ورزش مناسب ورزش سرطان درمان سرطان به وسیله ورزش

تحقیقات جدید نشان می دهد ورزش در دوران سرطان و بعد از درمان سرطان برای بدن مفید است و باعث بهبود کیفیت زندگی، تناسب اندام و عملکرد جسمی مناسب می شود. محققان گفتند این مزایا با انواع ورزش ها رخ داده است. به طور کلی ورزش های مقاومتی، هوازی و حتی ترکیبی از مقاومتی و هوازی باعث بهبود تناسب اندام و کیفیت زندگی و عملکرد فیزیکی می شود.

تحقیقات جدید نشان می دهد ورزش در دوران سرطان و بعد از درمان سرطان برای بدن مفید است و باعث بهبود کیفیت زندگی، تناسب اندام و عملکرد جسمی مناسب می شود. محققان گفتند این مزایا با انواع ورزش ها رخ داده است. به طور کلی ورزش های مقاومتی، هوازی و حتی ترکیبی از مقاومتی و هوازی باعث بهبود تناسب اندام و کیفیت زندگی و عملکرد فیزیکی می شود.

بیش از ۱۵ میلیون نفر مبتلا به سرطان، پیش بینی می شود تعدادشان در عرض ۱۰ سال به ۲۰ میلیون نفر افزایش یابد. تیم تحقیقاتی اثرات ورزش را در دو گروه بیمار مبتلا به سرطان پروستات و سرطان سینه، مورد بررسی قرار دادند. بیماران مبتلا به سرطان پروستات ۳۲ بیمار با متوسط سنی ۶۵ سال بودند و همه تحت هورمون درمانی و محروم از آندروژن درمانی بودند.
محققان به صورت تصادفی، به نیمی از مردان یک رژیم غذایی گیاهی و یک برنامه ی ورزشی قدرتی و هوازی دادند و به نیمی دیگر، مراقبت های استاندارد را اختصاص دادند.

در پایان سه ماه، ورزش و رژیم غذایی گروه اول سه تا چهار بار با سرعت بیشتری در تست پیاده، نسبت به گروه دوم ثمربخش بود. علاوه بر این، کسانی که در گروه ورزش بودند با از دست دادن چربی بدن، گزارشی از کیفیت زندگی و توانایی بهتر برای انجام کارهای روزانه را گزارش کرده بودند.

در مطالعه دوم زنان تحت درمان شیمی درمانی، برای سرطان سینه مورد آزمایش و بررسی قرار گرفتند. مطالعات انجام شده که در طول ۳ تا ۶ ماه انجام شد، در خانه و تحت نظارت محققان بود که به طور متوسط، کسانی که اعمال قدرت ورزشی را داشتند، دارای بهبود قدرت عضلانی، عملکرد قلب و عروق و کیفیت زندگی شده بودند.

یافته ها هیچ اطلاعاتی در مورد شدت ورزش و بهترین نوع آن منتشر نکرده است. انجام این تحقیقات نشان می دهد که ورزش می تواند به نجات یافتگان سرطان کمک کند و توصیه می شود فعالیت در حد متوسط، حداقل یک پیاده روی کوتاه مدت است.

در این باره بیشتر بخوانید: چه زنانی بیشتر در معرض سرطان قرار دارند

ارسال شده در 7 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع پزشکی , ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • تقویت سیستم ایمنی با مصرف شکر کمتر
  • مدیریت اصولی با این روش ها
  • پوست چه سنی دارد؟
  • 4 راه حل اساسی در مقابله با پرخوری و افزایش وزن
  • رتینوپاتی دیابتی با عروق غیر طبیعی
  • دستورات مفید برای پوست خشک
  • به کپک ماست دست نزنید
  • تصاویر سرساکشن پر سرعت
  • عواملی که می تواند آسم شما را شدت ببخشد
  • اهمیت تشویق فرزندان به وسیله والدین
  • نظریه تبدیلی چامسکی
  • ماساژ دست و پا و تاثیرات آن بربقیه قسمتهای بدن
  • بد فرم شدن بافت پستان و درمان آن
  • نقاط مختلف سر و صورت در مواجهه با انواع سر درد ها
  • نگرانی مزمن مالی!
  • محبوبترین ها

  • زمینه سازان افسرگی فردی
  • عوامل موثر برای شناخت معلمان نسبت به مشکلات بهداشت روانی شاگردان
  • حق دادن به دیگران هنگام صحبت
  • هزار راه حل برای شاد شدن
  • مقابله با انواع سردردهای تنشی
  • اگر از عملکرد مغز خود ناراضی هستید بخوانید
  • مدیریت روابط زناشویی هنگام مشاجره
  • آسیب ها و پیامدهای ناباروری در زندگی
  • تخلیه و پاکسازی روح و روان از موضوعات منفی
  • چگونه بر افکارمان غلبه کنیم و آن را مثبت نماییم؟
  • آیا میتوان خواستگار را از روی چین و چروک صورت شناخت؟
  • نکاتی در رابطه با بهداشت محیط کار
  • انواع ضرر و زیان هایی که به روح و روان اطفال می رسانیم
  • غذا چه تاثیری بر کاهش و افزایش استرس دارد
  • سن واقعی خود را محاسبه کنید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است