shutterstock_377621341breathing-hot-flashes-galyna_opener

بروز ناگهانی گرگرفتگی می تواند به طور جدی استرس زا باشد. شواهدی وجود دارد که ماشه ی این علامت ناراحت کننده و رایج را یائسگی می زند. جامعه ی پزشکان زنان در آمریکا می گوید: آن چه ما می دانیم این است که نوسانات ناگهانی و شدید در سطح استروژن باعث گر گرفتگی می شود.

بروز ناگهانی گرگرفتگی می تواند به طور جدی استرس زا باشد. شواهدی وجود دارد که ماشه ی این علامت ناراحت کننده و رایج را یائسگی می زند. جامعه ی پزشکان زنان در آمریکا می گوید: آن چه ما می دانیم این است که نوسانات ناگهانی و شدید در سطح استروژن باعث گر گرفتگی می شود.

همچنین اعلام کردند که کاهش استرس و عادات افزایش سروتونین مانند تمرین تنفس همراه با گام برداشتن می تواند تسکین دهنده ی این کار باشد.
تمرین های تنفسی باعث تولید واکنش های آرامش زا می شوند که منجر به کاهش سطح هورمون تولید شده توسط استرس می شود.

این مهم است که این واکنش ها نه تنها باعث افزایش دمای بدن می شوند، بلکه باعث محدود کردن دمای منطقه ای خنثی مغز می شوند. (منطقه ای در مغز که شما به وسیله ی آن لرزش و عرق را حس می کنید) و گرگرفتگی در آن قسمت شایع تر است. راه های بیشتری برای زندگی شاد همراه با سلامت پیدا کنید، پیشگیری و درمان با یوگا بسیار مؤثر است. برای جلوگیری از گر گرفتگی سعی کنید یکی از این تمرینات تنفسی ساده را انجام دهید.

تنفس آرام و ثابت:
زبان خود را به سقف دندان بزنید و خط بین دندان و کام را حس کنید. تنفس از طریق بینی و خارج کردن آن توسط دهان انجام می شود. این پر و خالی کردن ریه با هوا ،غیر ممکن است که نتواند استرس شما را کاهش دهد. زیرا باعث نگه داشتن تمرکز می شود و تکنیکی برای ایجاد آرامش است.

تنفس آناپانا:
این نوع روش تنفس که از بوداییان باستان به جا مانده است شامل ۴ تا ۵ دقیقه نفس است. در این تمرین، هدف این است که توجه خود را به منطقه ی کوچک بین بینی و لب بالا متمرکز کنید. احساس تنفس در این قسمت مانند یک کولر عمل می کند و با تکرار حداقل 5 دقیقه، آرامش عمیق به شما دست می دهد.

تنفس گام:
این روش به عنوان یک درمان برای گرگرفتگی زنان یائسه توصیه می شود. این تنفس ریتمیک و عمومی می تواند به تنفس عمیق و پایدار برای یک دوره ی خاص تبدیل شود. هدف از این کار، گرفتن تنفسی کلی برای 6 تا 8 دقیقه است که با صدای بلند همراه است. این کار باید دو، پانزده دقیقه در روز انجام شودکه با گذشت زمان از گرگرفتگی می کاهد.

در این باره بیشتر بخوانید: دلایل مهم گرگرفتگی شبانه

ارسال شده در 6 آذر 1395 توسط آقای جوانبخت با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • روانشناسی گربه های نر
  • تاثیرات مهم سروتونین بر رفتار افراد مختلف
  • علائم و نشانه های بیماری ام اس
  • اهمیت دو ساعت ایستادن
  • بخاطر چین و چروک پوستتان را سفت نکنید می دانید چرا؟
  • آیا بوسیدن همسر خوب است؟
  • درباره ورزشهای عضله سازی بیشتر بدانیم
  • تضعیف روحیه با شکست عشقی
  • هر روز صورت خود را با عسل بشوئید
  • وقتی از خواب بیدار میشم سردرد دارم،چیکار کنم؟
  • استفاده از این ویتامین ها را در هوای آلوده فراموش نکنید
  • سالمندان چه نکاتی در مورد تغذیه باید رعایت کنند
  • زود تشخیص دادن آلزایمر بسیار حائز اهمیت است
  • عوارض ناشی از ترمیم دندان
  • درخشانی و نگهداری از پوست با ثابت نگه داشتنPH
  • محبوبترین ها

  • اثرات منفی رژلب روی هوش
  • انتخاب شامپوی مناسب بر اساس جنس مو
  • اشتباهات رایج در زمان شستن مو
  • جدیدترین مدل های مو در فصل تابستان 2013 / 1392
  • چطوری با نارگیل و نعناع نرم کننده لب درست کنیم؟
  • پاک کننده های مخصوص پوست مختلط
  • استفاده از کانسیلر هم فوت و فن دارد
  • سلولیت و دانسته هایی در این باره
  • اهمیت دریافت امگا 3 برای بدن
  • مقاوم کردن ناخن ها در برابر شکستن
  • با ماسک کدو تنبل در فصول سرد سال پوست خود را شاداب نگه دارید
  • هر آنچه لازم است درباره موبرها بد انید
  • خانم ها و نتیجه گیری از پیوند مو
  • آیا لزومی دارد موها را پیش از رنگ کردن، بشوییم؟
  • عادت های از بین برنده پوست
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است