musclebuildingfoods

مواد غذایی تاثیرات بسیاری بر روی جسم و حتی خلق و خوی افراد دارند.استفاده از غذاهای سالم و مناسب به شما در داشتن اندام متناسب کمک زیادی می کند.امروزه اکثر آقایان برای داشتن اندام متناسب به باشگاه ها مراجعه می کنند.در این مطلب قصد داریم شما را با 11 ماده غذایی آشنا نماییم که استفاده از آن ها در مردان سبب داشتن اندام عضلانی و متناسب می شود.

گوشت

متخصصین تغذیه هنوز به این توافق نرسیده اند که آیا گوشت بسته به نوع آماده شدن آن برای بدن خوب است یا مضر. اما تنها چیزی که واضح است این است که خوردن گوشت سطح تستسترون را بالا می برد به خصوص اگر گوشت های کم چربی گهگاهی و نه هر روز مصرف کنید. می توانید گاه و بیگاه غذاهای دیگری که سرشار از پروتئین هستند را جایگزین گوشت کنید.

غذاهای دریایی

خرچنگ و میگو را هم می توان به پاستا، برنج یا سالاد اضافه کرد و هم به تنهایی سرو کرد. این غذاها حاوی مواد شیمیایی هستند که سطح تستوسترون را افزایش می دهند. البته از آنجایی که این مواد شیمیایی در این غذاها بسیار متمرکز هستند پیشنهاد می شود که در مصرف آن ها زیاده روی نکنید و به طور مرتب و هر روز مصرف نکنید.

تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از ویتامین D است که باعث حفظ سطح تستوسترون خون در حالت نرمال می شود. ۱ عدد تخم مرغ در روز کافی است. اگر مشکل کلسترول دارید بیشتر از این مقدار نباید مصرف کنید چون زرده تخم مرغ سرشار از کلسترول است.

هندوانه

هندوانه گردش خون را بالا می برد و تاثیر مثبتی روی قلب دارد. و سطح کلسترول را تنظیم می کند. هندوانه را می توانید به سالاد اضافه کنید، با آن شربت درست کنید یا حتی همراه با پنیر به عنوان عصرانه میل کنید. تنها مشکل این است که خوردن هندوانه تنها در یک برهه زمانی از سال خوب است.

گل کلم

گل کلم سطح استروژن (هورمون زنانه) را کاهش می دهد و در عین حال سطح تستوسترون (هورمون مردانه) را افزایش می دهد. گل کلم را هم می توانید بپزید و هم سرخ کنید. به هر روشی که هست مهم این است که مقداری از این غذا را به برنامه غذایی خود حتما اضافه کنید.

عسل

عسل بهترین غذا برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. ۱ قاشق پر به برنامه غذایی خود اضافه کنید. عسل را می توانید همراه با چای، سالاد یا پنکیک مصرف کنید.

سیر

سیر حاوی ماده ای شیمیایی است که سطح استرس را کاهش می دهد و به طور غیر مستقیم عضلات را تقویت می کند. سیر را می توانید به هر غذایی مثل ادویه اضافه کنید.

انگور

مواد و عناصر موجود در انگور پروسه بالا رفتن سن را کاهش و فعالیت اسپرم را افزایش می دهد. برای این که بخواهید سطح تستوسترون را با این غذا بالا ببرید فقط کافی است روزی یک مشت انگور بخورید.

لوبیا

تمام انواع لوبیاها سرشار از ویتامین D و پروتئین هستند. لوبیا را می توانید در سوپ، سالاد یا به طور مجزا بپزید و بخورید. این غذا نه تنها سطح تستوسترون را تنظیم می کند بلکه به سلامت قلب نیز کمک می کند.

شیر

شیر سرشار از ویتامین هایی است که به رشد عضلات کمک می کند. کلسیم شیر استخوان ها را قوی می کند و ویتامین D سطح تستوسترون را افزایش می دهد. بهتر است شیرهای کم چرب مصرف کنید.

ماهی تن

ماهی تن نیز سرشار از ویتامین D است. همچنین کم کالری است و برای قلب نیز مفید است. مرتبا مصرف کردن ماهی تن توصیه نمی شود.بدونیم

منبع: خبرداغ

ارسال شده در 8 آذر 1395 توسط خانم انیسی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • اطلاعاتی جالب درباره مرطوب کننده ها
  • اطلاعات مهم درمورد ریفلاکس
  • حتی میزان کم ورزش هم به بدن کمک میکند
  • اجرای برنامه ملی افزایش آزمایشگاههای مرجع ایدز
  • تبعیض جنسیتی در روابط زن و مرد
  • کنترل و درمان سنگ کلیه با روش های طبیعی
  • قلیه ماهی را از دست ندهید
  • عوامل موثر در وضع بهداشت
  • از کجا بفهمیم استرس داریم
  • سلامت اسپرم مردانه در گرو سلامت جسمی آنان
  • غذاهایی برای درمان کم خونی
  • توصیه روانشناسان هنگام بیدار شدن
  • اصول خوش گذشتن به اطفال در طول سفر
  • چطوری یک مری مصنوعی درست میشود
  • هشدار! خطر ابتلا به تومور استخوانی در کمین جوانان
  • محبوبترین ها

  • اچ آی وی و کوتاه شدن عمر مبتلایان
  • کار در شیفت شب و پیامدهای آن
  • ایجاد سرطان های گوارشی
  • منشا غذایی بروز عفونت ادراری
  • متورم شدن طحال و این نشانه ها
  • تشنج را دریابید
  • بیماران سرطانی با کلاه یخی از ریزش موهایشان جلوگیری کنند
  • نفخ شکم در هر زمان خطر ندارد
  • از خطرات و پیامدهای ابتلا به واریس چه میدانید؟
  • معجزه ی میوه ها در درمان عفونت ادراری
  • با بیماری ام اس بیشتر آشنا شویم
  • با این سبزیجات به برطرف شدن انسداد رگ هایتان کمک کنید
  • چرا کودکان مبتلا به اسهال می شوند
  • چند توصیه‌ ساده و بدون خطر برای تمیزکاری کبد
  • نشانه های مهم و خطرساز برای سرطان های زنانه
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است