پروتئین و نمک مصرفی از طریق مواد غذایی نقش قابل‌توجهی در افزایش مدت زمان خواب نیمروزی دارند. موسسه تحقیقاتی اسکریپس در ایالات متحده به سیستمی دست یافته که می‌تواند الگوی خواب و تغذیه مگس‌ها را ارزیابی کند. محققان با استفاده از داده‌های این سیستم دریافتند که مگس‌ها نیز مانند انسان‌ها پس از خوردن وعده‌های غذایی بزرگ میل بیشتری به چرت زدن پیدا می‌کنند. مطالعات آنها نشان داده است که انواع خاصی از مواد غذایی منجر به بهبود الگوی خواب در افراد می‌شود. سیستم توسعه یافته موسسه اسکریپس قادر است رفتار مگس‌ها را پس از غذا خوردن به صورت بصری ارزیابی نماید. یافته‌ها حاکی از آن است که مگس‌ها بعد از غذا خوردن به یک حالت خواب و بیدار می‌روند که مشابه چرت زدن در انسان‌هاست. این دوره خواب و بیداری حدودا 20 تا 40 دقیقه طول می‌کشد. در این زمان، مگس‌هایی که غذای بیشتری خورده‌اند، به خواب عمیق‌تری فرو می‌روند.
برای بررسی اینکه کدام مواد مغذی بر الگوی خواب مگس‌ها بعد از غذا خوردن اثر می‌گذارند، یک آزمایش کوچک انجام شد. در این آزمایش، محققان چند غذای حاوی پروتئین، نمک یا شکر تهیه کرده و آن را به مگس‌ها دادند. نتایج این مطالعه که در مجله ای‌لایف منتشر شده است، نشان می‌دهد که پروتئین و نمک باعث می‌شوند مدت زمان خواب مگس‌ها بعد از صرف غذا به شکل قابل‌توجهی طولانی‌تر شود. محققان معتقدند که این یافته‌ها نقطه شروع مطالعات آینده‌اند. به زعم آنها، کشف ژن و نوع دقیق مواد غذایی مصرفی که بر الگوی خواب مگس‌ها اثر می‌گذارند، به تحقیقات بیشتری در آینده نیاز دارد. چرت زدن برای حیواناتی که در طبیعت زندگی می‌کنند، یک حالت خطرناک است، چون آنها را آسیب‌پذیر می‌کند. اما جالب است بدانید که این حالت حتی برای حیوانات هم ضروری شمرده می‌شود.
منبع: خبرپو 

ارسال شده در 10 آذر 1395 توسط خانم انیسی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • عیادت قائم مقام وزارت بهداشت از خانواده دکتر صلحی در تبریز
  • حفظ شادابی در محیط اشتغال
  • سیگاریها امگا 3 بخورند
  • دانستنی هایی در مورد اختلال شخصیت نمایشی
  • میوه پائیزی ضد چربی خون
  • درمان طبیعی مشکلات پوستی با آلوئه ورا
  • راهکار های قطعی درمانی عفونت سینوس ها
  • بررسی اجمالی تست اسپیرومتری
  • کاملترین اطلاعات درباره ژیاردیازیس را بخوانید
  • نوشیدنی مخصوص ماه رمضان برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • کمک به ترک احساسات منفی فردی
  • احساس درد در زمان شیردادن
  • سوپ عدس و زنجبیل
  • 7 روش بزرگ کردن سینه
  • خورد و خوراک مناسب افطار
  • محبوبترین ها

  • نوشیدنی های چاق کننده برای وعده ی صبحانه
  • بررسی کلی نقش منیزیم در بدن
  • پیشگیری از ابتلا به یائسگی زودرس
  • لب زدن به این خوراکی های مضر ممنوع
  • تغذیه مقابل تلویزیون ممنوع
  • فوت و فن تهیه چای زعفرانی
  • با ارزش ترین میوه های تابستانی
  • گوشت چرخ کرده را چگونه انتخاب کنیم
  • 20 مواد غذایی سم زدا
  • فلافل ، لذیذ اما مضر
  • نوشابه انرژی زا نخورید ، روغن زیتون بخورید
  • فواید و زیان های فولات برای بدن خانم های باردار
  • چند نکته راجع به پنیر
  • چاق شدن با دعوا
  • تخریب مینای دندان با این نوشیدنی ها
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است