shutterstock_377621341breathing-hot-flashes-galyna_opener

بروز ناگهانی گرگرفتگی می تواند به طور جدی استرس زا باشد. شواهدی وجود دارد که ماشه ی این علامت ناراحت کننده و رایج را یائسگی می زند. جامعه ی پزشکان زنان در آمریکا می گوید: آن چه ما می دانیم این است که نوسانات ناگهانی و شدید در سطح استروژن باعث گر گرفتگی می شود.

بروز ناگهانی گرگرفتگی می تواند به طور جدی استرس زا باشد. شواهدی وجود دارد که ماشه ی این علامت ناراحت کننده و رایج را یائسگی می زند. جامعه ی پزشکان زنان در آمریکا می گوید: آن چه ما می دانیم این است که نوسانات ناگهانی و شدید در سطح استروژن باعث گر گرفتگی می شود.

همچنین اعلام کردند که کاهش استرس و عادات افزایش سروتونین مانند تمرین تنفس همراه با گام برداشتن می تواند تسکین دهنده ی این کار باشد.
تمرین های تنفسی باعث تولید واکنش های آرامش زا می شوند که منجر به کاهش سطح هورمون تولید شده توسط استرس می شود.

این مهم است که این واکنش ها نه تنها باعث افزایش دمای بدن می شوند، بلکه باعث محدود کردن دمای منطقه ای خنثی مغز می شوند. (منطقه ای در مغز که شما به وسیله ی آن لرزش و عرق را حس می کنید) و گرگرفتگی در آن قسمت شایع تر است. راه های بیشتری برای زندگی شاد همراه با سلامت پیدا کنید، پیشگیری و درمان با یوگا بسیار مؤثر است. برای جلوگیری از گر گرفتگی سعی کنید یکی از این تمرینات تنفسی ساده را انجام دهید.

تنفس آرام و ثابت:
زبان خود را به سقف دندان بزنید و خط بین دندان و کام را حس کنید. تنفس از طریق بینی و خارج کردن آن توسط دهان انجام می شود. این پر و خالی کردن ریه با هوا ،غیر ممکن است که نتواند استرس شما را کاهش دهد. زیرا باعث نگه داشتن تمرکز می شود و تکنیکی برای ایجاد آرامش است.

تنفس آناپانا:
این نوع روش تنفس که از بوداییان باستان به جا مانده است شامل ۴ تا ۵ دقیقه نفس است. در این تمرین، هدف این است که توجه خود را به منطقه ی کوچک بین بینی و لب بالا متمرکز کنید. احساس تنفس در این قسمت مانند یک کولر عمل می کند و با تکرار حداقل 5 دقیقه، آرامش عمیق به شما دست می دهد.

تنفس گام:
این روش به عنوان یک درمان برای گرگرفتگی زنان یائسه توصیه می شود. این تنفس ریتمیک و عمومی می تواند به تنفس عمیق و پایدار برای یک دوره ی خاص تبدیل شود. هدف از این کار، گرفتن تنفسی کلی برای 6 تا 8 دقیقه است که با صدای بلند همراه است. این کار باید دو، پانزده دقیقه در روز انجام شودکه با گذشت زمان از گرگرفتگی می کاهد.

در این باره بیشتر بخوانید: دلایل مهم گرگرفتگی شبانه

ارسال شده در 6 آذر 1395 توسط آقای جوانبخت با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • هر انسانی روزانه به مسائل جنسی فکر میکند
  • پیامدهای خطرناک مصرف سیگار روی بدن
  • افزایش کالری قهوه با این افزودنی ها
  • عوامل ایجاد کننده دعوا در بین زوجین
  • آسیب شناسی تاثیرات روحی و روانی شبکه های مجازی
  • کودکان چپ دست با چه مشکلاتی مواجهه می شوند
  • کابوس دیدن اطفال و این پیامدها در بزرگسالی
  • از خود پایشی چه می دانید؟
  • ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی با مصرف سیگار
  • دین چه تاثیراتی بر روحیات افراد دارد
  • تاثیر ورزش بر بلند شدن قد تا چه حد صحیح است؟
  • موفقیت در بارور شدن با این توصیه ها
  • بقچه خمیری داخل کیک یزدی
  • ارتباط علاقه به خرید با مشکل افسردگی
  • افراد با گروه خونی o
  • محبوبترین ها

  • محو کردن انواع جوهر از روی هر لباس
  • اشتباهات معمول در هنگام ارسال ایمیل
  • عوامل بدبوشدن نفس افراد روزه دار
  • علائم داشتن عمری کوتاه
  • اولین نشانه های فراموشی
  • ماست ،دشمن کمرویی
  • سلامتی بانوان در گرو این مواد غذایی
  • ویژگی های یک تخت خواب سقفی
  • رباتی نجات دهنده شبیه خزندگان
  • تمرینات مهم برای بالا بردن قوای عضلات شکم
  • تغییرات مختلف وزن خانم ها به این دلایل
  • در روز ها و شب های سرد سال چه مدت بخوابیم؟
  • عوارض جسمی بلوغ زودرس
  • فرق کند ذهن ها و افراد با توان ذهنی بالا
  • ناصحیح ترین عادت های روزمره
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است