دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
کارشناس شنوایی سنجی
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
متخصص لمینیت و زیبایی
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
فوق‌تخصص درد
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش

مقابله با اضطراب علل ابتلا به استرس روش های درمان استرس راه های مقابله با استرس اضطراب استرس

هرکسی یک دوره استرس شدید مزمن را تجربه کرده است و با عوارض فوق العاده منفی آن روی بدن آشنا است. هنگامی که به طور مؤثر از پاسخ به استرس عاجز می شویم، احساس شکست می کنیم و حتی نسبت به آن متعصب تر می شویم. ولی قابلیت ذهنی و فیزیکی در طول این مدت افزایش پیدا می کند.

هرکسی یک دوره استرس شدید مزمن را تجربه کرده است و با عوارض فوق العاده منفی آن روی بدن آشنا است. هنگامی که به طور مؤثر از پاسخ به استرس عاجز می شویم، احساس شکست می کنیم و حتی نسبت به آن متعصب تر می شویم. ولی قابلیت ذهنی و فیزیکی در طول این مدت افزایش پیدا می کند. هنگامی که کورتیزول و آدرنالین به این سیستم ضربه می زنند، بدن شما پیش از گوارش، تولید مثل و ایمنی عملکردهای مغزی و ماهیچه ای را در اولویت قرار می دهد و این زمانی که قرار است تحمل شما برای دویدن بالا برود مفید است. اما اگر همچنان این استرس ادامه پیدا کند شما در پایان دچار عدم تعادل می شوید که این می تواند سیستم های دیگر بدن را تحت تأثیر قرار دهد.

استرس در زندگی همه ما وجود دارد. ولی مهم این است که نسبت به آن واکنش درستی داشته باشیم که این از طریق تغییر نگرش به زندگی، رژیم غذایی، مراقبت از خود و دیگران ممکن می شود. ما باید یاد بگیریم با تغییر سبک زندگی و انعطاف پذیری بیشتر، خود را برای شرایط استرس زا که در زندگی ما رخ می دهد آماده کنیم.

1) یک رویداد مهم و غیر منتظره در زندگی:
این رویداد می تواند مرگ یکی از اعضای خانواده یا یک بیماری حاد باشد و یک عامل مهم استرس زا است.

2) رژیم غذایی شما:
قند اضافی، سموم، کافئین، الکل، آلرژی، حساسیت های غذایی و کمبود مواد مغذی، از جمله عوامل استرس زا برای بدن هستند.

3) بیماری های مزمن (مشکلات مزمن مربوط به سلامت):
مخصوصاً آن هایی که از طریق دارو و عمل جراحی به راحتی درمان نشده اند. مانند عفونت های مزمن.

4) قرار گفتن در معرض سموم محیطی:
از طریق آب آلوده یا وسایل شخصی، محیط کار یا خانه به راحتی می توان در معرض این سموم قرار گرفت.

5) ورزش:
ورزش بیش از حد، زیاد یا کم می تواند به عنوان یک منبع اساسی استرس در نظر گرفته شود.

6) آلرژی:
آلرژی محیط زیست، سیستم ایمنی بدن را تحت تأثیر قرار می دهد و به همان اندازه نیز در زندگی روزانه شما مشکل به وجود می آورد.

7) عدم مدیریت استرس:
اگر شما قدرت استرس را نداشته باشید، این موضوع به راحتی باعث کمبود خواب و عدم مراقبت از خود می شود.

8) استرس خانواده:
گسترده تر شدن خانواده و یا دوستی های نزدیک، مشکلات خانوادگی مانند طلاق، تغییرات خانوادگی مانند ازدواج و مسائل دیگر زمینه ای برای ایجاد استرس هستند.

9) مسائل مالی:
انواع مشکلات مالی مانند بدهی، ورشکستگی، عدم پرداخت وام و فقدان منع مالی، عوامل استرس زا هستند.

10) مشکلات حقوقی:
این مشکلات می تواند از یک برگه تجاری غیر قانونی تا رفتن به زندان باشد.

11) مشکلات عاطفی:
این که چگونه در موقعیت های مختلف در زندگی روزمره واکنش نشان دهید، می تواند علتی برای استرس باشد.

12) تغییرات عمده عادت ها:
ترک سیگار یا تلاش برای رژیم غذایی جدید می تواند عاملی جهت استرس باشد.

13) نسخه یا داروهای OTC:
عوارض جانبی این داروها موجب استرس قابل توجهی می شود.

14) تغییرات شغلی:
شغل جدید، پایان دادن به شغل قبلی، ارتقاء یا تنزل رتبه، مشکلات با همکار یا رئیس و تغییر ساعت کاری می توانند عوامل استرس زا باشند.

15) تحصیلات:
تغییراتی که در تحصیل یا آموزش ایجاد می شوند، شروع آموزش رسمی، پایان آموزش و یا حتی تغییرات در مؤسسات، می تواند استرس را برای شما ایجاد کند.

16) تغییرات شرایط زندگی:
تغییرات در مسکن یا محیط زیست، فقدان شرایط زندگی با ثبات و بازسازی و تعمیرات، منجر به استرس می شوند.

17) ترس:
هر دلهره یا نگرانی که با زندگی روزمره مرتبط است، عامل استرس زا می باشد.

18) نگرش ها و باورها:
نگرشی که به جهان دارید، قوانینی که از آن ها پیروی می کنید، می تواند یک منبع استرس برای بدن باشد.

در این باره بیشتر بخوانید: 4 کلید طلایی برای درمان استرس و اضطراب

5 1000
ارسال شده در 9 آذر 1395 توسط با موضوع روانشناسی

ارکید
دندانپزشکی دکترسلام
تلگرام دکتر سلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x