salamdr_58297a182147b

زمان غذاخوردن در لاغرشدن شما تاثیر زیادی میگذارد و می تواند باعث اضاف شدن یا کم شدن وزنتان شود بهتر است سبک تغذیه ای خود را تغییر دهید تا وزنتان زودتر کاهش پیدا کند همچنین محیط و مکان تغذیه نیز بسیار حائز اهمیت و تاثیرگذار است شرایط تغذیه ای مناسب را برای لاغری و رسیدن به تناسب اندام در نظر بگیرید.

  • زمان غذا خوردن را رعایت کنید
کسانی که می‌خواهند در برنامه کاهش وزن به موفقیت برسند، باید زمان غذا خوردن را به میزان متعادل و استاندارد برسانند. یکی از مطالعات دانشگاه رود آیلند نشان می‌دهد افرادی که سریع غذا می‌خورند، معمولا از نظر وزنی سنگین‌تر از افرادی هستند که آرام غذا می‌خورند.حدودا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا معده به مغز پیام بدهد که شما به‌اندازه کافی غذا خورده‌اید و به سطح رضایت‌مندی مطلوبی از غذا خوردن رسیده‌اید. بنابراین، اگر شما خیلی سریع غذا بخورید و وعده غذایی خودتان را با عجله تمام کنید، نشانه‌های سیری به‌درستی در بدن‌تان شکل نمی‌گیرند و درنتیجه احساس سیری طبیعی را تجربه نمی‌کنید. این وضعیت، نتیجه‌ای ندارد جز پُرخوری و تمایل بیشتر به زیاده‌روی در مصرف مواد غذایی.
پس اگر می‌خواهید جلوی این رویه مضر را بگیرید، هر لقمه را حداقل ۱۰ بار بجوید و قاشق و چنگال خودتان را بین جویدن یک لقمه داخل بشقاب بگذارید. در دست داشتن دائمی چنگال و قاشق در حین غذا خوردن، شما را وسوسه می‌کند به این‌که تُندتر غذا را تمام کنید و لقمه‌ها را کمتر بجوید.

علاوه بر این، ‌باید محیط آرامی برای غذا خوردن فراهم کنید و هرگز در حال حرکت یا در حال رفتن به محل کار غذا نخورید.

منبع:prevention

ارسال شده در 6 آذر 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • با این ماسک لک ها و کک مکها را فراری دهید
  • خشونت های خانگی،جسمی و روانی نسبت به زنان
  • معالجه اندامها از طریق کف دست
  • آنفلوانزای شکم
  • اوردوز ناشی از برخی داروها
  • چربی شکمی قاتل انسان هاست
  • برای جلوگیری از چاقی ، مراقب گاز نوشابه باشید
  • اگر فرزند چهارم در راه دارید نگران نباشید
  • سیگار و اختلالات روانی
  • روغن پالم دلیلی برای افزایش گرایش عموم به لبنیات محلی
  • چگونه از گارو یا تورنیکه به شیوه درست استفاده کنیم
  • طب سوزنی برخی از بیماری صبحگاهی را کاهش می دهد
  • عامل اصلی میگرن شناسایی شد
  • همه چیز در مورد شخصیت های خودشیفته
  • میزان ضرورت خوردن نمک ید دار در بارداری
  • محبوبترین ها

  • اهمیت دریافت پروتئین در زنان باردار
  • سونوهای مهم در بارداری
  • ویژگی های حرکتی یک جنین سالم
  • سه ماهه اول بارداری
  • عوارض رانندگی کردن در دوره حاملگی
  • اختلالات رایج خواب درحاملگی و این نکات مهم
  • تجربه مراحل اول بارداری با این نشانه ها
  • خطر آلوئه ورا درحاملگی
  • وقتی قفسه سینه زن باردار درد میگیرد
  • باروری و سرطان
  • چطور به تغییر اخلاق در دوران بارداری عادت کنیم؟
  • مواد مغذی برای یک صبحانه سالم
  • ویروس زیکا و این آسیب ها
  • حاملگی و پشت میز نشینی
  • خانم های پابه ماه و مراجعه به دندانپزشکی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است