salamdr_56dd28c3cf3b0

برخی رژیم های غذایی پرچرب هستند و  ورزشکاران زیادی از آن ها پیروی می کنند می خواهیم به بررسی عوار مختلف این رژیم های غذایی بپردازیم و نحوه سوزاندن چربی ناشی از آن ها را بفهمیم ورزشکارانی که فعالیت های سنگین می کنند طرفداران رژیم غذایی پرچرب هستند و ممکن است دچار عوارض طولانی مدت در این زمینه شوند .

اخیرا رژیم‌های غذایی با چربی بالا تبدیل به مُد شده‌اند و شایعات زیادی وجود دارند مبنی بر این‌که برخی ورزشکاران از این رژیم پیروی می‌کنند و موفق هستند. با این‌حال، محققان معتقدند که این رژیم غذایی برای ورزشکاران عادی که براساس برنامه‌های تمرینی عادی ورزش می‌کنند، مناسب نیست.
به نظر محققان، شاید افراد بتوانند با این رژیم غذایی در یک مسیر طولانی با سرعت پایین بدوند و مشکلی نداشته باشند، اما حداکثر اکسیژن مصرفی آنان (VO۲ max) به زیر ۷۰ درصد می‌رسد. یکی از مطالعات نشان می‌دهد که ورزشکارانی که از این رژیم استفاده می‌کنند، نمی‌توانند با حداکثر سرعت بدوند. حتی وقتی که زمان تمرین آنان به زمان خستگی در انتهای تمرین نزدیک می‌شود، دیگر نمی‌توانند فعالیت کنند. دلیلش این است که بدن نمی‌تواند چربی‌ها را با آن سرعتی اکسید کند که برای خروجی فعالیت‌های سنگین لازم است.

متاسفانه رژیم غذایی با چربی بالا، خصوصا برای ورزشکاران استقامتی اصلا مناسب نیست، چون چربی نمی‌تواند به‌تنهایی به‌عنوان انرژی در طول فعالیت‌های ورزشی استفاده شود و بدن به کربوهیدرات‌ها نیاز دارد تا فعالیت خودش را به‌صورت مطلوب انجام دهد. به همین دلیل است که کربوهیدرات‌ها برای فعالیت‌های ورزشی طولانی واقعا ضروری هستند.

منبع:rodalewellness

ارسال شده در 9 آذر 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • نقش زنان در ارگاسم چقدر است؟
  • جراحی با وجود مشکل سینوس ها
  • رسپی شیرینی یاسمین
  • وظایف پرستار در قبال پیشگیری و درمان زخم فشاری در بخش ICU
  • درمورد جوشگاه چه میزان اطلاع دارید
  • جلوگیری از سردرد تنشی با این روش ها
  • 6 اشتباه ماستی که سبب بالا رفتن وزن می شود
  • تاثیر محبت بر افزایش اعتماد بنفس داشتن
  • راهکارهای پیشنهادی برای آسان تر شدن زایمان سزارین
  • افراد چاق مراقب ابتلا به بیماری های ریوی باشند
  • یک لیوان دوغ چند کالری دارد؟
  • با این نکات ساده چرک های یقه و آستین پیراهن مردانه را از بین ببرید
  • گیاهان شفابخش برای درمان سوزش ،خارش‌ و اگزمای پوستی
  • با این روش ها کمتر خرج می کنید
  • خوراکی های مفید برای قلب
  • محبوبترین ها

  • زمان طلایی برای میل این خوراکی روزمره
  • شیرین کردن کاممان با قند به چه قیمتی!
  • شاغل بودن و رژیم گرفتن
  • محاسبه کالری سفره افطار چگونه است؟
  • مبارزه با نفخ
  • مواد غذایی مفید برای دوری از کم آبی در تابستان
  • نوشیدن آب و این ویژگی های مفید
  • غذاهای ضد درد را باهم مرور میکنیم
  • بسکوییت دایجستیو و حقایقی که از آن بی خبرید
  • وعده های غذایی درماه رمضان چگونه باید باشد
  • آثار سوء رژیم لاغری برسیستم ایمنی بدن
  • اگر رژیم لاغری دارید حواستان به نوشیدنیها باشد
  • کاهش سطح پروتئین بدن
  • آیا شما هم تخم مرغ را میشویید؟این کار اشتباه است
  • چیپس و پفک، عامل بیماری کودک
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است