ماساژ پهلو درمان درد پهلو پهلو درد پلو از بین بردن درد پهلو
ورزش کلید سلامتی است. شما به کمک ورزش کردن می توانید بدنی سالم داشته باشید و از زندگی لذت ببرید. همچنین اگر به بیماری و یا عارضه ای نیز مبتلا باشید به کمک ورزش می توانید با آن به مقابله بپردازید. بیماری های فراوانی هستند که به کمک تمرین های ورزشی می توان به مداوای آنها پرداخت. در ادامه با دکتر سلام همراه باشید.

توصیه هایی دربارۀ تغذیه، گرم کردن و تنفس از قبل ورزش، وجود داشته که می توانند مانع از پهلو درد شوند، پهلو درد می تواند تمام تلاش های ما برای ورزش کردن به هدر بدهد.برای از سر گذراندن پهلو درد با دست تان روی ناحیه دردناک فشار بیاورید.

ماساژ پهلو درمان درد پهلو پهلو درد پلو از بین بردن درد پهلو   ماساژ پهلو درمان درد پهلو پهلو درد پلو از بین بردن درد پهلو

در حالی که نفس می کشید، به سمتی که درد می کند، خم شوید.

بهترین کار برای به وجود نیامدن این درد، انتخاب شیوۀ درست است.

سرعت تان را کم کنید (اگر دردتان شدیدتر شد، توقف کنید.)

روی نفس کشیدن تان تمرکز کنید: تنفس تان باید آهسته، عمیق، و منظم باشد و از شکم خارج گردد.

اگر درد از بین نرفت، ورزش را متوقف کنید و به آهستگی نفس بکشید. زمانی که درد تمام شد، به آهستگی دوباره شروع کنید.

در موارد دردهای شدید و مداوم، باید با پزشک تان مشورت کنید تا بررسی کند، شاید مبتلا به یک بیماری شکمی باشید.

و برای پیشگیری از پهلو درد

گرم کردن دیافراگم

هنگام دویدن، نیاز بسیار زیادی به دیافراگم وجود دارد. بنابراین بهتر است قبل از شروع دویدن، دیافراگم تان را با یک تمرین گرم کنید:

فرآیند طبیعی نفس کشیدن را معکوس کنید، به این ترتیب که دم را از دهان عمیقاً به داخل فرو دهید تا وارد شکم شود سپس شکم تان را با باد پر کنید و نفس تان را بیرون بدهید.

این تمرین را ده بار تکرار کنید.

همیشه، بسیار آرام شروع کنید

همیشه قبل از ورزش، یک دوِ بسیار آرام و آهسته داشته باشید.

سپس به ندریج ریتم تان را تند کنید، به نحوی که جریان خون به درستی تنظیم شود.

▪ گوش دادن به تنفس حین ورزش

پهلو درد اغلب به خاطر ریتم نامناسب تنفس ایجاد می شود. بنابراین حداقل اول ورزشِ تان، به تنفس تان گوش دهید و روی آن تمرکز کنید: دم باید عمیق و بازدم بدون شدت زیاد باشد. به تدریج، هر چه فعالیت شدیدتر شود، تنفس باید طولانی تر و کامل تر گردد.

▪ نوشیدن آب کافی در جرعه های کوچک

نوشیدن بیشتر از یک جرعه کافی نیست. بنابراین باید به میزان منطقی و با فاصله های منظم آب بنوشید.

منتظر پایان هضم غذا بمانید

بهتر است فعالیت جسمی تان با فاصله بعد از هضم غذا شروع شود، ایده آل ترین شرایط این است که بعد از پایان هضم غذا باشد.

حداقل باید از آخرین وعده غذایی که خورده اید، سه ساعت گذشته باشد. چرا؟ زیرا طی مدت هضم غذا، خون به سمت لولۀ گوارش جریان می یابد و در نتیجه دیافراگم را مرطوب می کند.

و این در حالی است که گرفتگی عضلانی دیافراگم، یکی از دلایل پهلو درد است.

منبع: بامداد

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 8 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • سرعت متابولیسم پایه(BMR)چگونه محاسبه می شود؟
  • هر آنچه لازم است درباره د‌‌اروهای آرام بخش و خواب آور بدانیم
  • از پیر شدن بکاهید
  • نکاتی در رابطه با ارزش غذایی کباب
  • سرطان مقعد و اطلاعاتی پیرامون آن
  • برخورد جدی تعزیرات با تخلفات بیمارستانی
  • عوامل مختلف زرد شدن دندان
  • غذا هایی که خوردن زیاد انها باعث چاقی نمی شود
  • محبوبترین ها

  • همراه گوشت سبزیجات بخورید
  • ده کار مضر برای کاهش وزن
  • ویتامین ها تنظیم کننده واکنشهای حیاتی بدن
  • همبرگر و این عوارض خطرناک
  • اشتباهاتی که بعد از خوردن وعده غذایی مرتکب می شویم
  • چطوری برای بهبود سلامتی خود در دو هفته بکوشیم
  • قسمت های مضر مرغ
  • کدام ترشیجات چربی را میسوزاند؟
  • رپورتاژ

  • لیفتینگ با نخ
  • فروشگاه تجهیزات پزشکی بازار طب
  • لبخندی دلنشین و جذاب
  • بیش از آن‌چه فکر می‌کنید از دندان‌هایتان کار می‌کشید!
  • متد جدید ترمیم مو فقط در یک جلسه
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام
    رفع جای نیش حشرات با استفاده از کرم های مختلف
    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است