نوشیدنی‌های مضر نوشابه‌های شیرین گازدار عادت‌های غلط و مخرب الگوهای غذایی نادرست آب‌میوه‌های مصنوعی

برخی افراد فکر می کنند با نوشیدن مایعات چاق نمی شوند و با خیال راحت هر نوع نوشیدنی را مصرف می کنند تصورات نادرست و اشتباهی در این زمینه وجود دارد که قصد داریم در این مطلب به بررسی آن ها بپردازیم الگوهای تغذیه ای غلط از جمله  مشکلات عمده در عدم موفقیت در کاهش وزن به شمار می روند .

یکی از الگوهای غذایی نادرست که به خیلی‌ها آسیب می‌رساند، این است که کالری مایعات را اصلا جدی نمی‌گیرند و فکر می‌کنند که کالری این محصولات اهمیتی ندارد.
جودیت استرن، استاد دانشگاه کالیفرنیا، می‌گوید: «چیزی که من را عصبانی می‌کند، میزان آب‌میوه‌های مصنوعی و نوشابه‌های شیرین گازداری است که می‌نوشیم! آرزوی من این است که همه نوشیدنی‌های شیرین به فضایی بیرون از زمین پرتاب شوند و هیچ وقت به زمین برنگردند!». به نظر او و بسیاری از متخصصان، نوشیدنی‌های شیرین، مقدار کالری مصرفی شما را خیلی زیاد می‌کنند، در حالی که شما اصلا احساس سیری نمی‌کنید و متوجه این افزایش نمی‌شوید. بهتر است به‌جای این نوشیدنی‌های مضر، از نوشیدنی‌های سالمی مثل چای استفاده کنید که بدون کالری هستند و سلامت قلب را تقویت می‌کنند. چای علاوه بر این مزیت، از شما در برابر چند نوع سرطان محافظت می‌کند، استخوان‌ها و دندان‌ها را تقویت می‌کند و نقش مثبتی هم در محافظت از پوست دارد.
یکی از مشکلات غذایی خیلی از انسان‌ها این است که نمی‌دانند احساس گرسنگی دقیقا چه ویژگی‌هایی دارد و گرسنگی واقعی چه موقعی است! در واقع، خیلی از غذا خوردن‌ها براساس عادت‌های غلط است، نه نیاز واقعی بدن. به نظر متخصصان، اگر ما ندانیم که چه موقعی واقعا گرسنه‌ایم، بنابراین این را هم متوجه نمی‌شویم که چه زمانی سیر هستیم! به همین دلیل دیگر نمی‌دانیم چه موقعی باید غذا خوردن را متوقف کنیم و چه موقعی غذا بخوریم!
برای مقابله با این عادت‌های غلط و مخرب، باید نکات را زیر را رعایت کنید:
  • قبل از خوردن غذا، در آرامش به گرسنگی فکر کنید و میزان گرسنگی‌تان را از ۱ تا ۷ درجه‌بندی کنید. (۱= گرسنه‌ترین وضعیت؛ ۷= سیرترین وضعیت).

 

  • آرام غذا بخورید و حین غذا مکث کنید تا ببینید میزان گرسنگی‌تان چه‌قدر تغییر کرده است.

 

  • وقتی غذا تمام شد، یک بار دیگر میزان گرسنگی‌تان را درجه‌بندی کنید.

 

  • اگر به خودتان نمره‌ای بین ۲.۵ تا ۵.۵ دادید، در وضعیت مطلوبی قرار دارید.

منبع:prevention

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 6 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • با پرتقال آشتی کنید
  • اگر می خواهید یک بدنساز حرفه ای شوید این نکات را بخوانید
  • مصرف قندهای رژیمی برای افراد دیابتی
  • تصاویر وسیله یورتروسکوپ
  • استفاده از قارچ در زمینه شارژ باطری
  • اگر میخواهید کراتینه مو بکنید این مطالب را بخوانید
  • کنترل آرامش قبل از حادثه
  • هشدار! خطر ابتلا به نیوکاسل از طریق مصرف گوشت آلوده
  • محبوبترین ها

  • خوردن تخم مرغ و یا گوشت نپخته ممنوع!
  • نامه فارغ التحصیلان جویای کار به مصوبه جدید وزارت بهداشت
  • شنا،رمز شادی
  • رونمایی از شبکه نوآوری در تهران
  • منع حضور پزشکان دولتی در بخش خصوصی
  • تلاش بهورزان موجب ارتقای بهداشت و درمان در مناطق محروم
  • عادات تغذیه ای ناسالم در بین ایرانی ها
  • لازمه از دست ندادن فرصت شغلی
  • رپورتاژ

  • اکو قلب جنین چیست ؟
  • سالن زیبایی و عروس مریم رئوف
  • مریم جواهریان، متخصص روانشناسی سلامت و استادیار دانشگاه
  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی
    دکتر هومن عشقی
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است