salamdr_566fcf99118be

برخی افراد فکر می کنند با نوشیدن مایعات چاق نمی شوند و با خیال راحت هر نوع نوشیدنی را مصرف می کنند تصورات نادرست و اشتباهی در این زمینه وجود دارد که قصد داریم در این مطلب به بررسی آن ها بپردازیم الگوهای تغذیه ای غلط از جمله  مشکلات عمده در عدم موفقیت در کاهش وزن به شمار می روند .

یکی از الگوهای غذایی نادرست که به خیلی‌ها آسیب می‌رساند، این است که کالری مایعات را اصلا جدی نمی‌گیرند و فکر می‌کنند که کالری این محصولات اهمیتی ندارد.
جودیت استرن، استاد دانشگاه کالیفرنیا، می‌گوید: «چیزی که من را عصبانی می‌کند، میزان آب‌میوه‌های مصنوعی و نوشابه‌های شیرین گازداری است که می‌نوشیم! آرزوی من این است که همه نوشیدنی‌های شیرین به فضایی بیرون از زمین پرتاب شوند و هیچ وقت به زمین برنگردند!». به نظر او و بسیاری از متخصصان، نوشیدنی‌های شیرین، مقدار کالری مصرفی شما را خیلی زیاد می‌کنند، در حالی که شما اصلا احساس سیری نمی‌کنید و متوجه این افزایش نمی‌شوید. بهتر است به‌جای این نوشیدنی‌های مضر، از نوشیدنی‌های سالمی مثل چای استفاده کنید که بدون کالری هستند و سلامت قلب را تقویت می‌کنند. چای علاوه بر این مزیت، از شما در برابر چند نوع سرطان محافظت می‌کند، استخوان‌ها و دندان‌ها را تقویت می‌کند و نقش مثبتی هم در محافظت از پوست دارد.
یکی از مشکلات غذایی خیلی از انسان‌ها این است که نمی‌دانند احساس گرسنگی دقیقا چه ویژگی‌هایی دارد و گرسنگی واقعی چه موقعی است! در واقع، خیلی از غذا خوردن‌ها براساس عادت‌های غلط است، نه نیاز واقعی بدن. به نظر متخصصان، اگر ما ندانیم که چه موقعی واقعا گرسنه‌ایم، بنابراین این را هم متوجه نمی‌شویم که چه زمانی سیر هستیم! به همین دلیل دیگر نمی‌دانیم چه موقعی باید غذا خوردن را متوقف کنیم و چه موقعی غذا بخوریم!
برای مقابله با این عادت‌های غلط و مخرب، باید نکات را زیر را رعایت کنید:
  • قبل از خوردن غذا، در آرامش به گرسنگی فکر کنید و میزان گرسنگی‌تان را از ۱ تا ۷ درجه‌بندی کنید. (۱= گرسنه‌ترین وضعیت؛ ۷= سیرترین وضعیت).

 

  • آرام غذا بخورید و حین غذا مکث کنید تا ببینید میزان گرسنگی‌تان چه‌قدر تغییر کرده است.

 

  • وقتی غذا تمام شد، یک بار دیگر میزان گرسنگی‌تان را درجه‌بندی کنید.

 

  • اگر به خودتان نمره‌ای بین ۲.۵ تا ۵.۵ دادید، در وضعیت مطلوبی قرار دارید.

منبع:prevention

ارسال شده در 6 آذر 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • نکاتی در خصوص غذاهای نذری
  • میوه تضمین کننده سلامت بدن
  • نکاتی مهم در رابطه با رژیم غذایی و ارتقاء سلامت
  • کدئین برای سنین پایین ممنوع است
  • با مشکل چسبندگی روده چگونه کنار بیاییم
  • توسط سی تی اسکن سکته مغزی بطور خودکار تشخیص داده می شود
  • بحران شخصیتی با ازدواج در سنین بالا
  • چطور اختلالات خواب در زمان پریود (عادت ماهانه) را درمان کنیم؟
  • تمام فواید غذاخوردن به صورت دسته جمعی
  • حضور پررنگ کتایون ریاحی در دنیای مد
  • کار شیفتی سلامتی را تهدید میکند
  • رباتی نجات دهنده شبیه خزندگان
  • دوران جنيني و صداها
  • کاهش سطح پروتئین بدن
  • دستور اکسیر شگفت انگیز روسیه برای جوانی
  • محبوبترین ها

  • برای مرطوب نگه داشتن پوست این شیوه های جالب مفیدند
  • ضرورت استفاده از کرم های ضد آفتاب
  • رفع جوش های تیره رنگ
  • افراط در زمینه جراحی زیبایی
  • سریع الاثرترین روش برای بین بردن جوش صورت
  • هیچ وقت این کار را با دماغ و گوش تان نکنید
  • پوست ما در کدام دسته جای دارد؟
  • پیشگیری از ریزش مو اما با چه روش های موثری؟
  • علل و راه های درمان خشکی لب
  • بررسی جراحی زیبایی پستان یا ماموپلاستی
  • جدول زمانی رشد مو پس از پیوند مو
  • افزایش قدرت پوست
  • رنگ کردن مو با رعایت این توصیه ها
  • فقط در عرض ۳۰ ثانیه بینی خود را کوچک کنید
  • رنگ کردن کلاه گیس چگونه انجام می شود
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است