art_1377

بیماری دیابت یکی از بیماری های خاموش است که به یکباره فرد متوجه آن می شود.این بیماری دارای 3 نوع و یا3 درجه است که در این مطلب قصد داریم به طور اختصاصی به دیابت نوع 2 بپردازیم.از جمله علائم دیابت نوع 2 احساس تشنگی مفرط، تکرر ادرار و احساس گرسنگی مفرط می باشد.

احساس تشنگی مفرط، تکرر ادرار و احساس گرسنگی مفرط از نشانه‌های کلاسیک این بیماری هستند. ۹۰ درصد افراد مبتلا به دیابت به دیابت نوع ۲ دچار هستند و ۱۰ درصد دیگر به ترتیب مبتلا به دیابت شیرین نوع ۱ و دیابت بارداری هستند.

گفته می‌شود که چاقی دلیل عمده دیابت نوع ۲ در افرادی است که به لحاظ ژنتیکی مستعد ابتلا به این بیماری هستند. از دیگر دلایل آن می‌توان به عدم تحرک، فشار خون بالا، داشتن HDL خون پایین و یا تری گلیسیرید بالا اشاره کرد.

در زیر ۴ راهکار مفید برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری را می‌خوانید:

۱. غربالگری قند خون به طور منظم

آزمایش قند خون می‌تواند دیابت نوع ۲ را شناسایی کند. افرادی که مسن‌تر هستند و یا اضافه‌وزن دارند باید مرتب چکاب شوند.

۲. حفظ وزن مناسب

کاهش وزن و تناسب اندام ۵۰ درصد احتمال ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد. انتخاب مواد غذایی سالم و فعالیت بدنی به تناسب اندام کمک خواهد کرد.

۳. پیروی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل

مصرف مواد خوراکی سالم مانند انواع ویتامین، پروتئین، کربوهیدرات و چربی سالم و جلوگیری از خوردن شیرینی‌جات، مواد قندی و نوشابه به سلامت بدن کمک و مانع ابتلا به دیابت نوع ۲ می‌شود.

۴. کاهش استرس

شواهد نشان داده است، استرس، سطح قند خون را افزایش می‌دهد. انجام برخی از عادات غذایی ناسالم و با بی‌توجهی به ورزش و فعالیت بدنی درنتیجه استرس رخ می‌دهد.

کاهش استرس و مراقبت از سلامت عاطفی فرد می تواند به جلوگیری از دیابت نوع ۲ کمک کند. راه‌های آرامش‌بخش شامل تنفس عمیق و زمان کافی و مناسب برای استراحت است.

منبع : فارس

 

 

ارسال شده در 6 آذر 1395 توسط خانم انیسی با موضوع دیابت

پیشنهاد سردبیر

  • رفع اختلالات مختلف در مچ دست
  • برطرف کردن چربی دور شکم
  • مشکلات معده با آب نوشیدن میان غذا
  • آشنایی با منابع ویتامین B12
  • غذای کمکی در شش ماهگی کودک
  • چگونه موهای پرپشت و براق داشته باشیم؟
  • خورد و خوراک مضر برای سوخت و ساز بدن
  • بدن با خوابیدن زیاد دچار چه اتفاقی میشود؟
  • ازدواج دختر و پسر در دنیای اینترنت
  • پیاده روی صبحگاهی، خوابتان را بهبود می دهد
  • به هیچوجه در رختخواب غذا نخورید
  • اگر خواهان سلامت فرزندتان هستید بخوانید
  • آسانترین شیوه برای کالری سوزاندن
  • تفاوت احساسات و ایجاد اختلاف بین زوجین
  • مشکلات مختلف در سیستم گوارشی با این علائم
  • محبوبترین ها

  • ذخیره انرژی برق منزل با این کارها
  • تعریق زیاد با این لباس ها
  • سردی مزاج و طبعات آن
  • رفع شوره سر با این روش های موثر
  • انواع بالش و استفاده از آن ها
  • رهایی از یبوست با این روش ها
  • تنظیم خواب با این روش ها
  • با نوشیدن آب به راحتی لاغر شوید
  • مانع ناخن جویدن فرزندانتان نشوید! عادت های بد که تاثیر مثبت دارند
  • دستمال کاغذی های غیر بهداشتی و غیرمجاز
  • با این روش میوه بخورید تا وزنتان کم شود
  • در ازای یک ساعت کار، 5 دقیقه قدم بزنید
  • هرگز کم خواب نباشید
  • زودتر شاد شدن با زود خوابیدن
  • تهدید حافظه و ذهن در بزرگسالی با این خوراکی ها
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است