salamdr_5608e515a2a28

اگر سرکوب کردن اشتهایتان برایتان مشکل است بهتر است سعی کنید از برخی موادخوراکی کمک بگیرید با استفاده از آن ها قادر خواهید بود اشتهای خود را کنترل کنید و مانع پرخوری خود شوید این موادغذایی سالم و بی ضرر هستند و می توانند شما را سیر کنند کالری کمی که دارند تاثیری بر چاق شدن شما نخواهد گذاشت با خیال راحت آن ها را میل کنید .

حتما خیلی‌ها این وضعیت را تجربه کرده‌اند که برنامه کاهش وزن‌شان به‌خاطر احساس گرسنگی مداوم، درست پیش نرفته است. اگر می‌خواهید با موفقیت وزن‌تان را کم کنید و این وضعیت را ثابت نگه دارید، باید سعی کنید طوری کالری‌ها را کم کنید که باعث احساس گرسنگی بیشتر نشود. در ادامه به غذاهایی اشاره می‌کنیم که احساس سیری مطلوبی به انسان‌ها می‌دهند، در حالی که کالری زیادی ندارند و به کاهش وزن کمک می‌کنند.
به نظر بعضی از متخصصان، برای کاهش کالری مصرفی در وعده غذایی بعدی، باید از سوپ با عصاره سبزیجات استفاده کنید. در واقع غذاهایی که حجم زیادی از آب دارند، تاثیر مثبتی بر روی احساس سیری و کاهش وزن می‌گذارند و این سوپ‌ها در راستای همین هدف، به افراد مختلف کمک می‌کنند.
به گفته متخصصان، وقتی که افراد قبل از ناهار مقداری سوپ می‌خورند، کالری‌ای که مصرف می‌کنند تا ۲۰ درصد نسبت به زمانی که فقط غذا می‌خورند، کم‌تر می‌شود.
دقت داشته باشید که منظور متخصصان، سوپ‌های با عصاره سبزیجات است، نه سوپ‌هایی که خامه یا چربی زیادی دارند.
supe-sabzijate-makhlut
یکی از غذاهای دیگر که کالری کمی دارد، ولی احساس سیری طولانی‌تری ایجاد می‌کند، تخم مرغ است. می‌توانید روز را با خوردن تخم مرغ شروع کنید، چون پروتئین‌های با کیفیت بالایی که دارد، احساس سیری طولانی‌تری ایجاد می‌کند، انرژی را حفظ می‌کند، و در نهایت کمک می‌کند تا به وزن مطلوب برسید. یکی از مطالعات American College of Nutrition نشان می‌دهد که خوردن تخم مرغ به‌عنوان صبحانه، احساس سیری طولانی‌تری به افراد دارای اضافه‌وزن می‌دهد، و حتی باعث می‌شود که این افراد تا ۳۳۰ کالری در طول روز کم‌تر مصرف کنند.
salamdr_560a3988a87e1
بعضی‌ها نمی‌توانند از تخم‌مرغ به‌عنوان صبحانه استفاده کنند، اما لازم نیست نگران باشند، چون جایگزین مناسبی دارند! به گفته محققان، جو دو سر می‌تواند غذای فوق‌العاده‌ای برای صبحانه باشد که احساس سیری مطلوبی به افراد می‌دهد. در یکی از مطالعات دانشگاه کالیفرنیا، بعد از ۶ سال تحلیل داده‌های تغذیه‌ای، مشخص شد کسانی که صبحانه می‌خورند، نسبت به کسانی که صبحانه را حذف می‌کنند، شاخص توده بدن کم‌تری دارند.
2ff560bb-8d95-4b58-8371-5db7ac43e90d
ضمن این‌که نتایج مطالعات‌شان نشان داد کسانی که از غلات پخته‌شده صبحانه مثل جو دو سر استفاده می‌کنند، نسبت به همه افراد دیگری که از غذاهای دیگر برای صبحانه استفاده می‌کنند، شاخص توده بدن کم‌تری دارند. جالب است بدانید که محققان استرالیایی وقتی غذاهای صبحانه را بر اساس شاخص سیرکنندگی دسته‌بندی کردند، متوجه شدند که جو دو سر در رده اول غذاهای سیرکننده صبحانه قرار می‌گیرد. البته به یاد داشته باشید، که اصلا از غلات صبحانه‌ای که قندهای افزودنی دارند استفاده نکنید!
میوه ی سیب، در رنگ ها و مدلهای مختلف

به گفته محققان یک سیب کوچک که فقط ۷۵ کالری دارد، حاوی ۳.۵ گرم فیبر محلول است که خاصیت سیرکنندگی بالایی دارد. یکی از مطالعات اخیر مجله Appetite نشان می‌دهد خانم‌هایی که روزانه ۳ سیب کوچک به رژیم غذایی‌شان اضافه می‌کنند، در مدت ۱۰ هفته، نسبت به کسانی که میوه در رژیم غذایی‌شان جایی ندارد، حدود ۱ کیلوگرم وزن کم می‌کنند. سیب‌ها خاصیت‌های دیگری هم برای کاهش وزن دارند که یکی از آن‌ها ماده اورسولیک اسید در این میوه است. این ترکیب طبیعی چربی‌سوزی بدن را بیشتر می‌کند و می‌تواند توده‌های عضلانی بدون چربی بدن را افزایش دهد.

منبع:Web MD

ارسال شده در 6 آذر 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • پیشگیری از بیمار شدن چشم ها با سبزیجات برگ دار
  • معنا و مفاهیم فقدان در روانشناسی
  • تقویت چشم با حرکت دورانی
  • مبتلایان به HIV در کشور 31 هزار نفر هستند
  • تغییرات مختلف در شخصیت اطفال با رفتارهای والدین
  • آشنایی با منابع ویتامین B12
  • در بیماران فنیل کتونوری، گفتار درمانی چه اهمیتی دارد
  • ریشه یابی بیماری پیسی
  • ابداع مکانیسم ابتلا به دیابت با بالا رفتن سن (دیابت وابسته به سن)
  • روش های درمان تغذیه احساسی
  • 6 مزایای استفاده از تخم مرغ برای مو
  • علل کاهش روابط اجتماعی بین ایرانیان
  • مواد خوردنی که در محل کار باید خورده شود
  • بشقابی از سبزیجات گرم بهاری
  • خاصیت های مختلف خوراکی های پروبیوتیک
  • محبوبترین ها

  • کمبود تیامین و این عوارض
  • کلیدهای طلایی تغذیه سیگاریها
  • چرا بادام لاغر میکند؟
  • باز کردن اشتها با این روش های طبیعی
  • چگونه بفهمیم ماهی تازه است یا کهنه
  • چه غذاهایی بخوریم که سرطان سینه نگیریم
  • چه کسانی در کمبود خطر زینک قرار دارند
  • کاهش انرژی برای اشخاص لاغر هم مفید است
  • آیا تغییر در نوع تغذیه تاثیری روی تسکین میگرن دارد؟
  • 3 ماده مغزی برای افزایش قدرت حافظه
  • واکنش آلرژیک بدن پس از خوردن شکلات
  • فواید شیر نارگیل برای نوزاد
  • بررسی کالری آلو قرمز
  • تغییرات تغذیه ای مهم برای کاهش وزن
  • نکاتی برای قهوه سالم
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است