دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص گوارش و كبد و آندوسكوپی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو

health

تغییر سبک زندگی در دنیای امروزه سبب شده جوانان کم تحرک شوند و از مواد غذایی کم ارزش استفاده نمایند.حیدر عظمایی پژوهشگر طب سنتی اظهار داشت:جوانان باید سلامت خود را جدی بگیرند و به مسائلی نظیر خواب کافی،تغذیه مناسب و داشتن آرامش روحی و روانی خود بیشتر اهمیت بدهند.

وی با بیان اینکه تغذیه یکی از مهمترین عوامل سلامتی جوانان است، اظهار داشت: در تغذیه چهار گروه غذایی مانند پروتیین، ویتامین، قندها و چربی ها از اهمیت بالایی برخوردار است و این گروه ها باید جز مواد مصرفی جوانان باشد.
به گفته این پژوهشگر  طب سنتی، پروتیین از دو بخش گیاهی شامل سویا، نارگیل، لوبیا، گندم، نخود، ماش و چهار مغز و حیوانی مانند گوشت و ماهی و مرغ تشکیل شده است.
وی با اشاره به مصرف ویتامین ها اشاره کرد و افزود: میوه جات و سبزیجات تازه به دلیل اینکه حاوی آهن و کلسیم و ویتامین های A، B، C، D و K هستند برای سلامت جوانان بسیار مفید است.
به گفته عظمایی، مصرف ویتامین هایA، B و C به دلیل وجود آنتی اکسیدان در آن ها و ضدسرطان بودن از اهمیت بیشتری برخوردار است.
این پژوهشگر  طب سنتی با بیان اینکه بیشتر مواد مصرفی قندی جوانان قند، شکر و تنقلات مصنوعی است، تاکید کرد: مصرف قندهای طبیعی در مواد غذایی ماننند خرما، مویز، انجیر، توت خشک و کشکش باعث جلوگیری از بروز بیماری در جوانان می شود.
وی درباره چربی ها اظهار داشت: چربی گیاهی همچون نارگیل، روغن های زیتون، سویا، کنجد و تخم کتان که حاوی امگا۳ هستند و چربی های حیوانی مانند روغن حیوانی و کره برای سلامتی بدن جوانان تاثیر بسزایی دارد.
عظمایی با بیان اینکه جوانان باید روزانه ۶ لیوان آب بنوشند، عنوان کرد: رفتن به مناطق کوهستانی و دشت به دلیل وجود آب و هوای سالم، سلامت روح و روان انسان را به همراه دارد.
وی به مواردی که باعث آسیب به سلامت جوانان می شود اشاره کرد و گفت:مصرف مواد غذایی مانند ساندویچ های آماده، پیتزا، فست فود، کاکائو، تنقلات مصنوعی و سیگار و قلیان سلامت جوانان را به خطر می اندازد.
به گفته این پژوهشگر  طب سنتی، مصرف قلیان و سیگار به صورت مشترک باعث بروز بیماری های ویروسی در میان جوانان می شود.
وی درباره دمنوش های گیاهی تصریح کرد:دمنوش های جنسینگ و دارچین باعث افزایش قدرت بدنی در جوانان می شود.
عظمایی به ۶ اصل مهم برای داشتن یک زندگی سالم اشاره کرد و اظهار داشت: آب و هوای سالم از مهمترین اصل برای سلامتی و داشتن یک زندگی سالم است زیرا آلودگی هوا باعث بروز بیماری های تنفسی، قلبی و غیره در افراد می شود.
وی با بیان اینکه خواب طبیعی انسان در شب ۶ الی ۸ ساعت است، بیان کرد: خواب زیاد باعث کسلی و کمبود آن منجر به ایجاد بیماری در انسان می شود.
این پژوهشگر  طب سنتی به سومین اصل که دفع موادغذایی است، اشاره کرد و افزود: یبوست زیاد باعث بروز بیماری در افراد و اسهال نیز آب بدن را کاهش می دهد.
به گفته وی، مصرف خوراکی، مواد غذایی و نوشیدنی ها باید به اندازه نیاز بدن باشد و از پر خوری خودداری شود.
عظمایی با اشاره به اصل عوارض نفسانی تاکید کرد: جوانان باید از عواملی مانند تفریح، استراحت، غم، غصه، ناراحتی و شادی به یک اندازه بهره ببرند.
وی درباره آخرین اصل برای داشتن یک زندگی سالم عنوان کرد: داشتن تحرک نیز برای سلامتی افراد از اهمیت زیادی برخور دار است طوریکه استفاده از رایانه و پشت میز نشستن باید از اعتدال برخور دار باشد.
این متخصص طب سنتی بیان کرد: عدم تحریک باعث بروز بیماری های کمردرد و واریس می شود که البته تحرک زیاد نیز بیماری های دیگر را به همراه دارد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
5 1000
ارسال شده در 7 آذر 1395 توسط با موضوع تغذیه
ارکید
تلگرام دکتر سلام
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x