ویتامین آ

صبحانه یکی از مهم ترین وعده های غذایی برای انسان است که از قدیم تاکید بسیار زیادی بر آن شده است.انسانی که صبح زود از خواب بیدار میشود و صبحانه میل میکند،روزش را با شادی و سرحالی آغاز میکند و همین باعث میشود در کارهایش موفق باشد.حالا یک سوال،در صبحانه بهتر است چه خوراکی هایی را مصرف کنیم؟

گنجاندن مواد غذایی دارای ویتامین A، ریبوفلاوین و کربوهیدرات در وعده صبحانه بسیار مفید است.

مصطفی جاپلقی متخصص تغذیه گفت: پروتئین به خاطره کاهش جذب کربوهیدرات ها نقشی کلیدی در کاهش وزن ایفا می کند و آغاز وعده های غذایی در صبحانه بهترین و موثرترین راهکار برای این امر است. اگر شما می خواهید در مدت زمانی کوتاه لاغر شوید و یا بدن قوی داشته باشید باید در انتخاب صبحانه و وعده های غذایی دیگر دقت کافی را داشته باشید.
تخم مرغ
وی ادامه داد: تخم مرغ همه آمینو اسیدهای مورد نیاز برای عضله سازی را در بر دارد. تخم مرغ دارای ویتامین A، ریبوفلاوین و کولین (در زرده) است که برای داشتن پوستی سالم، سیستم ایمنی قوی و بهبود عملکرد مغز و کبد حیاتی هستند. پس می تواند به عنوان ماده ای بسیار مقوی در وعده صبحانه گنجانده شود.
کره بادام زمینی
جاپلقی با بیان اینکه کره های روغنی سرشار از پروتئین خوراکی هستند و وعده مناسبی برای صبحانه محسوب می‌شوند، بیان  کرد: به دلیل مقدار زیاد کالری در کره بادام زمینی می توان به عنوان یک وعده مناسب برای مصرف صبحانه از آن بهره برد. ترکیب کربوهیدرات و پروتئین در کره بادام زمینی برای مغز مفید بوده و شما را قادر می سازد تا فعالیت های بدنی خود را بهتر انجام دهید.
پنیر محلی
وی تصریح کرد: پنیر محلی می تواند به خوبی قند خون را ثابت نگه دارد و گرسنگی شما را تا ساعت ها برطرف کند.
کوینولا
جاپلقی تاکید کرد: کوینولا ستاره سالادهای پر از سبزی است که هنگام ناهار یا شام به همراه غذا مصرف می شود. اما باید توجه داشت که این ماده غذایی نباید از فهرست صبحانه کنار گذاشته شود. این کربوهیدرات قادر است سطح انرژی بدن را در طول روز ثابت نگه دارد. کوینولا را با پختن در شیر به  شکل پودر در آورده و سپس ادویه هایی مثل دارچین و هل به آن اضافه کنید و مقداری آجیل خشک شده روی آن قرار دهید و از این خوراکی لذت ببرید.
وی یادآور شد: شیر کم چرب، ماست نیز منبعی مناسب برای صبحانه است.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال شده در 6 آذر 1395 توسط آقای واحدی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • علائم سینوزیت مزمن را بشناسید
  • در آبسه آنورکتال شرح حال بیمار چگونه است؟
  • علتی که برخی از زنان ارگاسم را تجربه نمی کنند
  • چند نکته که قبل از خرید مینیاتور اشناوزر باید بدانید
  • هویچ برای چه جنسیتی بیشترین تاثیر را دارد؟
  • منبع بدبینی و احساسات منفی
  • بالا رفتن آمار پسران نسبت دخترها
  • خورد و خوراک یک خانم شیرده
  • ارتباط 35 درصدی سرطان ها با رژیم غذایی
  • 9 چیز موجود در خانه که باعث مشکلات تیروئیدی می شوند
  • رسیدگی به ناخن با این روش ها
  • برای کاهش خستگی چشم در کار با موبایل لنزهای دیجیتال زایس
  • تشخیص علت ،بهترین راه درمان این نوع عفونت
  • بر سندرم بیش فعالی ورزشی هوازی چه تاثیری دارد؟
  • ده موردی که اصلا فکر نمی‌کردید وزنتان را زیاد کند
  • محبوبترین ها

  • اگر قبل از صبحانه آب بخوریم چه اتفاقاتی در بدن رخ می دهد
  • تاثیر ریز مغذی‏ها و درشت مغذی‏ها در اضافه وزن وکاهش وزن چیست؟
  • مقابله با رفتارهای تغذیه ای اشتباه
  • با نوشیدنی ها رژیم لاغری بگیرید
  • اگر احتیاج به تقویت حافظه دارید ، از این خوراکی ها استفاده کنید
  • ماست یونانی برای ورزشکاران بسیار مفید است
  • اختلال و التهابات مغزی با غذاهای فوری
  • با یک فنجان چای در روز سلامت قلب خود را تضمین کنید
  • چک لیستی از ارزش تغذیه ای چای ترش
  • در هوای آلوده از چای کم رنگ و بدون قند استفاده نماییم
  • مبتلا شدن به سرطان با این خوردنی ها
  • اعتیاد و وابستگی به مصرف قهوه
  • مشکلات کودک خود را به کمک گیاه درمانی حل کنید
  • چرا کودکان به خوردن صبحانه تمایلی ندارند
  • ارزش غذایی و مراقبت های لازم برای ترشی جات
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است