گرفتگی عضلات پا خلق‌وخوی ضعیف تقویت خلق‌وخو اختلالات خواب

برخی موادغذایی می توانند انرژی بخش و شاداب کننده باشند و در افزایش شادی و نشاط و تغییر خلق و خوی شما تاثیرات زیادی بگذارند می توانند با مصرف آن ها به درمان  اختلالات خواب و گرفتگی عضلات پا و تقویت خلق‌وخوی خود بپردازید این مواد غذایی ویتامین ها و املاح معدنی زیادی برای بدن به همراه دارند و از ارزش تغذیه بالایی برخوردار هستند .

  • بادام سرشار از پروتئین و فیبر است،‌ در حالی که کلسیم، پتاسیم، فسفر و ویتامین E هم دارد. البته این تمام ارزش‌های بادام را نشان نمی‌دهد، چون بادام منبع غنی‌ای از منیزیم هم محسوب می‌شود که نقش کلیدی و مهمی در تبدیل قند به انرژی ایفا می‌کند. برای این‌که اهمیت منیزیم را متوجه شوید، به این نکته دقت کنید: وقتی سطح منیزیم در بدن کاهش پیدا می‌کند، انرژی شما تخلیه می‌شود و درنهایت شما را با اختلالات خواب و گرفتگی عضلات پا مواجه می‌کند.

گرفتگی عضلات پا خلق‌وخوی ضعیف تقویت خلق‌وخو اختلالات خواب   گرفتگی عضلات پا خلق‌وخوی ضعیف تقویت خلق‌وخو اختلالات خواب

  • عدس‌ها در بین انواع حبوبات، اهمیت بیشتری دارند. در واقع، عدس‌ها منبع خوبی از پروتئین بدون چربی، فیبر، آهن، پتاسیم، روی و فولات به شمار می‌روند. ضمنا عدس‌ها منبع غنی‌ای سلنیوم هم هستند و این املاح می‌تواند به‌صورت طبیعی باعث تقویت خلق‌وخوی انسان‌ها شود. مطالعات محققان نشان می‌دهد که کاهش سطح سلنیوم در بدن با خلق‌وخوی ضعیف و کاهش سطح انرژی در بدن همراه است. از طرف دیگر، فیبری که در عدس وجود دارد، قند خون را پایدار نگه می‌دارد.

گرفتگی عضلات پا خلق‌وخوی ضعیف تقویت خلق‌وخو اختلالات خواب   گرفتگی عضلات پا خلق‌وخوی ضعیف تقویت خلق‌وخو اختلالات خواب   گرفتگی عضلات پا خلق‌وخوی ضعیف تقویت خلق‌وخو اختلالات خواب

  • کلم‌پیچ در بین سبزیجات، سرشار از ویتامین C، ویتامین A، کلسیم، آهن و پتاسیم است. از طرف دیگر، این سبزیجات برگ سبز، منبع جامد پروتئین و فیبر محسوب می‌شود، در حالی که کالری خیلی پایینی دارد. نکته دیگر این است که کلم‌پیچ، حاوی نوعی ماده شیمیایی گیاهی به‌نام فلاونوئید است که خواص آنتی‌اکسیدانی دارد. به همین دلیل است که کلم‌پیچ در رده‌بندی ORAC، یکی از بالاترین رده‌ها را در میان انواع سبزیجات کسب می‌کند. ORAC نوعی روش علمی برای سنجش سطح آنتی‌اکسیدان است.

منبع:Rodale Wellness

5 1000
ارسال شده در 9 آذر 1395 توسط با موضوع تغذیه | 332 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • علت و عوامل خطر مری بارت
  • برای محافظت در برابر دیابت نوع 2 جهش هایی وجود دارد
  • انواع مواد سمی در اطراف ما
  • درمان های ساده برای برطرف کردن ریزش مو
  • کدام مواد غذایی سرشار از پروبیوتیک هستند؟
  • یک دنیا عارضه برای تاتو
  • نوشابه ای که استخوان ها را تقویت میکند
  • برای شانه های من چه اتفاقی افتاده است؟ (1)
  • محبوبترین ها

  • عارضه های ستون فقرات و گردن با تلفن های هوشمند
  • تاثیرات مختلف خوابیدن و استراحت بر کمردرد
  • گردن درد را با ورزش درمان کنید
  • چگونه می توان از آسیب دیدگی های ناشی از ورزش در امان بود
  • التهاب داشتن دیسک کمر را چه کنیم؟
  • روش های مواجهه با آرتروز
  • خطر پوک شدن استخوان را اینگونه از بین ببرید
  • چطور از کمر درد پیشگیری کنیم و راه درمان آن چیست؟
  • رپورتاژ

  • چشمانی زیبا و گیرا با پپتیدها!
  • غربالگری نوزادان جهت بیماری متابولیک
  • اکو قلب جنین چیست ؟
  • کلینیک آندوسکوپی وکولونسکوپی دکتر فرزاد فرامرزی
  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • الو دکتر

    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس
    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما