دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
کارشناس شنوایی سنجی
دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
متخصص لمینیت و زیبایی
دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
فوق‌تخصص درد
دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی

رژیم وگانیسم رژیم گیاهخواری تفاوت گیاهخواری و وگانیسم

در دنیای امروز رژیم های غذایی مختلفی بروز پیدا کرده اند.رژیم گیاهخواری و وگانیسم دو مورد از محبوب ترین این رژیم ها هستند.افرادی که رژیم وگانیسم دارند نسبت به گیاهخواران سر سخت تر هستند و از هیچ کدام از محصولات حیوانی و یا حتی غذاهای دریایی در غذاهای خود استفاده نمی کنند.

یکی از روش های مصرف پروتئین بیشتر برای گیاهخواران دریافت آن از سبزیجاتی است که مصرف می کنند و بر همین اساس، آگاهی از میزان پروتئین موجود در آنها اهمیت دارد. بدن هر فردی با فرد دیگر متفاوت است و در گام نخست باید این که چه میزان پروتئین نیاز دارید را مشخص کنید. در ادامه با برخی از سبزیجات محبوب و میزان پروتئین موجود در آنها بیشتر آشنا می شویم.

بروکلی: چهار گرم

هر شاخه بروکلی دارای 0.9 گرم پروتئین است و اندازه یک وعده سرو آن شامل حدود 150 گرم بروکلی خام می شود.

هویج: یک گرم

یک وعده هویج حدود پنج هویج اندازه متوسط را شامل می شود.

گوجه فرنگی: یک گرم

یک وعده گوجه فرنگی برابر با یک گوجه فرنگی اندازه متوسط است. درباره این که گوجه فرنگی در میان میوه ها قرار می گیرد یا سبزیجات بحث وجود دارد، اما در اینجا به عنوان یک سبزی مد نظر قرار گرفته است.

بادمجان: یک گرم

یک وعده بادمجان در قالب یک فنجان از بادمجان خام در نظر گرفته می شود.

کلم کیل: 2 گرم

یک فنجان، یا 67 گرم از کلم کیل خام به عنوان یک وعده در نظر گرفته می شود.

مارچوبه: 2.9 گرم

هر شاخه مارچوبه حدود 0.4 گرم پروتئین دارد، اما یک وعده از آن برابر با یک فنجان در نظر گرفته می شود.

کلم بروکسل: 3 گرم

یک فنجان از جوانه های کلم بروکسل به عنوان یک وعده در نظر گرفته می شود.

کاهو: یک گرم

یک وعده کاهو برابر با 72 گرم از آن در نظر گرفته می شود.

اسفناج: یک گرم

یک وعده اسفناج برابر با یک فنجان یا 30 گرم از اسفناج خام در نظر گرفته می شود.

کدو سبز: 2 گرم

یک وعده کدو سبز برابر با یک فنجان یا 124 گرم کدو سبز خام در نظر گرفته می شود.

کدو حلوایی: یک گرم

یک فنجان کدو حلوایی خام برابر یک وعده از آن در نظر گرفته می شود.

خیار: یک گرم

یک وعده خیار برابر با یک فنجان از خیار خام برش خورده در نظر گرفته می شود.

منبع:عصرایران

 

5 1000
ارسال شده در 8 آذر 1395 توسط با موضوع خواص میوه و سبزیجات

ارکید
تلگرام دکتر سلام
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x