مشاوره زیبایی
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصیی آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
کلینیک دندانپزشکی پارسا/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی پارسا
ایمپلنتوژیست
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر عارفی
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری های لثه
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

Human fist breaking cigarettes on white background

ترک کردن سیگار گام بزرگی در جهت بهبود سلامتی و داشتن بدنی سالم است.با ترک سیگار پس از 10 سال خطر ابتلا به سرطان ریه را تا حد یک فرد غیرسیگاری می تواند پایین بیاورد.اگر با خود عهد کرده اید که سیگار را کنار بگذارید و اکنون تنها روزی یک عدد سیگار می کشید،قطعا گام بزرگی برداشته اید اما باید تلاش خود را بکنید تا به طور کامل سیگار را کنار بگذارید.

استرس خود را مدیریت کنید

برای بعضی، استرس در زندگی ممکن است کاری کند که به عادت های اشتباهشان بازگردند، برای مثال سیگار کشیدن. بعد از ترک سیگار برای سالم نگه داشتن خود باید استرستان را کنترل و مدیریت کنید. به سطح استرس خود دقت کنید و به دنبال راه های خلاقانه ای باشید تا در مواقعی که استرس به سراغتان می آید جلویش را بگیرید تا مبادا دوباره به طرف سیگار بروید.

ورزش روزانه

پایه یک زندگی سالم ورزش روزانه است، مخصوصا برای کسانی که قبلا سیگاری بوده اند. روزانه حداقل 30 دقیقه ورزش کنید. اگر با ایجاد برنامه روزانه ورزش مشکل دارید این را بدانید که لازم نیست خیلی پیچیده باشد. هر نوع فعالیت هوازی به مدت 30 دقیقه می تواند تاثیر بسیار بالایی روی سیستم قلبی عروقی یک فرد داشته باشد. حتی پیاده روی نیز می تواند تاثیر زیادی روی سلامت قلبی و عروقی داشته باشد. مشکلات قلبی عروقی باعث بروز سکته های قلبی و مغزی می شوند. همچنین ورزش یکی از راه های عالی برای کنترل استرس نیز می باشد، پس برایتان دو سر برد به حساب می آید.

مدیتیشن تمرین کنید

انجام عاداتی که باعث کاهش استرستان می شوند می توانند بخش مهم از بازیابی سلامتتان را به خود اختصاص دهند. مدیتیشن به مدت 5 تا 10 دقیقه می تواند از نظر فیزیکی و روانی تاثیر بسیار مثبتی روی فرد بگذارد.

مرتب خود را از نظر سلامت ارزیابی کنید

به عنوان کسی که سابقا سیگار می کشیده، باید به صورت سالانه سلامت بدن خود را چک کنید تا مبادا مشکلی گسترش پیدا کند. تشخیص زود هنگام می تواند تاثیر بسیار بالایی در بهبود مشکلات مزمن داشته باشد. اگر سیگار کشیدن را ترک کرده اید حتما باید به صورت سالانه بدن خود را از نظر سلامت چک کنید. این موارد شامل برخی معاینات پزشکی و آزمایش خون می شود.

به اندازه کافی بخوابید

مشخص شده که سیگار کشیدن با اختلال در خواب و پایین آمدن کیفیت خواب همراه است که این موارد موجب مشکلاتی برای سلامت از جمله بیماری های قلبی، چاقی و دیابت می شوند. تحقیقات نشان داده نیکوتین برای خواب درست، مشکل ایجاد می کند. حالا که سیگار را ترک کرده اید سعی کنید درست خوابیدن را تمرین کنید و در طول شب 7 تا 8 ساعت خواب با کیفیت داشته باشید.

منبع: ایران مطلب

5 1000
ارسال شده در 7 آذر 1395 توسط با موضوع مواد مخدر
کد کم چیست؟

کدکم می تواند از دندان ها اسکن سه بعدی بگیرد و در همان لحظه اقدام به ساخت کل یا بخشی از دندان با ظرافت فوق بالا نماید.

اطلاعات بیشتر
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x