salamdr_582acb0604249

هرگز استفاده از کربوهیدارت ها را فراموش نکنید این موادغذایی برای افزایش سلامتی و سوخت و ساز بدنتان بسیار مهم و حائز اهمیت هستند کسانی که رژیم غذایی میگیرند بر این عقیده اند که کربوهیدارت ها باعث افزایش چاقی و اضافه وزنشان می شوند این تصور نادرست و اشتباه است و این دسته غذایی را نباید از برنامه روزانه تان حذف کنید .

  • کربوهیدرات‌ها را حذف نکنید
حتی افرادی که با بیشترین انگیزه و تمرکز برای کاهش وزن رژیم می‌گیرند، در صورت مواجه شدن با گرسنگی شدید نمی‌توانند براساس برنامه غذایی پیش بروند و به اهداف نهایی خودشان دست پیدا کنند. اما این اتفاق، چه دلیلی دارد؟
بدن ما، هورمون خاصی به‌نام گرلین ترشح می‌کند که کنترل گرسنگی ما را بر عهده دارد و اشتهای ما را تحریک می‌کند. اگر ما درک درستی نسبت به عملکرد هورمون گرلین نداشته باشیم و نتوانیم نظارت و کنترل مناسبی روی آن اعمال کنیم، بهتر است که فکر کاهش وزن را هم از سرمان بیرون کنیم.
مطالعات علمی به ما می‌گویند که بهترین راه برای کنترل هورمون گرلین، استفاده از وعده‌های غذایی متعادل و کوچک در فواصل سه‌ساعته است. از آن‌جایی که هورمون گرلین بعد از گذشت ۳ تا ۴ ساعت به‌صورت ناگهانی افزایش می‌یابد، پس غذا خوردن به‌صورت منظم و برنامه‌ریزی‌شده به ما کمک می‌کند تا این محرک را کنترل کنیم.
اگر کربوهیدرات را از برنامه غذایی حذف کنیم، باز هم هورمون گرلین به‌طور ناگهانی افزایش پیدا می‌کند. بنابراین، رساندن کربوهیدرات‌های سالم به بدن و مغز، سوخت مورد نیاز آن‌ها را تامین می‌کند و مانع از افزایش ناگهانی هورمون گرلین می‌شود.

منبع:prevention

ارسال شده در 6 آذر 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • بادمجان شکم پاره گیاهی ترکیه
  • نکات بهداشتی مخصوص افرادی که جراحی گوش انجام داده اند
  • راهی برای افسرده نشدن پس از زایمان
  • مشاهده بزاق دهان بعد از بیدار شدن
  • غذاهای مختصر و مناسب برای یک تا دو ساعت قبل از تمرین
  • داروی ازمایشی جدید برای کاهش کلسترول بد خون
  • اشتباهات بزرگی در رابطه جنسی که مردان مرتکب می شوند
  • چگونه با تخم مرغ آب پز از شر التهاب سینوس خلاص شویم
  • از ورزش کردن در فصل زمستان غافل نشوید
  • مهر و محبت بین در خانواده ها
  • تارت سبد سیب
  • موفق بودن با این عوامل
  • ارتباط جوش صورت و موبایل
  • جانشین داروی درد قاعدگی
  • گربه ها خشم را در خانه ترویج میدهند
  • محبوبترین ها

  • مهمترین دانستنی ها در مواقع اورژانسی
  • 10 گیاه آپارتمانی سمی مضر
  • طبیعی ترین موراد لازم برای زنان
  • رابطه مستقیم بی خوابی با افزایش وزن
  • تاثیرات مفید خواب پس از یادگیری
  • مشارکت در امور منزل
  • پرسش و پاسخ هایی برای مردان
  • درمان درد کمر با این روش طبیعی
  • آخر و عاقبت ازدواج در سنین کم
  • برای اینکه در یادگیری موفق باشیم چیکار کنیم؟
  • خود درمانی برای مبتلایان به عارضه های میگرنی
  • مسکن ها دشمنان درجه یک کلیه ها هستند!
  • انتخاب و تهیه دستمال کاغذی
  • لامپ های کم مصرف چه تاثیرات منفی روی سلامتی می گذارند!
  • در ایران کدام مناطق از لحاظ غذایی امن هستند و کدام ناامن؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است