picsart_1477606174484

گزارشی که از مطالعات جدید منتشر شده است، نشان می دهد این روزها غذای سالم در میان کودکان رونق گرفته است؛ ولی به هیچ وجه یک رژیم کامل را اجرا نمی کنند. برای آن ها غذایی خوب است که، شامل غلات سبوس دار، میوه کامل، لبنیات و پروتئین های دریایی و گیاهی باشد و این نکته نیز بسیار مهم است که از خوردن نوشیدنی های با کالری و قند بالا جلوگیری شود.

کودکان و نوجوانان در حال حاضر غذای سالم مصرف می کنند ولی همچنان از سبزیجات دوری می کنند و مصرف نمک را افزایش داده اند

گزارشی که از مطالعات جدید منتشر شده است، نشان می دهد این روزها غذای سالم در میان کودکان رونق گرفته است؛ ولی به هیچ وجه یک رژیم کامل را اجرا نمی کنند. برای آن ها غذایی خوب است که، شامل غلات سبوس دار، میوه کامل، لبنیات و پروتئین های دریایی و گیاهی باشد و این نکته نیز بسیار مهم است که از خوردن نوشیدنی های با کالری و قند بالا جلوگیری شود.

 ولی تصویر کلی از رژیم آن ها خوش بینانه است و پیام های خوردن غذاهای سالم در حال عملی شدن می باشد. نکته منفی، مصرف زیاد سدیم است که در بسیاری از غذاهای فراوری شده به مقدار زیاد یافت می شود و چیزی است که به سختی قابل تغییر است. محققان اعلام کردند سطح بهینه سازی و افزایش این غذاهای سالم دلگرم کننده است ولی سطح کیفیت رژیم غذایی فعلاً ناامید کننده است.

درآمد خانواده ها نقش مهمی در تغذیه سالم بازی می کند. در کنار ثروت خانوار رژیم غذایی نیز بهبود می یابد. مطالعات نشان می دهد نمرات رژیم غذایی در ثروتمندان حدود 24%، یک سوم میانی 19% و حداقل آن ها 18% افزایش داشته است. این مطالعه نشان می دهد که خانواده های کم درآمد ممکن است کمتر به خرید غذاهای سالم بپردازند؛ چون گرانتر هستند و اغلب در محلاتی با دسترسی محدود به غذای سالم زندگی می کنند و به اصطلاح «بیابان مواد غذایی» برای آن ها وجود دارد. فروشگاه های اطراف آن ها اغلب غذاهای فرآوری شده را عرضه می کنند و دسترسی کمتری به میوه و سبزیجات تازه دارند.

پژوهشگران همچنین تفاوت در کیفیت رژیم غذایی بین برنامه های کمک غذایی را مشاهده کردند. با توجه به سخنان آکادمی تغذیه و رژیم غذایی، تمام خانواده ها نیازمند آموزش بهتر در نوع تغذیه و دیدن نمرات بهبود برای درست شناسایی کردن مواد غذایی سالم هستند. آن ها اعلام کردند تلاش نهایی باید در راستای کم کردن نمک و شکر باشد که برجسته شدن آن تفاوت بزرگی را در این حیطه ایجاد می کند.

در این باره بیشتر بخوانید: رژیم غذایی در کودکان پر تحرک و بیش فعال

ارسال شده در 10 آذر 1395 توسط آقای جوانبخت با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • تعریف ماسک صورت و انواع آن
  • چه بخوریم تا دچار موخوره نشویم
  • حمایت و توجه به میزان مساوی بین فرزندان
  • بیماری های مخفی در کمینند،آن ها را جدی بگیرید
  • پرهیز از مصرف هله هوله هنگام افطار
  • 5 روغن مفید برای پاکسازی پوست
  • چطوری پنیر به لاغر شدن کمک می‌کند
  • نکات پر اهمیت در مورد بادمجان
  • رژیم کتوژنیک برای چه بیماری هایی توصیه شده است
  • احساس پادشاهی با راجا یوگا
  • طبیعی و سالم بودن موها
  • در مورد کلسترول این ده مورد را نمیدانستید
  • مضرات جبران ناپذیر فشار کاری
  • آزمایشات مختلف ژنتیکی در دوران بارداری
  • آقایان از سن 35 سالگی آزمایش کلسترول را شروع کنند
  • محبوبترین ها

  • دانستنی های مهم در ماه رمضان
  • ولخرجی و ادغام شدن آن با رفتارهای ما
  • تمیزی و نظافت بیشتر لنز دوربین
  • بیمه شدن عمر با دریافت منیزیم
  • از کیسه های پلاستیکی رنگدار دوری کنید
  • کاهش وزن در فصول سرد سال
  • تغییر خلق و خو با فست فود
  • کمی آب بدن و این هشدارها
  • تاثیرگذاری شکم چاق بر اختلالات کبدی
  • با پوشیدن ساپورت تهدید به چه عوارضی می شوید!
  • کار با کامپیوتر برای این افراد ممنوع است!
  • چرت بهاری و این روش های درمانی
  • چربی سوزی و تناسب اندام در مدت زمانی کم
  • هرگز قبل از خواب سراغ تبلت نروید
  • لیست بیماری های ناشی از کم خوابی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است