salamdr_582acb0604249

هرگز استفاده از کربوهیدارت ها را فراموش نکنید این موادغذایی برای افزایش سلامتی و سوخت و ساز بدنتان بسیار مهم و حائز اهمیت هستند کسانی که رژیم غذایی میگیرند بر این عقیده اند که کربوهیدارت ها باعث افزایش چاقی و اضافه وزنشان می شوند این تصور نادرست و اشتباه است و این دسته غذایی را نباید از برنامه روزانه تان حذف کنید .

  • کربوهیدرات‌ها را حذف نکنید
حتی افرادی که با بیشترین انگیزه و تمرکز برای کاهش وزن رژیم می‌گیرند، در صورت مواجه شدن با گرسنگی شدید نمی‌توانند براساس برنامه غذایی پیش بروند و به اهداف نهایی خودشان دست پیدا کنند. اما این اتفاق، چه دلیلی دارد؟
بدن ما، هورمون خاصی به‌نام گرلین ترشح می‌کند که کنترل گرسنگی ما را بر عهده دارد و اشتهای ما را تحریک می‌کند. اگر ما درک درستی نسبت به عملکرد هورمون گرلین نداشته باشیم و نتوانیم نظارت و کنترل مناسبی روی آن اعمال کنیم، بهتر است که فکر کاهش وزن را هم از سرمان بیرون کنیم.
مطالعات علمی به ما می‌گویند که بهترین راه برای کنترل هورمون گرلین، استفاده از وعده‌های غذایی متعادل و کوچک در فواصل سه‌ساعته است. از آن‌جایی که هورمون گرلین بعد از گذشت ۳ تا ۴ ساعت به‌صورت ناگهانی افزایش می‌یابد، پس غذا خوردن به‌صورت منظم و برنامه‌ریزی‌شده به ما کمک می‌کند تا این محرک را کنترل کنیم.
اگر کربوهیدرات را از برنامه غذایی حذف کنیم، باز هم هورمون گرلین به‌طور ناگهانی افزایش پیدا می‌کند. بنابراین، رساندن کربوهیدرات‌های سالم به بدن و مغز، سوخت مورد نیاز آن‌ها را تامین می‌کند و مانع از افزایش ناگهانی هورمون گرلین می‌شود.

منبع:prevention

ارسال شده در 6 آذر 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • برای جلوگیری از افزایش چربی خون چه راه حلی پیشنهاد می شود؟
  • رنگ آمیزی شخصیت شما
  • اصول مهم برای حمام کردن کودک
  • ریشه پنهان کاری در اطفال
  • درباره خاصیت معجزه آسای موز و سیب زمینی چه میدانید
  • چگونگی قوی کردن ذهن
  • بررسی مشکلات شنوایی در کودکان
  • بوی کفش را با این روش های طبیعی رفع کنید!
  • آنتی بیوتیک هایی از جنس طبیعت
  • بهتر شدن خلق و خو با استفاده از این غذاها
  • سرکه سیب را قبل از غذا بخورید،لاغر شوید
  • نقش ورزش در دوری کردن افکار منفی
  • مصرف خودسرانه مکمل زینک ممنوع
  • درد شقیقه ها و درمان های ساده برای آن
  • مشکل التهاب معده
  • محبوبترین ها

  • پیدایش درد در بازو ناشی از کار با رایانه
  • روزه داری صحیح و اصول آن
  • افزایش توانایی ذهن با این روش ها
  • دردتان را با شنیدن موسیقی کم کنید
  • سولاریوم و خطراتی که از آن ها بی خبرید
  • راههای مناسب در پیشگیری از خستگی
  • حد و مرز مهم در زمینه اعتیاد شغلی
  • برای پیشگیری از سرطان روده، زردچوبه بخورید
  • در یک هفته 4/5 کیلو از وزن تان کم کنید
  • هنگام صبح، مراقب ویروس ها باشید
  • همه چیز درباره ی اشتهای کاذب
  • 15 نشانه افرادی که کارشان را دوست ندارند
  • با رعایت این نکات در محل کار، سلامت خود را تضمین کنید
  • چرا باید جوراب بپوشیم؟
  • زیباسازی اتاق خواب فرزند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است