ماساژ پهلو درمان درد پهلو پهلو درد پلو از بین بردن درد پهلو
ورزش کلید سلامتی است. شما به کمک ورزش کردن می توانید بدنی سالم داشته باشید و از زندگی لذت ببرید. همچنین اگر به بیماری و یا عارضه ای نیز مبتلا باشید به کمک ورزش می توانید با آن به مقابله بپردازید. بیماری های فراوانی هستند که به کمک تمرین های ورزشی می توان به مداوای آنها پرداخت. در ادامه با دکتر سلام همراه باشید.

توصیه هایی دربارۀ تغذیه، گرم کردن و تنفس از قبل ورزش، وجود داشته که می توانند مانع از پهلو درد شوند، پهلو درد می تواند تمام تلاش های ما برای ورزش کردن به هدر بدهد.برای از سر گذراندن پهلو درد با دست تان روی ناحیه دردناک فشار بیاورید.

ماساژ پهلو درمان درد پهلو پهلو درد پلو از بین بردن درد پهلو   ماساژ پهلو درمان درد پهلو پهلو درد پلو از بین بردن درد پهلو

در حالی که نفس می کشید، به سمتی که درد می کند، خم شوید.

بهترین کار برای به وجود نیامدن این درد، انتخاب شیوۀ درست است.

سرعت تان را کم کنید (اگر دردتان شدیدتر شد، توقف کنید.)

روی نفس کشیدن تان تمرکز کنید: تنفس تان باید آهسته، عمیق، و منظم باشد و از شکم خارج گردد.

اگر درد از بین نرفت، ورزش را متوقف کنید و به آهستگی نفس بکشید. زمانی که درد تمام شد، به آهستگی دوباره شروع کنید.

در موارد دردهای شدید و مداوم، باید با پزشک تان مشورت کنید تا بررسی کند، شاید مبتلا به یک بیماری شکمی باشید.

و برای پیشگیری از پهلو درد

گرم کردن دیافراگم

هنگام دویدن، نیاز بسیار زیادی به دیافراگم وجود دارد. بنابراین بهتر است قبل از شروع دویدن، دیافراگم تان را با یک تمرین گرم کنید:

فرآیند طبیعی نفس کشیدن را معکوس کنید، به این ترتیب که دم را از دهان عمیقاً به داخل فرو دهید تا وارد شکم شود سپس شکم تان را با باد پر کنید و نفس تان را بیرون بدهید.

این تمرین را ده بار تکرار کنید.

همیشه، بسیار آرام شروع کنید

همیشه قبل از ورزش، یک دوِ بسیار آرام و آهسته داشته باشید.

سپس به ندریج ریتم تان را تند کنید، به نحوی که جریان خون به درستی تنظیم شود.

▪ گوش دادن به تنفس حین ورزش

پهلو درد اغلب به خاطر ریتم نامناسب تنفس ایجاد می شود. بنابراین حداقل اول ورزشِ تان، به تنفس تان گوش دهید و روی آن تمرکز کنید: دم باید عمیق و بازدم بدون شدت زیاد باشد. به تدریج، هر چه فعالیت شدیدتر شود، تنفس باید طولانی تر و کامل تر گردد.

▪ نوشیدن آب کافی در جرعه های کوچک

نوشیدن بیشتر از یک جرعه کافی نیست. بنابراین باید به میزان منطقی و با فاصله های منظم آب بنوشید.

منتظر پایان هضم غذا بمانید

بهتر است فعالیت جسمی تان با فاصله بعد از هضم غذا شروع شود، ایده آل ترین شرایط این است که بعد از پایان هضم غذا باشد.

حداقل باید از آخرین وعده غذایی که خورده اید، سه ساعت گذشته باشد. چرا؟ زیرا طی مدت هضم غذا، خون به سمت لولۀ گوارش جریان می یابد و در نتیجه دیافراگم را مرطوب می کند.

و این در حالی است که گرفتگی عضلانی دیافراگم، یکی از دلایل پهلو درد است.

منبع: بامداد

5 1000
ارسال شده در 8 آذر 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • افزایش افسردگی در نوجوانان به خصوص در دختران
  • چکار کنیم تا یک فرد کاریزماتیک باشیم؟!
  • از نیکوتین تراپی چه می دانید
  • الگوی خواب و اهمیت آن
  • اگر اهل رژیم غذایی سخت و طاقت فرسایید بخوانید
  • نادر ترین پدیده دنیا، سه گربه از یک سگ متولد شدند!
  • مریم جواهریان، متخصص روانشناسی سلامت و استادیار دانشگاه
  • پرسش های کودکان و تکلیف والدین
  • محبوبترین ها

  • پیشگیری از کودک آزاری با این آموزش ها
  • کودکان سه تا پنج ساله چه خصوصیاتی دارند
  • چگونه فرزندمان را با عزت نفس بار بیاوریم
  • نقش بازی های ویدئویی فعال در رشد مهارت های حرکتی کودکان
  • دلیل بی‌تمایلی کودک به شیر مادر
  • از مهمترین عوامل ترس در سنین پایین
  • نشانه های آشفتگی ذهنی کودک
  • مناسب ترین هدیه برای کودک؛خوابی آرام
  • رپورتاژ

  • استحکام وسلامت استخوان فک= نجات دندان های لق
  • خدمات دندانپزشکی دکتر فريال حاجی زاده
  • لبخندی دلنشین و جذاب
  • ورزش و یوگا در بارداری و توصیه های مربوطه
  • بهترین و کم هزینه ترین گزینه لیپوماتیک
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما