کاهش وزن کاهش کالری مصرفی در وعده غذایی برنامه کاهش وزن احساس سیری

اگر سرکوب کردن اشتهایتان برایتان مشکل است بهتر است سعی کنید از برخی موادخوراکی کمک بگیرید با استفاده از آن ها قادر خواهید بود اشتهای خود را کنترل کنید و مانع پرخوری خود شوید این موادغذایی سالم و بی ضرر هستند و می توانند شما را سیر کنند کالری کمی که دارند تاثیری بر چاق شدن شما نخواهد گذاشت با خیال راحت آن ها را میل کنید .

حتما خیلی‌ها این وضعیت را تجربه کرده‌اند که برنامه کاهش وزن‌شان به‌خاطر احساس گرسنگی مداوم، درست پیش نرفته است. اگر می‌خواهید با موفقیت وزن‌تان را کم کنید و این وضعیت را ثابت نگه دارید، باید سعی کنید طوری کالری‌ها را کم کنید که باعث احساس گرسنگی بیشتر نشود. در ادامه به غذاهایی اشاره می‌کنیم که احساس سیری مطلوبی به انسان‌ها می‌دهند، در حالی که کالری زیادی ندارند و به کاهش وزن کمک می‌کنند.
به نظر بعضی از متخصصان، برای کاهش کالری مصرفی در وعده غذایی بعدی، باید از سوپ با عصاره سبزیجات استفاده کنید. در واقع غذاهایی که حجم زیادی از آب دارند، تاثیر مثبتی بر روی احساس سیری و کاهش وزن می‌گذارند و این سوپ‌ها در راستای همین هدف، به افراد مختلف کمک می‌کنند.
به گفته متخصصان، وقتی که افراد قبل از ناهار مقداری سوپ می‌خورند، کالری‌ای که مصرف می‌کنند تا ۲۰ درصد نسبت به زمانی که فقط غذا می‌خورند، کم‌تر می‌شود.
دقت داشته باشید که منظور متخصصان، سوپ‌های با عصاره سبزیجات است، نه سوپ‌هایی که خامه یا چربی زیادی دارند.
کاهش وزن کاهش کالری مصرفی در وعده غذایی برنامه کاهش وزن احساس سیری   کاهش وزن کاهش کالری مصرفی در وعده غذایی برنامه کاهش وزن احساس سیری
یکی از غذاهای دیگر که کالری کمی دارد، ولی احساس سیری طولانی‌تری ایجاد می‌کند، تخم مرغ است. می‌توانید روز را با خوردن تخم مرغ شروع کنید، چون پروتئین‌های با کیفیت بالایی که دارد، احساس سیری طولانی‌تری ایجاد می‌کند، انرژی را حفظ می‌کند، و در نهایت کمک می‌کند تا به وزن مطلوب برسید. یکی از مطالعات American College of Nutrition نشان می‌دهد که خوردن تخم مرغ به‌عنوان صبحانه، احساس سیری طولانی‌تری به افراد دارای اضافه‌وزن می‌دهد، و حتی باعث می‌شود که این افراد تا ۳۳۰ کالری در طول روز کم‌تر مصرف کنند.
کاهش وزن کاهش کالری مصرفی در وعده غذایی برنامه کاهش وزن احساس سیری   کاهش وزن کاهش کالری مصرفی در وعده غذایی برنامه کاهش وزن احساس سیری   کاهش وزن کاهش کالری مصرفی در وعده غذایی برنامه کاهش وزن احساس سیری
بعضی‌ها نمی‌توانند از تخم‌مرغ به‌عنوان صبحانه استفاده کنند، اما لازم نیست نگران باشند، چون جایگزین مناسبی دارند! به گفته محققان، جو دو سر می‌تواند غذای فوق‌العاده‌ای برای صبحانه باشد که احساس سیری مطلوبی به افراد می‌دهد. در یکی از مطالعات دانشگاه کالیفرنیا، بعد از ۶ سال تحلیل داده‌های تغذیه‌ای، مشخص شد کسانی که صبحانه می‌خورند، نسبت به کسانی که صبحانه را حذف می‌کنند، شاخص توده بدن کم‌تری دارند.
کاهش وزن کاهش کالری مصرفی در وعده غذایی برنامه کاهش وزن احساس سیری   کاهش وزن کاهش کالری مصرفی در وعده غذایی برنامه کاهش وزن احساس سیری   کاهش وزن کاهش کالری مصرفی در وعده غذایی برنامه کاهش وزن احساس سیری   کاهش وزن کاهش کالری مصرفی در وعده غذایی برنامه کاهش وزن احساس سیری
ضمن این‌که نتایج مطالعات‌شان نشان داد کسانی که از غلات پخته‌شده صبحانه مثل جو دو سر استفاده می‌کنند، نسبت به همه افراد دیگری که از غذاهای دیگر برای صبحانه استفاده می‌کنند، شاخص توده بدن کم‌تری دارند. جالب است بدانید که محققان استرالیایی وقتی غذاهای صبحانه را بر اساس شاخص سیرکنندگی دسته‌بندی کردند، متوجه شدند که جو دو سر در رده اول غذاهای سیرکننده صبحانه قرار می‌گیرد. البته به یاد داشته باشید، که اصلا از غلات صبحانه‌ای که قندهای افزودنی دارند استفاده نکنید!
کاهش وزن کاهش کالری مصرفی در وعده غذایی برنامه کاهش وزن احساس سیری   کاهش وزن کاهش کالری مصرفی در وعده غذایی برنامه کاهش وزن احساس سیری   کاهش وزن کاهش کالری مصرفی در وعده غذایی برنامه کاهش وزن احساس سیری   کاهش وزن کاهش کالری مصرفی در وعده غذایی برنامه کاهش وزن احساس سیری   کاهش وزن کاهش کالری مصرفی در وعده غذایی برنامه کاهش وزن احساس سیری

به گفته محققان یک سیب کوچک که فقط ۷۵ کالری دارد، حاوی ۳.۵ گرم فیبر محلول است که خاصیت سیرکنندگی بالایی دارد. یکی از مطالعات اخیر مجله Appetite نشان می‌دهد خانم‌هایی که روزانه ۳ سیب کوچک به رژیم غذایی‌شان اضافه می‌کنند، در مدت ۱۰ هفته، نسبت به کسانی که میوه در رژیم غذایی‌شان جایی ندارد، حدود ۱ کیلوگرم وزن کم می‌کنند. سیب‌ها خاصیت‌های دیگری هم برای کاهش وزن دارند که یکی از آن‌ها ماده اورسولیک اسید در این میوه است. این ترکیب طبیعی چربی‌سوزی بدن را بیشتر می‌کند و می‌تواند توده‌های عضلانی بدون چربی بدن را افزایش دهد.

منبع:Web MD

ارسال شده در 6 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • مسمومیت خردسالان با گیاهان آپارتمانی
  • از طریق تلفن ارتباط قلبی برقرار کنید
  • آیا سرماخوردگی بخاطر هوای سرد است؟
  • ستون فقرات با این عادات، فرو میریزد
  • زعفران برای تازه مادرها
  • بالا رفتن حس اقتدار و اعتماد به نفس اطفال
  • شرایط مهم برای محل خواب سگ
  • تغییرمیزان و حجم سنگ کلیه با این کارها
  • محبوبترین ها

  • آشنایی کامل با استئوپروز
  • روش مراقبت از غده تیروئید
  • آمیگدالین زرد آلو امیدی برای بیماران مبتلا به سرطان
  • اطلاعات جامع درباره کبود شدن لبها
  • 14 راه حل معجزه آسا برای پیشگیری از ریفلاکس معده
  • تا چه حد با بیماری صرع آشنا هستید؟
  • نشانه های سرطان در یک تصویر
  • راهکار جدید برای رهایی از تالاسمی
  • رپورتاژ

  • اکو قلب جنین چیست ؟
  • بهترین و کم هزینه ترین گزینه لیپوماتیک
  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • اصلاح طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است