ماساژ پهلو درمان درد پهلو پهلو درد پلو از بین بردن درد پهلو
ورزش کلید سلامتی است. شما به کمک ورزش کردن می توانید بدنی سالم داشته باشید و از زندگی لذت ببرید. همچنین اگر به بیماری و یا عارضه ای نیز مبتلا باشید به کمک ورزش می توانید با آن به مقابله بپردازید. بیماری های فراوانی هستند که به کمک تمرین های ورزشی می توان به مداوای آنها پرداخت. در ادامه با دکتر سلام همراه باشید.

توصیه هایی دربارۀ تغذیه، گرم کردن و تنفس از قبل ورزش، وجود داشته که می توانند مانع از پهلو درد شوند، پهلو درد می تواند تمام تلاش های ما برای ورزش کردن به هدر بدهد.برای از سر گذراندن پهلو درد با دست تان روی ناحیه دردناک فشار بیاورید.

ماساژ پهلو درمان درد پهلو پهلو درد پلو از بین بردن درد پهلو   ماساژ پهلو درمان درد پهلو پهلو درد پلو از بین بردن درد پهلو

در حالی که نفس می کشید، به سمتی که درد می کند، خم شوید.

بهترین کار برای به وجود نیامدن این درد، انتخاب شیوۀ درست است.

سرعت تان را کم کنید (اگر دردتان شدیدتر شد، توقف کنید.)

روی نفس کشیدن تان تمرکز کنید: تنفس تان باید آهسته، عمیق، و منظم باشد و از شکم خارج گردد.

اگر درد از بین نرفت، ورزش را متوقف کنید و به آهستگی نفس بکشید. زمانی که درد تمام شد، به آهستگی دوباره شروع کنید.

در موارد دردهای شدید و مداوم، باید با پزشک تان مشورت کنید تا بررسی کند، شاید مبتلا به یک بیماری شکمی باشید.

و برای پیشگیری از پهلو درد

گرم کردن دیافراگم

هنگام دویدن، نیاز بسیار زیادی به دیافراگم وجود دارد. بنابراین بهتر است قبل از شروع دویدن، دیافراگم تان را با یک تمرین گرم کنید:

فرآیند طبیعی نفس کشیدن را معکوس کنید، به این ترتیب که دم را از دهان عمیقاً به داخل فرو دهید تا وارد شکم شود سپس شکم تان را با باد پر کنید و نفس تان را بیرون بدهید.

این تمرین را ده بار تکرار کنید.

همیشه، بسیار آرام شروع کنید

همیشه قبل از ورزش، یک دوِ بسیار آرام و آهسته داشته باشید.

سپس به ندریج ریتم تان را تند کنید، به نحوی که جریان خون به درستی تنظیم شود.

▪ گوش دادن به تنفس حین ورزش

پهلو درد اغلب به خاطر ریتم نامناسب تنفس ایجاد می شود. بنابراین حداقل اول ورزشِ تان، به تنفس تان گوش دهید و روی آن تمرکز کنید: دم باید عمیق و بازدم بدون شدت زیاد باشد. به تدریج، هر چه فعالیت شدیدتر شود، تنفس باید طولانی تر و کامل تر گردد.

▪ نوشیدن آب کافی در جرعه های کوچک

نوشیدن بیشتر از یک جرعه کافی نیست. بنابراین باید به میزان منطقی و با فاصله های منظم آب بنوشید.

منتظر پایان هضم غذا بمانید

بهتر است فعالیت جسمی تان با فاصله بعد از هضم غذا شروع شود، ایده آل ترین شرایط این است که بعد از پایان هضم غذا باشد.

حداقل باید از آخرین وعده غذایی که خورده اید، سه ساعت گذشته باشد. چرا؟ زیرا طی مدت هضم غذا، خون به سمت لولۀ گوارش جریان می یابد و در نتیجه دیافراگم را مرطوب می کند.

و این در حالی است که گرفتگی عضلانی دیافراگم، یکی از دلایل پهلو درد است.

منبع: بامداد

5 1000
ارسال شده در 8 آذر 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی | 364 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • آیا گوشت،تخم مرغی و ماهی برای حافظه مضر هستند؟
  • کسانیکه پوستهای آکنه دار دارند این نکات آرایشی را بخوانند
  • بیمه ها در سوانح جاده ای موثرند
  • 15 دقیقه زمانی مناسب برای معاینه میباشد
  • 14 عادت غلط که سبب افزایش وزن می شوند (بخش اول)
  • با مشاهده اینگونه رفتارها کوتاه نیایید
  • اولين واكسن سرطان براي افراد بالاي 30 سال ساخته شد
  • شیوه درست کردن سالاد مقوی عربی
  • محبوبترین ها

  • شیرینی رژیمی با انجیر خشک
  • شیرینی قنادی با عطر و طعم لیمو
  • چگونه گل کلم را در فر سرخ کنیم
  • پودینگ دوشاب
  • خوراکی از کدو حلوایی و برنج
  • رسپی گرام ماسالا-ادویه جادویی
  • شیرینی نشاسته ترکیه
  • فوت و فن تهیه مربای بالنگ
  • رپورتاژ

  • طعم چهره ای نو را بچشید
  • ارائه خدمات ویژه سلامت و زیبایی دندان در کلینیک دیبا
  • دکتر مقدم ارائه دهنده برترین خدمات پیشرفته دندان پزشکی
  • غربالگری نوزادان جهت بیماری متابولیک
  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما