نوشابه‌های رژیمی نشانه‌های گرسنگی گرسنگی کاذب کاهش وزن چربی‌های اشباع ترفندها و نکات تغذیه‌ای

برخی رژیم های غذایی پرچرب هستند و  ورزشکاران زیادی از آن ها پیروی می کنند می خواهیم به بررسی عوار مختلف این رژیم های غذایی بپردازیم و نحوه سوزاندن چربی ناشی از آن ها را بفهمیم ورزشکارانی که فعالیت های سنگین می کنند طرفداران رژیم غذایی پرچرب هستند و ممکن است دچار عوارض طولانی مدت در این زمینه شوند .

اخیرا رژیم‌های غذایی با چربی بالا تبدیل به مُد شده‌اند و شایعات زیادی وجود دارند مبنی بر این‌که برخی ورزشکاران از این رژیم پیروی می‌کنند و موفق هستند. با این‌حال، محققان معتقدند که این رژیم غذایی برای ورزشکاران عادی که براساس برنامه‌های تمرینی عادی ورزش می‌کنند، مناسب نیست.
به نظر محققان، شاید افراد بتوانند با این رژیم غذایی در یک مسیر طولانی با سرعت پایین بدوند و مشکلی نداشته باشند، اما حداکثر اکسیژن مصرفی آنان (VO۲ max) به زیر ۷۰ درصد می‌رسد. یکی از مطالعات نشان می‌دهد که ورزشکارانی که از این رژیم استفاده می‌کنند، نمی‌توانند با حداکثر سرعت بدوند. حتی وقتی که زمان تمرین آنان به زمان خستگی در انتهای تمرین نزدیک می‌شود، دیگر نمی‌توانند فعالیت کنند. دلیلش این است که بدن نمی‌تواند چربی‌ها را با آن سرعتی اکسید کند که برای خروجی فعالیت‌های سنگین لازم است.

متاسفانه رژیم غذایی با چربی بالا، خصوصا برای ورزشکاران استقامتی اصلا مناسب نیست، چون چربی نمی‌تواند به‌تنهایی به‌عنوان انرژی در طول فعالیت‌های ورزشی استفاده شود و بدن به کربوهیدرات‌ها نیاز دارد تا فعالیت خودش را به‌صورت مطلوب انجام دهد. به همین دلیل است که کربوهیدرات‌ها برای فعالیت‌های ورزشی طولانی واقعا ضروری هستند.

منبع:rodalewellness

ارسال شده در 9 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • در این برهه های زمانی میوه بخورید
  • از باکتریهای مفید چه میدانید؟
  • کم خوابی و همه تاثیرات منفی آن
  • ذهنی سالم با دویدن
  • جلبک ها را دریابید
  • اقدام زودهنگام مبتلایان به اختلال اضطرابی
  • نشانه های عفونت در دستگاه تناسلی زنان
  • چطوری باید انواع گلودرد را شناسایی کرده و معالجه کنیم؟
  • محبوبترین ها

  • قسمت اول دکتر سلام | عوامل خطرزا در بیماریهای قلبی
  • رفتار گربه های پیر
  • اورژانس های هیپرتانسیون‎ (پرفشاری خون)
  • رفع مشکلات خود ایمنی با این روش ها
  • مزایای گنجاندن امگا ٣ در رژیم های غذایی (قسمت دوم)
  • روشی ساده برای لاغر شدن،کمتر نشستن در سر کار
  • چرا نباید هنگام راه رفتن اس ام اس بزنیم؟
  • دانستنی هایی درباره عمل فصد خون
  • رپورتاژ

  • چشمانی زیبا و گیرا با پپتیدها!
  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • بهترین و کم هزینه ترین گزینه لیپوماتیک
  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • اصلاح طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی
  • الو دکتر

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است