Human fist breaking cigarettes on white background

ترک کردن سیگار گام بزرگی در جهت بهبود سلامتی و داشتن بدنی سالم است.با ترک سیگار پس از 10 سال خطر ابتلا به سرطان ریه را تا حد یک فرد غیرسیگاری می تواند پایین بیاورد.اگر با خود عهد کرده اید که سیگار را کنار بگذارید و اکنون تنها روزی یک عدد سیگار می کشید،قطعا گام بزرگی برداشته اید اما باید تلاش خود را بکنید تا به طور کامل سیگار را کنار بگذارید.

استرس خود را مدیریت کنید

برای بعضی، استرس در زندگی ممکن است کاری کند که به عادت های اشتباهشان بازگردند، برای مثال سیگار کشیدن. بعد از ترک سیگار برای سالم نگه داشتن خود باید استرستان را کنترل و مدیریت کنید. به سطح استرس خود دقت کنید و به دنبال راه های خلاقانه ای باشید تا در مواقعی که استرس به سراغتان می آید جلویش را بگیرید تا مبادا دوباره به طرف سیگار بروید.

ورزش روزانه

پایه یک زندگی سالم ورزش روزانه است، مخصوصا برای کسانی که قبلا سیگاری بوده اند. روزانه حداقل 30 دقیقه ورزش کنید. اگر با ایجاد برنامه روزانه ورزش مشکل دارید این را بدانید که لازم نیست خیلی پیچیده باشد. هر نوع فعالیت هوازی به مدت 30 دقیقه می تواند تاثیر بسیار بالایی روی سیستم قلبی عروقی یک فرد داشته باشد. حتی پیاده روی نیز می تواند تاثیر زیادی روی سلامت قلبی و عروقی داشته باشد. مشکلات قلبی عروقی باعث بروز سکته های قلبی و مغزی می شوند. همچنین ورزش یکی از راه های عالی برای کنترل استرس نیز می باشد، پس برایتان دو سر برد به حساب می آید.

مدیتیشن تمرین کنید

انجام عاداتی که باعث کاهش استرستان می شوند می توانند بخش مهم از بازیابی سلامتتان را به خود اختصاص دهند. مدیتیشن به مدت 5 تا 10 دقیقه می تواند از نظر فیزیکی و روانی تاثیر بسیار مثبتی روی فرد بگذارد.

مرتب خود را از نظر سلامت ارزیابی کنید

به عنوان کسی که سابقا سیگار می کشیده، باید به صورت سالانه سلامت بدن خود را چک کنید تا مبادا مشکلی گسترش پیدا کند. تشخیص زود هنگام می تواند تاثیر بسیار بالایی در بهبود مشکلات مزمن داشته باشد. اگر سیگار کشیدن را ترک کرده اید حتما باید به صورت سالانه بدن خود را از نظر سلامت چک کنید. این موارد شامل برخی معاینات پزشکی و آزمایش خون می شود.

به اندازه کافی بخوابید

مشخص شده که سیگار کشیدن با اختلال در خواب و پایین آمدن کیفیت خواب همراه است که این موارد موجب مشکلاتی برای سلامت از جمله بیماری های قلبی، چاقی و دیابت می شوند. تحقیقات نشان داده نیکوتین برای خواب درست، مشکل ایجاد می کند. حالا که سیگار را ترک کرده اید سعی کنید درست خوابیدن را تمرین کنید و در طول شب 7 تا 8 ساعت خواب با کیفیت داشته باشید.

منبع: ایران مطلب

ارسال شده در 8 آذر 1395 توسط خانم انیسی با موضوع مواد مخدر

پیشنهاد سردبیر

  • عکس هایی از دستگاه تجزیه ادرار
  • بعد از نیمه شب به غذا فکر نکنید
  • درمان بی خوابی با چای بابونه
  • سنجش عيار داروها با استفاده از نانو
  • شخصیت خسیس و کم خرج با هم متفاوتند
  • تصویر نوشته هایی در ارتباط با غذای سالم
  • همه چیز درمورد دلایل دندان قروچه کردن
  • هر آنچه لازم است درباره دستگاه گوارش بدانیم
  • عصبی شدن با این مواد غذایی
  • آیا شما هم با اینکه کم غذا می خورید لاغر نمی شوید؟
  • نکات و توصیه های مهم در آرایش لب ها
  • بیش فعالی و مشکلات رشد با این تنقلات
  • شب بیداری و این آسیب ها
  • ارتباط شاخص توده بدنی با مبتلا شدن به سرطان پستان
  • از خطرات پستانک بیشتر بدانید
  • محبوبترین ها

  • مانع چاق شدن فرزندتان شوید
  • چگونه استامینوفن را به کودکم بدهم
  • چطوری گریه کودک را متوقف کنیم
  • سوالات مختلف در مورد بچه بیش فعال
  • راه رفتن روی پنجه چه دلایلی دارد؟
  • راه حل مشکل بی‌ آبی بدن کودک
  • آسیب افسردگی والدین روی اشتهای فرزندان
  • همراه با نوزاد تا به حرف آمدن وی
  • تغذیه مناسب برای سنین پایین
  • این کودکان در آینده زندگی شادتری خواهند داشت
  • زمان دلبستگی مادر و کودک
  • مواد غذایی که برروی ضریب هوشی کودک تاثیرگذارند
  • راز و رمز نهفته در رنگ آمیزی و ترسیم اطفال
  • لالایی های آرامش بخش برای نوزادان و شیرخواران
  • وسایل خواب کودک
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است