salamdr_5688c594836ae

برخی نوشیدنی ها می توانند برای رسیدن شما به تناسب اندام مفید باشند با استفاده از آن ها میل شما به تغدیه کم خواهد شد و احساس گرسنگی کمتری خواهید کرد برخی نوشیدنی های دیگر نیز می توانند عکس این موضوع عمل کنند و موجب بالارفتن هوس و میل به غذا خوردن شما شوند بهتر است از مصرف آن ها خودداری کنید .

بعضی‌ها عادت کرده‌اند که حتما همراه وعده‌های غذایی از نوشیدنی‌های مختلف غیر از آب استفاده کنند. این افراد در طول روز هم نوشیدنی‌هایی مثل آب طعم‌دار یا آب‌میوه‌های مصنوعی می‌نوشند. با این‌حال همین افراد اصلا فکر نمی‌کنند که این نوشیدنی‌ها چه مضراتی برای تناسب اندام و وزن‌شان دارد و همچنان معتقدند که رژیم غذایی سالمی دارند.
مطالعات جدید محققان نشان می‌دهد که انسان‌های امروزی نسبت به گذشته، بخش زیادی از کالری‌های دریافتی‌شان را از طریق مایعات به دست می‌آورند. در واقع، یک‌چهارم مردم جهان حدود ۳۰۰ کالری روزانه‌شان را از طریق نوشیدنی‌هایی مثل نوشابه‌های گازدار, آب‌میوه‌ها, نوشیدنی‌های انرژی‌زا, آب طعم‌دار و قهوه، دریافت می‌کنند.

مشکلی که نوشیدنی‌های پُرکالری ایجاد می‌کنند، این است که کمتر از خوردن غذاها باعث احساس سیری می‌شوند. بنابراین وقتی ما از این نوشیدنی‌ها استفاده می‌کنیم، بعید است که غذای کمتری بخوریم. علاوه بر این،‌بسیاری از نوشیدنی‌های پُرکالری، کالری‌شان را فقط از قند به دست می‌آورند و هیچ چیز مفیدی برای انسان‌ها ندارند. این قندها سریعا توسط بدن جذب می‌شوند و می‌توانند خطر ابتلا به سندرم متابولیک مثل دیابت نوع ۲ را افزایش دهند. ضمن این‌که همین قندها مضر می‌توانند گرسنگی و هوس‌های غذایی را بیشتر کنند.

منبع:appforhealth

ارسال شده در 6 آذر 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • ریتم بدن و این نکات مهم
  • تهیه صندل مناسب با این روش ها
  • داروهای خانگی برای درمان ضعف و خستگی و ناتوانی
  • ترفندهایی برای افزودن به طول عمر باتری
  • کند شدن ذهن با این ماده خوراکی
  • تجربه های مادران پس از بچه دار شدن
  • املت سیر کننده برای رژیم ها
  • با این روش دیگر بوی عرق نخواهید داد
  • استفاده دارویی و موارد مصرف انگور
  • چگونه یک لیوان شیر سرد می تواند انسان را سالم و زیبا نگه دارد
  • عدم نشستن صحیح باعث آرتروز در جوانی می شود.
  • سوپ ذرت و ماست
  • آرایش لنز پسند
  • برای کبد چه سمومی مضر است؟
  • استفاده از موز بعد از غذا
  • محبوبترین ها

  • ارزش تغذیه ای میوه خاردار صورتی
  • بخوانید اطلاعاتی را در رابطه با گیاه هل
  • ترکیب طبیعی گیاهان آرام بخش
  • با خرمالو موهایتان دیرتر سفید می شوند
  • چغاله بادام و مصرف آن در حاملگی
  • خرمالو و این ویژگی ها
  • عدس و خاصیت های باورنکردنی آن
  • مهمترین سبزی ها برای سلامتی
  • تغذیه به رنگ زرد
  • اطلاعاتی در مورد پوست موز
  • خواصی چند از میوه ازگیل
  • چرا باید شوید بخوریم
  • خواص دارویی پسته و عکس های آن
  • سیر و درمان عفونت های سیستم ادراری
  • بادرنجبویه گیاهی برای خوشبو کردن دهان
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است