد، بلکه حاوی موادی است که سرفه را سرکوب می کند. همچنین یک آرام بخش ملایم است که باعث کاهش تب می شود.

عسل:
عسل معمولاً برای درمان همه چیز از سوختگی گرفته تا کاهش خراش، استفاده می شود. اما عسل به دلیل خواص ضد عفونی کننده ی طبیعی، باعث تسکین گلو درد شده و خواص ضد میکروبی آن به مبارزه با عفونت ویروس ها، باکتری ها و قارچ ها می رود.

ماست:
ماست حاوی یک باکتری به نام کالتوباسیلوس روتری است که برای جلوگیری از تکثیر ویروس است هنگامی که بیمار می شوید.

غذاهای غنی از سلنیوم:
آجیل شامل بالاترین مقدار سلنیوم است که ایمنی بدن را تقویت می کند و به حذف ویروس آنفولانزا کمک می کند. غذاهای دریایی شامل صدف، خرچنگ و ماهی تن هم حاوی سلنیوم هستند.

قارچ:
محصولات کشاورزی مثل قارچ باعث افزایش تولید سیتوکین می شوند. سلول هایی که به مبارزه با عفونت می پردازند و همچنین حاوی پلی ساکارید هستند که از سیستم ایمنی بدن شما حمایت می کنند.

در این باره بیشتر بخوانید: مواد غذایی مفید برای پیشگیری از ابتلا به سرما خوردگی و آنفولانزا

ارسال شده در 6 آذر 1395 توسط آقای جوانبخت با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • تاثیر وراثت بر بیماری آرتروز
  • نوجوانانی که ورزش میکنند تغذیه آنها باید چگونه باشد؟
  • بی توجهی صنایع دارویی به پتانسیل ارگانیسم گیاهی در تولید داروهای بیوتکنولوژیکی
  • درباره افزایش صفرا با ورزشهای سنگین بیشتر بدانید
  • امراض ناشی از بالا رفتن قند خون
  • فواید گلابی برای سلامت
  • چه زمانی کبد چرب میشود
  • سوپ فلفل قرمز کبابی
  • آب سیب زمینی چه فوایدی دارد؟
  • دانه انگور و یک دنیا فایده
  • مزایای بی چون و چرای سحرخیزی
  • عواملی که اراستگی مردان را از بین میبرند
  • بهانه تراشی مختلف زن و شوهرها برای خیانت
  • ناشنوایی در نوزادان راباهم مرور میکنیم
  • چند ترفند برای نظم آموزی به کودک
  • محبوبترین ها

  • کاهش دریافت ویتامین K و عوارض ناشی از آن
  • علت ابتلا به سوء تغذیه در اطفال
  • ادرار سوختگی و مقابله با آن
  • راه کار های تقویت هوش فرزندان
  • افزایش و بالا بردن روحیه و اراده خردسالان
  • برای تکامل فرزندانتان بخوانید
  • توصیه هایی برای مادران در مورد حساسیت در خردسالان
  • سر و صدای کودک با این عوامل
  • مشکلات مو در نوزاد
  • علائم و هشدارهای تشنج برای اطفال
  • پیشگیری از علاقه به آرایش در سنین پایین
  • سنین پایین و این ورزش های پرخطر
  • عواقب بازی های خطرناک با کودکان
  • از کجا بدانیم کودک دچار کمبود کلسیم شده است
  • 6 نکته برای حفظ کودکان از رذیلتها
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است