Human fist breaking cigarettes on white background

ترک کردن سیگار گام بزرگی در جهت بهبود سلامتی و داشتن بدنی سالم است.با ترک سیگار پس از 10 سال خطر ابتلا به سرطان ریه را تا حد یک فرد غیرسیگاری می تواند پایین بیاورد.اگر با خود عهد کرده اید که سیگار را کنار بگذارید و اکنون تنها روزی یک عدد سیگار می کشید،قطعا گام بزرگی برداشته اید اما باید تلاش خود را بکنید تا به طور کامل سیگار را کنار بگذارید.

استرس خود را مدیریت کنید

برای بعضی، استرس در زندگی ممکن است کاری کند که به عادت های اشتباهشان بازگردند، برای مثال سیگار کشیدن. بعد از ترک سیگار برای سالم نگه داشتن خود باید استرستان را کنترل و مدیریت کنید. به سطح استرس خود دقت کنید و به دنبال راه های خلاقانه ای باشید تا در مواقعی که استرس به سراغتان می آید جلویش را بگیرید تا مبادا دوباره به طرف سیگار بروید.

ورزش روزانه

پایه یک زندگی سالم ورزش روزانه است، مخصوصا برای کسانی که قبلا سیگاری بوده اند. روزانه حداقل 30 دقیقه ورزش کنید. اگر با ایجاد برنامه روزانه ورزش مشکل دارید این را بدانید که لازم نیست خیلی پیچیده باشد. هر نوع فعالیت هوازی به مدت 30 دقیقه می تواند تاثیر بسیار بالایی روی سیستم قلبی عروقی یک فرد داشته باشد. حتی پیاده روی نیز می تواند تاثیر زیادی روی سلامت قلبی و عروقی داشته باشد. مشکلات قلبی عروقی باعث بروز سکته های قلبی و مغزی می شوند. همچنین ورزش یکی از راه های عالی برای کنترل استرس نیز می باشد، پس برایتان دو سر برد به حساب می آید.

مدیتیشن تمرین کنید

انجام عاداتی که باعث کاهش استرستان می شوند می توانند بخش مهم از بازیابی سلامتتان را به خود اختصاص دهند. مدیتیشن به مدت 5 تا 10 دقیقه می تواند از نظر فیزیکی و روانی تاثیر بسیار مثبتی روی فرد بگذارد.

مرتب خود را از نظر سلامت ارزیابی کنید

به عنوان کسی که سابقا سیگار می کشیده، باید به صورت سالانه سلامت بدن خود را چک کنید تا مبادا مشکلی گسترش پیدا کند. تشخیص زود هنگام می تواند تاثیر بسیار بالایی در بهبود مشکلات مزمن داشته باشد. اگر سیگار کشیدن را ترک کرده اید حتما باید به صورت سالانه بدن خود را از نظر سلامت چک کنید. این موارد شامل برخی معاینات پزشکی و آزمایش خون می شود.

به اندازه کافی بخوابید

مشخص شده که سیگار کشیدن با اختلال در خواب و پایین آمدن کیفیت خواب همراه است که این موارد موجب مشکلاتی برای سلامت از جمله بیماری های قلبی، چاقی و دیابت می شوند. تحقیقات نشان داده نیکوتین برای خواب درست، مشکل ایجاد می کند. حالا که سیگار را ترک کرده اید سعی کنید درست خوابیدن را تمرین کنید و در طول شب 7 تا 8 ساعت خواب با کیفیت داشته باشید.

منبع: ایران مطلب

ارسال شده در 8 آذر 1395 توسط خانم انیسی با موضوع مواد مخدر

پیشنهاد سردبیر

  • تشویق سنین پایین به ورزش
  • 3 ماده مغزی برای افزایش قدرت حافظه
  • وزير بهداشت از توزيع داروي كنترل بيماري ايدز خبر داد
  • سبک تغذیه ای مناسب برای کبد
  • اگر اهل سونا هستید بخوانید
  • چگونگی کاربرد مکمل آهن و مولتی ویتامین
  • حرکات ورزشی موثر برای درمان نارسایی مزمن کلیوی
  • رفع سرماخوردگی با غذاخوردن
  • مشکلات ایسکمی در سنین جوانی
  • سرطان سینه گریبان گیر چه کسانی می شود
  • اگر نگران چاقی هستید از این دسر ها استفاده کنید
  • روانشناسی رنگ در اتاق بچه
  • بررسی کنید سلامت قلبتان را با این نکات ساده
  • با اکوکاردیوگرافی بیشتر آشنا شویم
  • شکوفایی در عرصه شغلی
  • محبوبترین ها

  • تفاوت قیمت داروی داخلی با مشابه وارداتی
  • نکاتی مفید برای تشخیص سلامت پاها
  • مسائلی که موقعیت‌ شغلی افراد سخت‌کوش را تحت تاثیر قرار میدهد
  • بلوغ و رشد و روند آن
  • تاتو کردن به خاطر فرزند
  • فعالیت مغز در هنگام صبح
  • اهمیت ورزش و تغذیه مناسب برای نوجوانان
  • راه و روش های مفید برای محافظت از مغز
  • پوست کف سرتان خشک است؟با این درمان های خانگی آن را درمان کنید
  • ساده ترین کارها برای سلامتی
  • ممنوعیت خرید دارو از فضاهای مجازی
  • نشانه های خطرناک چرت نیم روزی
  • جلوگیری از سردرد تنشی با این روش ها
  • رفع سردرد با مایعات
  • پیشنهادهای مفید برای سلامتی مردان
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است