salamdr_58282f0ae68fd

نوشابه های رژیمی نه تنها رژیمی و مناسب برای کاهش وزن نیستند بلکه باعث بروز اضافه وزن و چاقی شما نیز خواهند شد اگر تمایل به کاهش وزن دارید بهتر است از مصرف این نوشیذنی های مضر پرهیز کنید این نوشیدنی ها در واقع فریبنده و خطرساز هستند ،برای لاغری و کاهش وزن راهنمایی های مفیدی در ادامه مطلب برایتان داریم.

  • نوشابه رژیمی نخورید!
افرادی که فکر می‌کنند استفاده از نوشابه رژیمی به کاهش وزن آنان کمک می‌کند، باید بدانند که سخت در اشتباه هستند. محققان دانشگاه تگزاس در یکی از مطالعات اخیرشان به این نتیجه رسیدند که هرچه میزان استفاده از نوشابه رژیمی بیشتر شود، خطر ابتلا به اضافه‌وزن هم افزایش پیدا می‌کند. متاسفانه، مصرف فقط ۲ قوطی نوشابه رژیمی در روز یا بیشتر از آن، اندازه دور کمر را تا ۵۰۰ درصد افزایش می‌دهد.
یکی از مطالعات دانشگاه پوردو، نتایج مهمی را درباره این نوشیدنی‌ها نشان می‌دهد. براساس این مطالعه، شیرین‌کننده‌های مصنوعی موجود در نوشابه‌های رژیمی می‌توانند توانایی طبیعی بدن برای تنظیم کالری مصرفی براساس شیرینی طبیعی مواد غذایی را دچار اختلال کنند. درنتیجه، افرادی که از مواد غذایی رژیمی استفاده می‌کنند، بیشتر از دیگران با احتمال پُرخوری مواجه می‌شوند. درواقع، مواد غذایی رژیمی بدن را فریب می‌دهند و درنتیجه بدن فکر می‌کند که شما در حال خوردن مواد قندی هستید و هوس بیشتری نسبت به مصرف این مواد غذایی را در شما به وجود می‌آورد.

مطالعات دیگر نشان می‌دهند که مصرف یک نوشابه رژیمی در روز،‌ با افزایش ۳۴ درصدی خطر ابتلا به سندرم متابولیک مرتبط است؛ یعنی دقیقا گروهی از علائم که شامل چربی شکمی و کلسترول بالا هستند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهند.

منبع:prevention

ارسال شده در 6 آذر 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • تناسب اندام به صورت معمولی و خدادادی
  • افسردگی در رده سنی نوجوان
  • لیتیوم (Lithium)
  • پیامدهای خوردن مکرر گوشت قرمز
  • در مورد هوش اجتماعی بیشتر بدانید
  • علت اصلی شکست افراد در کاهش وزن
  • معرفی کامل داروهای هوشبری
  • سرنگ‌هاي آلوده تهديدي براي شهروندان همداني
  • پوست نامرئی، جدیدترین راه برای رفع چین و چروک
  • دانستنی هایی پیرامون کربوهیدرات ها
  • تصاویری از دستگاه رادیوگرافی قابل حمل
  • معالجه امراض به کمک هموپتی
  • هشدار برای خرید لواشک فله ای
  • نشانه های فلات تمرین در ورزشکاران
  • در ورزش کمر صدمه می بینید
  • محبوبترین ها

  • چرا شنا برای بچه ها خوب است
  • فواید طلایی دوچرخه سواری
  • ورزش‌‌های تقویت‌کننده تنه برای صاف کردن شکم
  • چه اندازه ورزش برای سلامت قلب خوب است؟
  • توصیه متخصصان درباره سرما خوردگی
  • اسکوات پا و شیوه های درست آن
  • چگونه با یوگا برای زایمان آماده شویم
  • شیوه هایی برای داشتن زیباترین ران و باسن
  • فواید فیزیولوژیکی سرد کردن
  • با این 6 شیوه با ورزش کردن انس بگیریم
  • آموزش کتل بل :تناسب اندام در نوک انگشتان شما
  • باشگاه تراکتورسازی تبریز چه قدمتی دارد؟ بخش 2
  • در زمان بارداری، چگونه ورزش کنیم؟
  • پیامدهای منفی نشستن های طولانی را چگونه از بین ببریم
  • روی تردمیل بدویم یا در فضای باز؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است