دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
دکتر فرزاد حسینی
دکتر فرزاد حسینی
لیفت صورت
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
جراحى زيبايى بينى ( رينوپلاستى)
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر محسن پور حقیقی
دکتر محسن پور حقیقی
متخصص دندان پزشکی ترمیمی و زیبایی

ورزش روش های صحیح ورزش روش های صحیح تنفس تنفس تمرین تنفس

بروز ناگهانی گرگرفتگی می تواند به طور جدی استرس زا باشد. شواهدی وجود دارد که ماشه ی این علامت ناراحت کننده و رایج را یائسگی می زند. جامعه ی پزشکان زنان در آمریکا می گوید: آن چه ما می دانیم این است که نوسانات ناگهانی و شدید در سطح استروژن باعث گر گرفتگی می شود.

بروز ناگهانی گرگرفتگی می تواند به طور جدی استرس زا باشد. شواهدی وجود دارد که ماشه ی این علامت ناراحت کننده و رایج را یائسگی می زند. جامعه ی پزشکان زنان در آمریکا می گوید: آن چه ما می دانیم این است که نوسانات ناگهانی و شدید در سطح استروژن باعث گر گرفتگی می شود.

همچنین اعلام کردند که کاهش استرس و عادات افزایش سروتونین مانند تمرین تنفس همراه با گام برداشتن می تواند تسکین دهنده ی این کار باشد.
تمرین های تنفسی باعث تولید واکنش های آرامش زا می شوند که منجر به کاهش سطح هورمون تولید شده توسط استرس می شود.

این مهم است که این واکنش ها نه تنها باعث افزایش دمای بدن می شوند، بلکه باعث محدود کردن دمای منطقه ای خنثی مغز می شوند. (منطقه ای در مغز که شما به وسیله ی آن لرزش و عرق را حس می کنید) و گرگرفتگی در آن قسمت شایع تر است. راه های بیشتری برای زندگی شاد همراه با سلامت پیدا کنید، پیشگیری و درمان با یوگا بسیار مؤثر است. برای جلوگیری از گر گرفتگی سعی کنید یکی از این تمرینات تنفسی ساده را انجام دهید.

تنفس آرام و ثابت:
زبان خود را به سقف دندان بزنید و خط بین دندان و کام را حس کنید. تنفس از طریق بینی و خارج کردن آن توسط دهان انجام می شود. این پر و خالی کردن ریه با هوا ،غیر ممکن است که نتواند استرس شما را کاهش دهد. زیرا باعث نگه داشتن تمرکز می شود و تکنیکی برای ایجاد آرامش است.

تنفس آناپانا:
این نوع روش تنفس که از بوداییان باستان به جا مانده است شامل ۴ تا ۵ دقیقه نفس است. در این تمرین، هدف این است که توجه خود را به منطقه ی کوچک بین بینی و لب بالا متمرکز کنید. احساس تنفس در این قسمت مانند یک کولر عمل می کند و با تکرار حداقل 5 دقیقه، آرامش عمیق به شما دست می دهد.

تنفس گام:
این روش به عنوان یک درمان برای گرگرفتگی زنان یائسه توصیه می شود. این تنفس ریتمیک و عمومی می تواند به تنفس عمیق و پایدار برای یک دوره ی خاص تبدیل شود. هدف از این کار، گرفتن تنفسی کلی برای 6 تا 8 دقیقه است که با صدای بلند همراه است. این کار باید دو، پانزده دقیقه در روز انجام شودکه با گذشت زمان از گرگرفتگی می کاهد.

در این باره بیشتر بخوانید: دلایل مهم گرگرفتگی شبانه

5 1000
ارسال شده در 6 آذر 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی

ارکید
دندانپزشکی دکترسلام
تلگرام دکتر سلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x