آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص گوارش و كبد و آندوسكوپی
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر فرزاد حسینی
دکتر فرزاد حسینی
لیفت صورت
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر محسن پور حقیقی
دکتر محسن پور حقیقی
متخصص دندان پزشکی ترمیمی و زیبایی
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
جراحى زيبايى بينى ( رينوپلاستى)
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
هفت فاکتور خوشبختی راهکارهای خوشبختی احساس خوشبختی
تمام عوامل ایجاد خوشبختی در دست و اراده ی ما نیست ولی با شناخت برخی از مواردی که نا مربوط به زندگی ما نیست، می‌توانیم احساس خوشبختی را به وجود آوریم. با ایجاد این عوامل، میتوان احساس بهتری داشت و انرژی مثبت بیشتری را جذب کرد.

این هفت فاکتور کمک می‌کند تا شما با حس خوشبختی بیشتری زندگی کنید:

۱- دوستان خوب: دوستان خوب تأثیر مستقیمی بر احساس خوشبختی ما دارند. دوستان خوب نه تنها عامل احساس خوشبختی در فرد محسوب می‌شوند، حتی به سلامتی بیشتر افراد می‌انجامند.

۲- قدردان باشید: عامل قدردانی نه تنها درباره روابط بین افراد عامل مؤثری است، بلکه فردی که در شغل و محیط کاری خود قدردان است، احساس رضایت بیشتری دارد و احساس خوشبختی بیشتری نیز می‌کند. جالب است که یک تحقیق مستقل نشان می‌دهد قدردان بودن سبب خواب بهتر و آرام‌تر فرد می‌شود.

۳- هدف داشته باشید: رؤیا خوب است و انسان بدون رؤیا چیزی از انسانیت کم دارد اما ما به داشتن هدف‌های واقعی نیاز داریم. ما نیاز داریم که در زندگی خود هدف‌گذاری کنیم. هدف‌هایی که بتوانیم واقعاً آنها را دنبال کنیم و به آنها برسیم. هدف، مهم‌ترین بخش رضایت شخص از زندگی به حساب می‌آید. افرادی که فعالانه هدف مشخصی را دنبال می‌کنند، در زندگی احساس خوشبختی بیشتری دارند.

۴- پر تحرک باشید: تحرک حس خوبی در انسان ایجاد می‌کند. احساس ما نسبت به خودمان از طریق تحرک (ورزش نیز بخشی از این تحرک است) بهتر می‌شود. پیاده‌روی یا دویدن و حتی تحرک‌های ساده روزانه تأثیر مثبتی روی روان ما دارد. تحرک موجب ایجاد احساس «خود ارزشمندی» در فرد می‌شود.

۵- غذای خوب بخورید: یکی از عوامل دیگر که سبب ایجاد احساس خوشبختی در ما می‌شود، تجربه طعم خوب و خوشایند است. سعی کنید هوای خودتان را در خوردن غذا و مایعات داشته باشید. در ضمن نوشیدن روزانه ۲ لیتر مایعات سالم (آب میوه‌های طبیعی و انواع دمنوش‌ها) بسیار مؤثر است و علاوه بر سلامتی بیشتر، حس خوبی را هم برای ما به ارمغان می‌آورد.

۶- تجربه کنید: تجربه کردن در زندگی به درون شما غنا می‌دهد و موجب می‌شود حس خوبی پیدا کنید. باید گفت که این تجربه‌ها می‌تواند شامل مسافرت کردن، تجربه بالا و پایین زندگی یا حتی جست‌وجو و تحقیق کردن درباره یک موضوع اجتماعی یا علمی و… باشد.

۷- زندگی را زندگی کنید: آیا ما فقط باید زندگی کنیم یا این که زندگی را به خوبی لمس کنیم و بتوانیم از زندگی خود استفاده کنیم؟ اگر دقیق‌تر به افراد نگاه کنیم، درخواهیم یافت که بسیاری از افراد فقط روزها را می‌گذرانند و واقعاً از زندگی خود بهره لازم را نمی‌برند. به این فکر کنید که در این چند سال عمر باید زندگی را زندگی کنیم و معنایش را دریابیم.»

منبع: ایران
5 1000
ارسال شده در 7 آذر 1395 توسط با موضوع روانشناسی

ارکید
دندانپزشکی دکترسلام
تلگرام دکتر سلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x