مشاوره زیبایی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه

پس بالاخره سیگار را ترک کردید؟! تبریک می گویم! با ترک سیگار بهترین کار را برای سلامت خود انجام داده اید. حالا وقتش است که سلامتتان را پس بگیرید و روی تاثیرات بلند مدتی که عادت بدتان می تواند در پی داشته باشد کار کنید

سیگار را به خاطر بهبود خود کنار بگذارید

اگر از روزی یک بسته به روزی یک عدد سیگار، مصرف خود را کاهش داده اید شروع بسیار خوبی است. اما سعی کنید این عادت بد را به طور کامل و برای همیشه از خود دور کنید. هیچ وقت برای ترک سیگار دیر نیست. هرچه زودتر کنارش بگذارید فیزیک کلی بدنی تان نیز کمتر آسیب می بیند. محققان می گویند یک فرد با ترک سیگار پس از 10 سال خطر ابتلا به سرطان ریه را تا حد یک فرد غیرسیگاری می تواند پایین بیاورد.

استرس خود را مدیریت کنید

برای بعضی، استرس در زندگی ممکن است کاری کند که به عادت های اشتباهشان بازگردند، برای مثال سیگار کشیدن. بعد از ترک سیگار برای سالم نگه داشتن خود باید استرستان را کنترل و مدیریت کنید. به سطح استرس خود دقت کنید و به دنبال راه های خلاقانه ای باشید تا در مواقعی که استرس به سراغتان می آید جلویش را بگیرید تا مبادا دوباره به طرف سیگار بروید.

ورزش روزانه

پایه یک زندگی سالم ورزش روزانه است، مخصوصا برای کسانی که قبلا سیگاری بوده اند. روزانه حداقل 30 دقیقه ورزش کنید. اگر با ایجاد برنامه روزانه ورزش مشکل دارید این را بدانید که لازم نیست خیلی پیچیده باشد. هر نوع فعالیت هوازی به مدت 30 دقیقه می تواند تاثیر بسیار بالایی روی سیستم قلبی عروقی یک فرد داشته باشد. حتی پیاده روی نیز می تواند تاثیر زیادی روی سلامت قلبی و عروقی داشته باشد. مشکلات قلبی عروقی باعث بروز سکته های قلبی و مغزی می شوند. همچنین ورزش یکی از راه های عالی برای کنترل استرس نیز می باشد، پس برایتان دو سر برد به حساب می آید.

مدیتیشن تمرین کنید

انجام عاداتی که باعث کاهش استرستان می شوند می توانند بخش مهم از بازیابی سلامتتان را به خود اختصاص دهند. مدیتیشن به مدت 5 تا 10 دقیقه می تواند از نظر فیزیکی و روانی تاثیر بسیار مثبتی روی فرد بگذارد.

مرتب خود را از نظر سلامت ارزیابی کنید

به عنوان کسی که سابقا سیگار می کشیده، باید به صورت سالانه سلامت بدن خود را چک کنید تا مبادا مشکلی گسترش پیدا کند. تشخیص زود هنگام می تواند تاثیر بسیار بالایی در بهبود مشکلات مزمن داشته باشد. اگر سیگار کشیدن را ترک کرده اید حتما باید به صورت سالانه بدن خود را از نظر سلامت چک کنید. این موارد شامل برخی معاینات پزشکی و آزمایش خون می شود.

به اندازه کافی بخوابید

مشخص شده که سیگار کشیدن با اختلال در خواب و پایین آمدن کیفیت خواب همراه است که این موارد موجب مشکلاتی برای سلامت از جمله بیماری های قلبی، چاقی و دیابت می شوند. تحقیقات نشان داده نیکوتین برای خواب درست، مشکل ایجاد می کند. حالا که سیگار را ترک کرده اید سعی کنید درست خوابیدن را تمرین کنید و در طول شب 7 تا 8 ساعت خواب با کیفیت داشته باشید.

منبع: kermany

5 1000
ارسال شده در 7 آذر 1395 توسط با موضوع بهداشت و ارتقاء سلامت
سیب سرخ

پیشنهاد سردبیر

  • اعتراض رادیولوژیست ها به تصمیم وزارت بهداشت
  • وابسته شدن کودک به خویشاوندان نزدیک
  • علت وجود سرگیجه در سالمندان چیست؟
  • با این شیوه ها اجازه ندهید همکاران حال و انرژی تان را بگیرند
  • ۴ علتی که روغن ماهی‌ سبب چربی‌ سوزی و عضله‌ سازی در شما میشود
  • بررسی شاخه های مختلف کودک آزاری
  • تصاویر لامپ یونیت دندانپزشکی
  • بدون درد و خونريزي چند تکنیک زیبایی یاد بگیریم
  • محبوبترین ها

  • چگونه خط اخم را از بین ببریم؟
  • اقدامات مهم برای چین و چروک
  • ایا امگا 3 بجای کرم‌های ضد آفتاب است؟
  • شیوه هایی که در ارتباط با هورمون لازمست رعایت کنید
  • با کرم پودر پوست خود را چطوری صاف کنیم
  • برای مو باید چه برنامه غذایی داشته باشیم
  • 7 فاکتور مهم که موجب جذاب شدن زنان نزد مرد ها می شود
  • 5 کلید طلایی برای داشتن مو هایی زیبا و پر پشت
  • رپورتاژ

  • رفع موهای زائد در کلینیک سیب سبز
  • خدمات پیشرفته پوست و مو گروه زیبایی برنا
  • دکتر حسن عامری جراح زیبایی گوش و بینی
  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • پیشرفته ترین و مجهزترین آزمایشگاه کشور
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x