منابع پتاسیم کمبود پتاسیم دریافت پتاسیم پتاسیم احساس خستگی و ضعف

وقتی میزان پتاسیم بدنتان کاهش پیدا میکند با برخی علائم و  نشانه ها مواجه خواهید شد بی حالی و خستگی از مهمترین نشانه های کم شدن پتاسیم در بدن به شمار می رود بهتر است برای درمان این حالت ها در بدنتان از موادغذایی طبیعی کمک بگیرید سبزیجات و میوه ها انتخاب مناسبی برای شما می باشند .

وقتی درباره مواد مغذی مورد نیاز بدن فکر می‌کنیم، اغلب اوقات پتاسیم را نادیده می‌گیریم، در صورتی که نباید این‌طور باشد. پتاسیم نوعی ماده معدنی حیاتی است که نقش مهمی در بسیاری از عملکردهای حیاتی بدن ایفا می‌کند، از جمله تنظیم مایعات بدن و حفظ عملکرد درست عضله‌ها. یکی از مطالعات اخیر که در Clinical Journal of the American Society of Nephrology منتشر شده است، نشان می‌دهد که دریافت پتاسیم کافی، حتی می‌تواند از انسان‌ها در برابر بیماری قلبی و کلیوی، محافظت کند. اگرچه تمرکز محققان بر روی بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ بوده است، اما پیتر میلر، استاد دانشگاه جان هاپکینز و مسئول این مطالعه، می‌گوید که یافته‌های آنان شامل همه افراد غیردیابتی هم می‌شود.
متاسفانه با وجود تمام این مسائل، افراد کمی هستند که پتاسیم کافی و مورد نیاز بدن‌شان را دریافت می‌کنند. توصیه متخصصان این است که بزرگسالان روزانه حداقل ۴۷۰۰ میلی‌گرم پتاسیم مصرف کنند،‌ اما بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که اغلب انسان‌ها تقریبا نصف این میزان لازم را دریافت می‌کنیم.
نکته دیگر این است که آزمایش‌های معمولی، کمبود پتاسیم را نشان نمی‌دهند. به همین دلیل در ادامه به نشانه‌های خاصی اشاره می‌کنیم که می‌توانند کمبود پتاسیم را در بدن شما نشان بدهند.
منابع پتاسیم کمبود پتاسیم دریافت پتاسیم پتاسیم احساس خستگی و ضعف   منابع پتاسیم کمبود پتاسیم دریافت پتاسیم پتاسیم احساس خستگی و ضعف

احساس خستگی و ضعف، یکی از همین نشانه‌های کمبود پتاسیم است. اگر فکر می‌کنید به‌اندازه کافی می‌خوابید و کار روزانه سختی هم انجام نمی‌دهید، اما باز هم خسته‌اید و احساس ضعف دارید، حتما رژیم غذایی را تغییر دهید. سعی کنید از میوه‌ها و سبزیجات غنی از پتاسیم استفاده کنید، چون می‌توانند شادابی شما را بیشتر کنند و حالت خستگی را برطرف سازند. البته اگر متوجه شدید که بعد از تغییر در رژیم غذایی، باز هم هیچ تغییری در وضعیت خستگی و ضعف‌تان به وجود نیامد، حتما به پزشک مراجعه کنید تا مشخص شود مشکل شما چیست.

بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که میوه‌ها و سبزیجات، غنی‌ترین منابع پتاسیم محسوب می‌شوند، اما با این‌حال،‌ بعضی افراد خیلی کم از این محصولات استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید پتاسیم کافی دریافت کنید، باید مقداری از انواع سبزیجات و میوه‌های رنگارنگ در وعده‌های مختلف غذایی‌تان قرار دهید.
منابع پتاسیم کمبود پتاسیم دریافت پتاسیم پتاسیم احساس خستگی و ضعف   منابع پتاسیم کمبود پتاسیم دریافت پتاسیم پتاسیم احساس خستگی و ضعف   منابع پتاسیم کمبود پتاسیم دریافت پتاسیم پتاسیم احساس خستگی و ضعف
وقتی بشقاب غذای شما کاملا به‌صورت تک‌رنگ درآید، احتمالا معنایش این است که بیشتر گوشت قرمز می‌خورید، یا از نشاسته‌های تصفیه‌شده و غذاهای بسته‌بندی‌شده و آماده استفاده می‌کنید و با این وضعیت، پتاسیم کافی به بدن‌تان نمی‌رسد. به نظر متخصصان، پتاسیم یکی از نشانگرهای رژیم غذایی سالم است، ولی متاسفانه، میزان مصرف پتاسیم در بین اغلب انسان‌ها کم است، به‌خصوص در بین کسانی که دسترسی محدودی به سبزیجات و میوه‌های تازه دارند.
منابع پتاسیم کمبود پتاسیم دریافت پتاسیم پتاسیم احساس خستگی و ضعف   منابع پتاسیم کمبود پتاسیم دریافت پتاسیم پتاسیم احساس خستگی و ضعف   منابع پتاسیم کمبود پتاسیم دریافت پتاسیم پتاسیم احساس خستگی و ضعف   منابع پتاسیم کمبود پتاسیم دریافت پتاسیم پتاسیم احساس خستگی و ضعف

عوامل بسیاری از جمله سابقه خانوادگی، اضافه‌وزن و خوردن نمک زیاد، می‌توانند باعث مشکل فشار خون بالا شوند، اما این عوامل همیشه موثر نیستند. یکی از مطالعات اخیر محققان بر روی موش‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که پتاسیم کم در رژیم غذایی می‌تواند منجر به بیماری فشار خون بالا شود. در واقع، اهمیت پتاسیم در جلوگیری از فشار خون بالا این است که به خنثی کردن سدیم کمک زیادی می‌کند. افراد زیادی هستند که بیش از حد غذاهای شور می‌خورند و از طرف دیگر، به‌اندازه کافی سبزیجات یا میوه استفاده نمی‌کنند. همین رژیم غذایی نادرست است که تعادل را از بین می‌برد و منجر به بیماری فشار خون بالا می‌شود.

منابع پتاسیم کمبود پتاسیم دریافت پتاسیم پتاسیم احساس خستگی و ضعف   منابع پتاسیم کمبود پتاسیم دریافت پتاسیم پتاسیم احساس خستگی و ضعف   منابع پتاسیم کمبود پتاسیم دریافت پتاسیم پتاسیم احساس خستگی و ضعف   منابع پتاسیم کمبود پتاسیم دریافت پتاسیم پتاسیم احساس خستگی و ضعف   منابع پتاسیم کمبود پتاسیم دریافت پتاسیم پتاسیم احساس خستگی و ضعف
اگر احساس می‌کنید گرفتگی‌های عضلانی دردناک در ساق پاهایتان بیش از حد شما را آزار می‌دهد و زیاد اتفاق می‌افتد، دلیلش ممکن است کمبود پتاسیم باشد. به نظر متخصصان، ورزشکارانی که خیلی سخت تمرین می‌کنند و خیلی زیاد عرق می‌ریزند، اغلب دچار چنین حالتی در ساق پاها می‌شوند.
در واقع، وقتی که انسان‌ها خیلی شدید عرق می‌کنند، الکترولیت‌ها از جمله پتاسیم، دچار اصکاک می‌شوند و در نهایت چنین گرفتگی‌های عضلانی‌ای را به وجود می‌آورند. سریع‌ترین راه حل برای حل این مشکل، استفاده از نوشیدنی‌های ورزشی است که حاوی الکترولیت هستند. ضمن این‌که در این حالت اگر فقط آب بنوشید،‌ مشکل بدتر می‌شود.
وقتی که سطح پتاسیم در بدن افراد شدیدا کاهش پیدا می‌کند، ممکن است شرایط واقعا خطرناکی در انتظار فرد باشد، مثل تیش قلب. اگر در قفسه سینه، احساس تپش یا تکان‌های غیرعادی کردید، احتمالا ضربان قلب‌تان نامنظم شده است و این حالت ممکن است به دیل کمبود پتاسیم در بدن بروز پیدا کرده باشد. ضمنا در چنین وضعیتی بهتر است سریع‌تر تحت درمان قرار بگیرید.
منابع پتاسیم کمبود پتاسیم دریافت پتاسیم پتاسیم احساس خستگی و ضعف   منابع پتاسیم کمبود پتاسیم دریافت پتاسیم پتاسیم احساس خستگی و ضعف   منابع پتاسیم کمبود پتاسیم دریافت پتاسیم پتاسیم احساس خستگی و ضعف   منابع پتاسیم کمبود پتاسیم دریافت پتاسیم پتاسیم احساس خستگی و ضعف   منابع پتاسیم کمبود پتاسیم دریافت پتاسیم پتاسیم احساس خستگی و ضعف   منابع پتاسیم کمبود پتاسیم دریافت پتاسیم پتاسیم احساس خستگی و ضعف

بهترین راه برای دریافت پتاسیم بیشتر، این است که روزانه از انواع میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگ استفاده کنید. البته بعضی از میوه‌ها واقعا پتاسیم زیادتری نسبت به گزینه‌های دیگر دارند و استفاده از آن‌ها می‌تواند واقعا مفید باشد. مثلا اغلب مردم فکر می‌کنند که موز حاوی پتاسیم خیلی زیادی است، اما بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که پتاسیم سیب‌زمینی شیرین پخته‌شده همراه با پوست، دو برابر موز است. از منابع غنی دیگر می‌توان به اسفناج، توت‌فرنگی، آووکادو، کلم بروکلی و برگ چغندر، اشاره کرد.

منابع پتاسیم کمبود پتاسیم دریافت پتاسیم پتاسیم احساس خستگی و ضعف   منابع پتاسیم کمبود پتاسیم دریافت پتاسیم پتاسیم احساس خستگی و ضعف   منابع پتاسیم کمبود پتاسیم دریافت پتاسیم پتاسیم احساس خستگی و ضعف   منابع پتاسیم کمبود پتاسیم دریافت پتاسیم پتاسیم احساس خستگی و ضعف   منابع پتاسیم کمبود پتاسیم دریافت پتاسیم پتاسیم احساس خستگی و ضعف   منابع پتاسیم کمبود پتاسیم دریافت پتاسیم پتاسیم احساس خستگی و ضعف   منابع پتاسیم کمبود پتاسیم دریافت پتاسیم پتاسیم احساس خستگی و ضعف

منبع:prevention

ارسال شده در 9 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • دسری به رنگ قطره آب
  • دانستنی هایی پیرامون کربوهیدرات ها
  • توصیه های غذایی در خانم های بالای 50 سال
  • پیشنهادات جالب پس از خوردن سیر و پیاز
  • مصارف مختلف زردچوبه برای پوست
  • سن شروع دروغگویی
  • توصیه های مهم در مورد بند ناف نوزاد
  • زنان افسرده بهبود سرطان سینه شان کند پیش میرود
  • محبوبترین ها

  • آمادگی های لازم برای انجام لاپاراسکوپی
  • اختلالات لوله های رحمی
  • از بی نظمی هورمونی تا افزایش موی زائد در زنان
  • با عارضه های پیش از قاعدگی مبارزه کنید ( بخش اول)
  • راهکارهای خانگی برای درمان عفونت واژن
  • خوراکی های قاعده آور را بشناسیم
  • همه چیز را در مورد زخم دهانه رحم بدانیم
  • عاداتی شایع و آسیب رسان در بانوان
  • رپورتاژ

  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • لیزر درمانی راه حلی بدون تیغ برای دندانپزشکی
  • ایمپلنت؛ تنها جایگزین دندان از دست رفته
  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • همه چیز درباره کم‌خونی
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    لاغر شو
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است