مشاوره زیبایی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر عارفی
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری های لثه
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصیی آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک دندانپزشکی پارسا/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی پارسا
ایمپلنتوژیست
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی

varzesh

معمولا افرادی که بیشترین ارزش را در یک تیم دارند فاقد هر نوع عنوانی هستند. این گروه گاه با عنوان اعضا “نامریی” گروه شناخته می شوند که البته بیشترین تاثیر را در فرهنگ حاکم بر سازمان دارند. پس از اخراج اعضا ناسازگار باید تشخیص دهید که آیا اعضا کارآمد تیم نیاز به ارتقا و در معرض دید قرار گرفتن دارند.

 هر یک از افرادی که در مقام مدیریت یک گروه مشغول به کار هستند، به ناچار احتمالا زمانی با وظیفه دشوار اخراج یکی از اعضا تیم مواجه می شوند.

اغلب در این موارد مدیران با شایعاتی روبرو می شوند که ضمن متهم نمودن آنها به قضاوت اشتباه، روحیه همکاری سایر اعضا را نیز به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

افرادی که از گروه کنار گذاشته می شوند بطور معمول به جای تلاش برای یافتن راه حل فقط به شکوه و شکایت مشغولند، تمایلی به یادگیری و همراه شدن با سایرین ندارند، گاه بی دلیل و به سرعت عصبانی می شوند، کار گروهی را بلد نیستند، گاه خود بخشی از مشکل ایجاده شده هستند و تقریبا هرگز در ارایه و اجرای راه حل نقشی ندارند.

بعضی از این افراد در مواردی نیز دوست داشتنی هستند و حتی از دوستانی در محل کار برخوردارند. اما باید پذیرفت که برای فرهنگ حاکم بر یک تیم و یک سازمان مانند سمی خطرناک عمل می کنند. گاه مدیران در نهایت به این نتیجه می رسند که این “افراد مشکل ساز” باید هر چه زودتر از سر راه برداشته شوند.مدیران قابل و با تجربه موقعیت را ارزیابی می کنند و سپس با شهامت دست به عمل می زنند و این افراد را از تیم اخراج می کنند. اما اعضایی که در تیم باقی می مانند چه؟ آیا نباید سعی کنیم روحیه آنها را ارتقا بخشیم تا حس همکاری در آنها کاهش نیابد؟ در ادامه، برای آشنایی با راهکارهایی برای حفظ روحیه مثبت تیم پس از تغییر ساختار آن با تک شات همراه باشید

1. موقعیت مدیریتی خود را مجدداً از پایه تحکیم کنید

کار ساده ای است. بر روی روابط با اعضا و ایجاد و شکل دهی اعتماد تمرکز کنید. اطمینان کسب کنید که همه اعضا تیم با ماموریت سازمان آشنا هستند، اهداف آن را می شناسند و از اهمیت هر یک از آنها مطلع هستند. بیش از آنچه حرف می زنید به حرف های سایر اعضا گوش دهید. به این بیاندیشید که کمپانی شما چه نقشی در بهبود امور جهان دارد. آن را با اعضا تیم خود در میان بگذارید.

2. وقت بیشتری را با اعضای برجسته و کارآمد تیم خود بگذرانید

معمولا افرادی که بیشترین ارزش را در یک تیم دارند فاقد هر نوع عنوانی هستند. این گروه گاه با عنوان اعضا “نامریی” گروه شناخته می شوند که البته بیشترین تاثیر را در فرهنگ حاکم بر سازمان دارند. حالا که اعضا ناسازگار را اخراج کرده اید، باید تشخیص دهید که آیا اعضا کارآمد تیم نیاز به ارتقا و در معرض دید قرار گرفتن دارند.

به هیچ عنوان نمی توانید از گذراندن زمان با اعضای تیم خود گریز داشته باشید. باید متوجه شوید که آنها به چه مواردی اهمیت می دهند. بعنوان یک مدیر، باید به نتیجه ای برد/برد بیاندیشید که در آن اعضای تیم به انگیزه لازم برای ادامه کار دست می یابند و همچنین کمپانی در راه دستیابی به اهداف خود قدم بر میدارد.

در خصوص آنچه این اعضای برجسته را متمایز می کند آشکار صحبت کنید و به آنها بازخورد بدهید. آیا روحیه همکاری آنها در مواجهه با مشکلات است که آنها را متمایز می کند، یا تمایل آنها به کمک و یا انجام وظایفی ورای وظایف شغلی تعیین شده برای آنها؟

از اینکه چگونه می توانید آنها را بهتر حمایت کنید مطلع شوید و به آنها نشان دهید که ارزش حضورشان در تیم را درک می کنید.

3. با اعضا تیم بیشتر تعامل داشته باشید

سعی کنید در تعامل با اعضای تیم از محدوده ی آرامش خود فراتر روید. در این تعامل سعی بر انتقال دیدگاه سازمان داشته باشید. انتظارات خود را به وضوح و کاملا شفاف بیان کنید. از روش های ارتباطی که شما را با اعضا رو در رو قرار می دهد استفاده کنید – مثلا با آنها بر روی اسکایپ یا گوگل هنگ آوتز مکالمه کنید.

4. تا جایی که می توانید سوال بپرسید

از اعضا تیم در خصوص آنچه در گذشته توانسته به بازده تیم کمک کند یا آن را مخدوش کند بپرسید. به نظر آنها مشکلات فعلی در سر راه تیم کدامند، راه حل پیشنهادی آنها برای این مشکلات چیست؟

مایکل ماداک و رافایل لویی ویتون گفته اند:

“بهترین نوآوران، افرادی هستند که به آموختن علاقه دارند نه افرادی که تصور می کنند دانش آنها کافی است. این موضوع در خصوص فرهنگ های نوآورانه نیز صحت دارد. مدیرانی که این فرهنگ را پایه نهاده اند، می دانند که برای کشف باید مشتاقانه به شناخت ناشناخته ها بپردازند و مستقیما خود را درگیر موضوع کنند. ممکن است در این راه شکست بخورند، اما بعداً تجربیات خود را با سایر اعضا تیم به اشتراک می گذارند.”

5. زمان های منظمی را در نظر بگیرید که اعضا بتوانند به شما مراجعه کنند

اعضا باید بدانند که شما پذیرای پرسش ها، نظرات و ایده های آنها هستید. زمانی را برای گوش دادن به آنها و نقطه نظراتشان اختصاص دهید.

6. زمانی را برای تفریح در کنار اعضای تیم اختصاص دهید

زمانی را برای فعالیت هایی که ارتباط بین اعضا را ارتقا می دهد اختصاص دهید که حتی می تواند به سادگی تعیین “ساعت شادی” باشد که در طول این زمان می توانید همکارانتان را فارغ از تکلف های رسمی و کاری بشناسید. گذراندن زمانی خارج از محیط کار با اعضای تیم از ارزشی غیر قابل وصف برخوردار است و به آنها کمک می کند برای هر چه دلپذیرتر شدن کار و محیط کار پیش قدم شوند و ایده های خود را مطرح کنند.به یاد داشته باشید که اکثر افراد با اخراج اعضایی که عملکرد مناسبی نداشته اند احساس آرامش خواهند کرد و آن را نشانه ای از مدیریت هوشیارانه شما می دانند.

هرگز پس از رسیدن به این نتیجه که اخراج یکی از اعضا ضروری است در اجرای تصمیم خود تعلل نکنید. تحقیقات نشان داده است که تصمیم اولیه شما معمولا صحیح است؛ اخراج کارمندان سخت است، اما گاه ضروری است. در این موارد باید علت اخراج را به طور صریح بیان کنید و ظرافت را در این مواقع نیز در نظر داشته باشید.

برای افرادی که اخراج می شوند نیز این می تواند فرصتی برای تغییر و ارتقای عملکرد باشد. شاید آنها هم به ارزیابی عملکرد خود بپردازند و نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنند. این افراد در چنین مواقعی معمولا به اهداف خود بیشتر می اندیشند و در خصوص آنچه آنها را از دستیابی به اهداف بازداشته است مسئولیت پذیرتر می شوند.

منبع: برترین ها
5 1000
ارسال شده در 8 آذر 1395 توسط با موضوع روانشناسی
کد کم چیست؟

کدکم می تواند از دندان ها اسکن سه بعدی بگیرد و در همان لحظه اقدام به ساخت کل یا بخشی از دندان با ظرافت فوق بالا نماید.

اطلاعات بیشتر

پیشنهاد سردبیر

  • طوفان ایرما چیست؟
  • همه چیز درمورد فواید و مضرات عرق نعنا
  • چرا نمیتونم ارتباط درست برقرار کنم؟
  • جلوگیری از پیری و افتادگی بدن با این روش
  • مصرف زنجبیل برای چه افرادی ممنوع است
  • فواید و مضرات ارده کنجد را بدانیم
  • روشی برای ترجمه کردن گریه کودک
  • سنگ سازی دائم کلیه و کنار آمدن با آن
  • محبوبترین ها

  • علائم کمبود منیزیم را بشناسید
  • هفت راه برای مبارزه با کم کاری تیروئید
  • توصیه دکتر میرزایی :زخمهای سر و گردن را جدی بگیرید
  • بررسی انواع مشکلات گوارشی بدن
  • ورزش دارویی واقعی برای بیماری پارکینسون
  • راه درمان طبیعی و گیاهی کبد چرب
  • توصیه هایی برای حجامت در فصل بهار
  • پیشگیری از بروز عارضه رفلاکس در عید نوروز
  • رپورتاژ

  • رقابت با پیشرفته ترین آزمایشگاه های میکروب شناسی
  • پمپرز اصل چطور از آلمان به ایران می‌رسد؟!
  • مریم جواهریان، متخصص روانشناسی سلامت و استادیار دانشگاه
  • دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی دیبا
  • لیزرهای نوین راه حلی آسان برای زیبایی لبخند
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x