وزن مناسب مرغ مرغ مناسب خوردن استاندارد مرغ خوردنی

مرغ یکی از مواد غذایی است که مردم همه روزه از آن استفاده زیادی داشته اند.عرضه کردن مرغ های استاندارد در بین مردم سبب بهبود سلامت افراد جامعه خواهد شد.دکتر محمد کاظم زاده در همین راستا اظهار داشته اند تولید کنندگان گوشت مرغ ضروری است مرغ های زیر 1800 گرم تولید نمایند.

وی در ادامه به فواید گوشت مرغ اشاره کرد و افزود: مرغ منبع خیلی خوب پروتئین است و ۱۲۰ گرم آن حدود ۷۰ درصد نیاز پروتئین بدن را برآورده می ‏سازد، گوشت مرغ همچنین یک منبع خوب سلنیوم و برای سلامتی انسان دارای اهمیت ویژه و اساسی است. سلنیوم یکی از اجزای بسیار مهم واکنش‏های متابولیکی در بدن و شامل متابولیسم هورمون ‏های تیروئیدی ، سیستم دفاعی آنتی اکسیدانی و سیستم ایمنی است. مطالعات گوناگون نشان داده که بین بروز سرطان ‏ها و دریافت سلنیوم یک ارتباط مهم وجود دارد. سلنیوم مانع سرطان می ‏شود.

دکتر کاظم زاده اظهار کرد: افرادی که می ‏خواهند مقدار چربی غذای ‏شان را کم کنند، می ‏توانند از گوشت مرغ استفاده کنند. لخم ‏ترین قسمت گوشت مرغ، گوشت سینه‏ است که در مقایسه باران، چربی اش نصف است.گوشت مرغ در مقایسه با گوشت گاو، چربی اشباع کمتری دارد. ولی پوست مرغ دارای مقدار زیادی چربی اشباع است و به همین دلیل قبل از پخت، باید پوست آن را کاملا جدا کرد.

وی مرغ را منبع بسیار خوبی از ویتامین B۳  نیاسین برشمرد که یک ویتامین ضد سرطان است. همچنین دریافت منظم غذاهای غنی از ویتامین B۳  نیاسین  مانند گوشت مرغ، از بروز بیماری آلزایمر و دیگر بیماری‏های شناختی مرتبط با افزایش سن جلوگیری می کند، افرادی که نیاسین بیشتری از غذای ‏شان دریافت می ‏کردند (۲۲ میلی گرم در روز) در مقایسه با افرادی که نیاسین کمتری (۱۳ میلی در روز) دریافت می ‏کردند حدود ۷۰ درصد احتمال ابتلا و یا پیشرفت بیماری آلزایمر در آنان کمتر بود.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: به علت وجود  ویتامین B۳, B۶ در مرغ، این گوشت  به عنوان یک غذای مفید برای تامین انرژی سوخت و ساز (متابولیسم) بدن معرفی شده است، زیرا این دو ویتامین ‏در واکنش های سوخت و ساز بدن نقش دارند. نیاسین به کنترل قند خون کمک و فعالیت هورمون انسولین را تنظیم می ‏کند و ویتامین B۶  برای تجزیه و ترکیب کربوهیدرات‏های بدن (قند و نشاسته) ضروری است.

دکتر کاظم زاده افزود: مطالعات نشان می ‏دهد که سالمندان، به مقدار کافی پروتئین مصرف نمی کنند. پروتئین برای پیشگیری از کاهش تراکم استخوان در سالمندان دارای اهمیت است. همچنین دریافت رژیم های پُرپروتئین نیز پوکی استخوان را تشدید می کند. بنابراین باید در حد متعادل غذاهای پروتئینی مصرف کرد

این مقام مسئول با اشاره به توضیحات ارائه شده از مردم خواست تاحد امکان از خرید مرغ های بالای ۱۸۰۰گرم خودداری کنند.

منبع:خبرپو

 

5 1000
ارسال شده در 8 آذر 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • تشخیص بیماری با این فاکتورها در چهره
  • آمادگی های لازم برای تمرکز داشتن
  • تصاویری از لارینگوسکوپ اتوماتیک
  • آیا با ورزش کردن میتوان احتمال عود سرطان پستان را کاهش داد؟
  • ساخت سپر ضد گلوله با استفاده از اریگامی
  • ویژه آقایان! در صورت عدم تخلیه منی چه باید کرد؟
  • پاسخ به علامت سوال های ذهن شما درمورد روغن ها
  • تصاویر سیستم هچینگ لیزری
  • محبوبترین ها

  • خواص دارویی بیدمشک و عکس های آن
  • معرفی برخی از مواد غذایی که باعث کاهش اشتها می شود
  • اطلاعاتی در رابطه با آجیل فندق و عکس هایی از آن
  • تصاویری از دستگاه عصب یاب
  • کرفس سرشار از مواد معدنی
  • تصاویر دستگاه پیس میکر تنفسی
  • تصاویر دستگاه پالپ تستر یا حیات سنج
  • تصاویری از کتف بند ها
  • رپورتاژ

  • اکو قلب جنین چیست ؟
  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • خرید اینترنتی بلیط هواپیما و رزرو هتل بهتر است یا خرید تور ؟
  • بهترین راه حل برای افراد پرمشغله جهت تناسب اندام
  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • الو دکتر

    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما