picsart_1479043649761

تحقیقات جدید نشان می دهد ورزش در دوران سرطان و بعد از درمان سرطان برای بدن مفید است و باعث بهبود کیفیت زندگی، تناسب اندام و عملکرد جسمی مناسب می شود. محققان گفتند این مزایا با انواع ورزش ها رخ داده است. به طور کلی ورزش های مقاومتی، هوازی و حتی ترکیبی از مقاومتی و هوازی باعث بهبود تناسب اندام و کیفیت زندگی و عملکرد فیزیکی می شود.

تحقیقات جدید نشان می دهد ورزش در دوران سرطان و بعد از درمان سرطان برای بدن مفید است و باعث بهبود کیفیت زندگی، تناسب اندام و عملکرد جسمی مناسب می شود. محققان گفتند این مزایا با انواع ورزش ها رخ داده است. به طور کلی ورزش های مقاومتی، هوازی و حتی ترکیبی از مقاومتی و هوازی باعث بهبود تناسب اندام و کیفیت زندگی و عملکرد فیزیکی می شود.

بیش از ۱۵ میلیون نفر مبتلا به سرطان، پیش بینی می شود تعدادشان در عرض ۱۰ سال به ۲۰ میلیون نفر افزایش یابد. تیم تحقیقاتی اثرات ورزش را در دو گروه بیمار مبتلا به سرطان پروستات و سرطان سینه، مورد بررسی قرار دادند. بیماران مبتلا به سرطان پروستات ۳۲ بیمار با متوسط سنی ۶۵ سال بودند و همه تحت هورمون درمانی و محروم از آندروژن درمانی بودند.
محققان به صورت تصادفی، به نیمی از مردان یک رژیم غذایی گیاهی و یک برنامه ی ورزشی قدرتی و هوازی دادند و به نیمی دیگر، مراقبت های استاندارد را اختصاص دادند.

در پایان سه ماه، ورزش و رژیم غذایی گروه اول سه تا چهار بار با سرعت بیشتری در تست پیاده، نسبت به گروه دوم ثمربخش بود. علاوه بر این، کسانی که در گروه ورزش بودند با از دست دادن چربی بدن، گزارشی از کیفیت زندگی و توانایی بهتر برای انجام کارهای روزانه را گزارش کرده بودند.

در مطالعه دوم زنان تحت درمان شیمی درمانی، برای سرطان سینه مورد آزمایش و بررسی قرار گرفتند. مطالعات انجام شده که در طول ۳ تا ۶ ماه انجام شد، در خانه و تحت نظارت محققان بود که به طور متوسط، کسانی که اعمال قدرت ورزشی را داشتند، دارای بهبود قدرت عضلانی، عملکرد قلب و عروق و کیفیت زندگی شده بودند.

یافته ها هیچ اطلاعاتی در مورد شدت ورزش و بهترین نوع آن منتشر نکرده است. انجام این تحقیقات نشان می دهد که ورزش می تواند به نجات یافتگان سرطان کمک کند و توصیه می شود فعالیت در حد متوسط، حداقل یک پیاده روی کوتاه مدت است.

در این باره بیشتر بخوانید: چه زنانی بیشتر در معرض سرطان قرار دارند

ارسال شده در 7 آذر 1395 توسط آقای جوانبخت با موضوع پزشکی , ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • معجون آب ولرم و آبلیمو
  • توصیه های موثر برای پیشگیر از سکته قلبی و مغزی
  • چرا باید در تابستان از فلفل سبز استفاده کرد
  • حرکات ورزشی برای بالا بردن ضربان قلب
  • پرهیز از مصرف هله هوله هنگام افطار
  • آشنایی با داروی تاموکسیفن
  • ریشه یابی مشکلات جنسی در مشکلات روحی و روانی
  • آلرژی و سرماخوردگی چه نوع آبریزش بینی هایی دارند؟
  • کاهش وزن اطفال با نوشیدن آب
  • خطر سرطان مثانه را جدی بگیرید
  • چگونه ترک های پوستی را از بین ببریم؟
  • همه علائم مشکلات قلبی در نوزادان
  • مصرف خودسرانه قطره های چشمی حاوی کورتون باعث نابینایی می شوند
  • اشتباهات رایج در زمان شستن مو
  • خطرات پاییز برای سلامتی
  • محبوبترین ها

  • تاثیر مواد نگهدارنده بر مشکلات ناباروری
  • چه کنیم که پس از خواب خسته نشویم
  • عوامل مواجهه با تبخال
  • جراحی ماستکتومی برروی چه کسانی انجام میشود؟
  • لاغری تاثیر زیادی درکاهش “نشانه های پسوریازیس” دارد
  • مصرف مسکن ها بعد از تصادفات برای کاهش درد
  • آیا داروهای کاهنده کلسترول برای بیماران دیابتی زیان دارد؟
  • حفظ تناسب اندام با آفتاب مستقیم صبحگاهی
  • کاملترین اطلاعات درباره ژن درمانی
  • ارتباط یاد‌آوری بهتر با کنجکاو بودن
  • روش های غیر مستقیم برای کنترل فشارخون
  • بر زندگی خانوادگی کار زیاد چه زیانهایی دارد؟
  • ارتباط نارسایی کلیه با مرگ و میر مبتلایان
  • ایمن شدن در برابر MS
  • چگونه از پریدن آب دهان در زمان حرف زدن جلوگیری کنیم
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است