Frustrated man

میگرن یکی از سردرد های شدید است که می تواند جلوی فعالیت های شخص را بگیرد و علائم ناتوان کننده بسیاری به همراه داشته باشد.برخی از نشانه ها سبب تشدید این بیماری می شوند. از جمله علائم این بیماری می توان حساسیت شدید به نور،صداها و بوهای خاص را نام برد که ممکن است با حالت تهوع همراه باشد.در این مطلب قصد داریم با بیان 10 روش ساده به شما کمک کنیم تا حد زیادی این بیماری را کنترل نمایید.

کمبود منیزیم در بدن گردش خون به مغز را کم میکند و باعث ایجاد حملات میگرنی می شود

۱- به یک زمانبندی خاص پایبند باشید
سبک زندگی و فعالیت‌های روزمره شما هر چیزی که هست باید به یک زمانبندی منظم پایبند باشید. این زمانبندی ممکن است شامل رفتن به رختخواب و بیدار شدن در یک زمان مشخص، خوردن غذا در وعده‌های غذایی منظم و انجام تمرینات ورزشی روزانه باشد.

 

۲- محرک‌های میگرن را شناسایی کنید و جلوی آن را بگیرید
اغلب این محرک‌ها ممکن است نوع خاصی از غذاها همچون شکلات تلخ یا پنیر باشد.

 

۳- داده‌های ثبت شده را تجزیه و تحلیل کنید
محرک‌هایی را که در عرض چند ماه به دست آورده‌اید تجزیه و تحلیل کنید تا به یک نتیجه نهایی برسید.

 

۴- یک مکمل مناسب در نظر بگیرید
مطالعات نشان داده است که منیزیم، ویتامین B2 و CoQ10 جزو مکمل‌هایی هستند که اثر آرامش بخشی دارند.

 

۵- هر گونه ورزش شدید را کم کنید
محققان نشان داده‌اند که درد در برخی از مواقع با انجام تمرینات ورزشی شدید بدتر می‌شود. سعی کنید از یوگا استفاده کنید که می‌تواند باعث ایجاد آرامش، کاهش استرس و درد شود. ورزش‌های هوازی ملایم نیز می‌تواند به از بین بردن سفتی در گردن و شانه‌ها کمک کند.

 

۶- از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید
از موادی همچون سبزیجات سبز، گوجه فرنگی، آجیل‌ها، حبوبات، نخودفرنگی و غلات کامل که سرشار از منیزیم هستند استفاده کنید. کمبود منیزیم در بدن می‌تواند گردش خون به مغز را کمتر کند و همین امر باعث ایجاد حملات میگرنی خواهد شد. غذاهای حاوی امگا ۳ همچون تن ماهی و ساردین نیز اثرات آرامش بخشی خوبی دارند و برای سلامت قلب مفیدند.

 

۷- سطح قند خون خود را بررسی کنید
افت قند خون یک محرک شایع برای سردردهای میگرنی محسوب می‌شود. در این شرایط گلوکز بیشتری وارد جریان خون می‌شود و همین امر منجر به افزایش فشار خون خواهد شد.

 

۸- سیگار را ترک کنید
اگر به سیگار کشیدن یا بوی آن حساسیت دارید، این موضوع می‌تواند باعث ایجاد حملات میگرنی شود. با پرهیز از رفتن به این مکان‌ها یا ترک سیگار می‌توانید سردردهای میگرنی خود را بهبود ببخشید.

 

۹- پیشگیری را تمرین کنید
داروهای زیادی در بازار وجود دارد که می‌تواند جلوی بروز میگرن را بگیرد. اینکه شما به میگرن مزمن مبتلا هستید یا خیر هیچ فرقی نمی‌کند. پزشک ممکن است داروهایی را برای شما تجویز کند. این داروها برای تسکین درد و نشانه‌های میگرن طراحی شده‌اند و به پیگشیری از بروز حملات میگرنی کمک می‌کنند. داروها را همانگونه که توصیه شده است مصرف کنید. یکی از داروهای رایج ضد میگرنی سوماتریپتان است. همیشه از دفترچه اطلاعات موجود در قوطی داروها استفاده کنید.

 

۱۰- مصرف کافئین خود را بررسی کنید
مصرف زیاد کافئین باعث می‌شود رگ‌های خونی موجود در اطراف مغز بیشتر از معمول منقبض شود. همین امر منجر به ایجاد سردردهای میگرنی خواهد شد. بیشتر از ۳۰۰ میلی گرم( معادل ۵ فنجان قهوه فوری) قهوه در روز می‌تواند باعث ایجاد مشکلات زیادی شود.

 

همانند بیشتر افرادی که در این عصر فناوری زندگی می‌کنند، شما نیز ممکن است زندگی پرمشغله‌ای داشته باشید. به کارگیری نکاتی که در این مقاله گفته شود می‌تواند در کنترل و مدیریت میگرن مفید باشد. همچنین برخی از تغییرات کوچک در سبک زندگی برای کمک به درمان و مدیریت میگرن مفید خواهد بود.

منبع: بامداد

 

ارسال شده در 6 آذر 1395 توسط خانم انیسی با موضوع بیماری ها

پیشنهاد سردبیر

  • همه چیز درباره ی حاملگی پوچ
  • مطالب تکمیلی در ارتباط با سندرم گردن پیامکی
  • رهایی از بی اشتهایی از لحاظ روانی
  • شدت یافتن درد زانو
  • ورزشکاران رشته ی تنیس از چه رژیم غذایی استفاده کنند ؟
  • چاقی پدران و بیمار شدن فرزندان
  • باورهای نادرست در مورد رژیم غذایی بیماران MS
  • درمان مشکلات روحی با مراجعه به این افراد
  • واکنش های مختلف ظروف پلاستیکی پس از انجماد
  • با خواص سیب زمینی آشنا شویم
  • تشخیص بیماری های قلبی با کاتتریزاسیون قلبی
  • نکاتی در رابطه با سن بلوغ
  • اطلاعات جالب و خواندنی پزشکی
  • عکس های میوه لیموترش
  • ماکارونی با کوفته و خامه
  • محبوبترین ها

  • سوپ کدو حلوایی برای کودکان بالای 6 ماه
  • دسر متفاوت فنجانی ترکیه
  • نوعی سوپ ترکیه به اسم kesme
  • چطوری سوپ پنیر و کلم بروکلی تهیه کنیم
  • عصرانه ای دلچسب با طعم توت فرنگی
  • مافین رژیمی مرغ و اسفناج
  • پانه مرغ با رشته
  • میگو همراه با عطر و طعم سبزیجات
  • رژیم کدو حلوایی- در دو هفته 12-16 کیلو لاغر شوید
  • رسپی سالم- سیب زمینی های گرد
  • روش تهیه سالم ترین صبحانه های رستورانی
  • رسپی پودینگ با رویه هلوی خردشده
  • طرز تهیه پنکیک بی نظیر برای ناشتایی
  • کیک خیس با طعم براونی
  • کوفته بریده همراه با سبزی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است