salamdr_563ee5dca55ef

برخی پرخوری ها احساسی و میلی هستند و ربطی به گرسنگی شما ندارند با دیدن و بوییدن و یا لمس کردن برخی مواد غذایی ممکن است تمایل به خوردن آن ها پیدا کنید با این احساسات مخرب که موجب چاقی و اضافه وزنمان می شوند چگونه می توانیم برخورد کنیم توصیه های متخصصین تغذیه در این زمینه چیست ؟اگر می خواهید با هوس های خوراکی تات مقابله کنید با ما همراه باشید .

  • گاهی اوقات بدن انسان احساس گرسنگی می‌کند، در حالی که در واقع فقط تشنه شده است. پس گاهی اوقات که احساس گرسنگی می‌کنید اما می‌دانید تازه غذا خورده‌اید و بعید است که واقعا گرسنه باشید، یک لیوان آب خنک بنوشید.

 

  • وقتی آب خنک می‌نوشید،‌ متابولیسم بدن سریع‌تر می‌شود چون بدن در این حالت مجبور است که بیشتر فعالیت کند تا این میزان آب خنک را گرم کند. در نتیجه این وضعیت باعث می‌شود که بیشتر احساس سیری کنید. ضمن این‌که می‌توانید خلاقیت به خرج دهید و گیاهانی مثل نعناع یا ریحان، یا چند تکه لیموی تازه و خیار، به آب خنک اضافه کنید.

 

  • به یاد داشته باشید که پُرخوری معمولا در خانه اتفاق می‌افتد! پس اگر هله‌هوله‌ها به‌راحتی در دسترس شما نباشند، کمتر احتمال دارد که پُرخوری کنید. بهتر است به‌جای استفاده از هله‌هوله‌های مضر، آشپزخانه و قفسه‌ها را با انواع میان‌وعده‌های سالم مثل هویج، کرفس، نان سبوس‌دار، کره بادام‌زمینی و موز پُر کنید.

 

  • یکی از راه‌های دیگر برای جلوگیری از پُرخوری این است که غذاهای تُند بخورید. اگر دقت کنید می‌بینید که اغلب انسان‌ها نمی‌توانند خوراکی‌ها یا غذاهای تُند مثل خود فلفل را زیاد بخورند، چون خوردن چند عدد فلفل باعث می‌شود که هوس و میل شدید به خوردن، تا سطح زیادی کاهش پیدا کند. ضمن این‌که برخی مطالعات حتی نشان می‌دهند خوردن غذاهای تُند می‌تواند به سریع‌تر کردن متابولیسم بدن کمک کند و نقش مثبتی در کاهش وزن داشته باشد.

منبع:prevention

ارسال شده در 6 آذر 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • برای لاغر شدن عرق خارشتر بی نظیر است
  • آشنایی با مواد غذایی کم کربوهیدرات و تاثیرات آنها روی بدن
  • عدم رشد مغز با این خوراکی ها
  • اطفال زورگو و ناسازگار
  • ده موردی که اصلا فکر نمی‌کردید وزنتان را زیاد کند
  • 7 نکته مهم درباره ایمپلنت دندانی
  • مراقبت در برابر سفید شدن مو
  • مراقبت های مهم برای سرطان ریه
  • خطرات کشنده دخانیات (سیگار، قلیان، پیپ و …)
  • پیدایش اختلالات مادرزادی در سنین بالا
  • کاهش ندهید کارایی مغز را با این غذاها
  • افزایش میل به خوردن با رنگ آبی
  • شانس دوباره برای زوجین نابارور
  • خانه تکانی توسط خانم های پابه ماه
  • تازه ترین راههای جالب و شنیدنی برای کنترل وزن
  • محبوبترین ها

  • علت های مهم بی خوابی که از آن بی خبرید!
  • بی حالی مدام با این دلایل
  • درمان های سالم و طبیعی مناسب بیماران کلیه ای
  • با معلم و درس همگام باشید،از کلاس جلوتر باشید
  • تقویت حافظه و روش های پیشرفت در این زمینه
  • اسرار موفقیت این زن نمونه
  • راه حل طبیعی و آسان برای بی خوابی
  • تغذیه مناسب برای داشتن احساسی بهتر
  • خطر خشک سالی بیخ گوش ایران
  • پیشگیری از آسیب های مد
  • سولاریوم و خطراتی که از آن ها بی خبرید
  • کم و زیاد کردن داروی فشار خون
  • راهکارهای مقابله با سکسکه
  • موفقیت در کسب و کار با مشتری بیشتر
  • سوخت و ساز بدن و این موارد مهم
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است